Mijn huisnetwerk (router Asus RT-AC666U met Aimesh, paar Windows laptops en telefoons erop, twee NUCs, Synology NAS en zo nog wat randapparatuur) valt om de een of andere reden steeds terug in snelheid als het gaat om het verkeer tussen de apparaten. Kopieer ik een groot bestand van een van mijn laptops of NUCs naar de NAS, komt ie niet verder dan ongeveer 1mb per seconde. Als ik dan ook nog bijv. muziek stream via de tv dan begint de boel helemaal te haperen.
Na een herstart van de router is de interne transfersnelheid ineens 11mb per seconde, vanaf alle apparaten. Ik heb al naar allerlei instellingen gekeken, want het lijkt me dat het dus aan de router ligt, maar ik kan niet vinden waar het in zit.
Enig idee?
Met de internetsnelheid is in ieder geval niks mis, maar dat lijkt me hier los van te staan.
Na een herstart van de router is de interne transfersnelheid ineens 11mb per seconde, vanaf alle apparaten. Ik heb al naar allerlei instellingen gekeken, want het lijkt me dat het dus aan de router ligt, maar ik kan niet vinden waar het in zit.
Enig idee?
Met de internetsnelheid is in ieder geval niks mis, maar dat lijkt me hier los van te staan.