Hoi allemaal,
Ik ben al redelijk lang opzoek naar een nieuwe desktop omdat mijn macbook pro uit 2013 dermate sloom is geworden. Ik kies nu weer voor een desktop om gewoon wat meer power te hebben en hopelijk langer mee te kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk een mix tussen hobbymatig muziek productie, fotobewerking en video editten en gaming. Het meeste game ik op mijn PS5 en dus is gaming op deze pc maar een extra. Het gaat er met name om dat ik de zaken die ik zojuist noemde de komende jaren nog met veel plezier kan doen.
Games: assassins creed, call of duty, flight simulator, Apex legends
Software: FL Studio, Ableton, Photoshop, lightroom, Final cut pro
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1500 ~1600 zonder monitor etc. Het mag meer zijn maar uiteraard ook minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, helemaal niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb er niet al teveel verstand van maar ik denk dat ik een "redelijke" videokaart kan gebruiken een snelle CPU zoals een I7.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren. Intel of AMD is prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met name is het belangrijk dat ik over een aantal jaar nog naar teveredenheid gebruik kan maken van deze PC. Dat ging namelijk niet helemaal lekker met mijn macbook pro.
Ga je overklokken?
Geen idee nog. Ik denk dat het wel interessant kan zijn. Ik heb er alleen nog geen ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Doormiddel van jullie advies hoop ik een desktop te kunnen samenstellen wat helemaal aan mijn eisen voldoet.
Ik ben al redelijk lang opzoek naar een nieuwe desktop omdat mijn macbook pro uit 2013 dermate sloom is geworden. Ik kies nu weer voor een desktop om gewoon wat meer power te hebben en hopelijk langer mee te kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk een mix tussen hobbymatig muziek productie, fotobewerking en video editten en gaming. Het meeste game ik op mijn PS5 en dus is gaming op deze pc maar een extra. Het gaat er met name om dat ik de zaken die ik zojuist noemde de komende jaren nog met veel plezier kan doen.
Games: assassins creed, call of duty, flight simulator, Apex legends
Software: FL Studio, Ableton, Photoshop, lightroom, Final cut pro
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1500 ~1600 zonder monitor etc. Het mag meer zijn maar uiteraard ook minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, helemaal niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb er niet al teveel verstand van maar ik denk dat ik een "redelijke" videokaart kan gebruiken een snelle CPU zoals een I7.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren. Intel of AMD is prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met name is het belangrijk dat ik over een aantal jaar nog naar teveredenheid gebruik kan maken van deze PC. Dat ging namelijk niet helemaal lekker met mijn macbook pro.
Ga je overklokken?
Geen idee nog. Ik denk dat het wel interessant kan zijn. Ik heb er alleen nog geen ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Doormiddel van jullie advies hoop ik een desktop te kunnen samenstellen wat helemaal aan mijn eisen voldoet.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 422,90 | € 422,90 |
1 | Moederborden | MSI Pro B660M-A DDR4 | € 139,99 | € 139,99 |
1 | Videokaarten | PNY GeForce RTX 3060 12GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB Dual Fan Edition | € 429,- | € 429,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Shadow Rock 3 Zwart | € 46,72 | € 46,72 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 130,66 | € 130,66 |
Totaal | € 1.523,97 |