Vue.js/Electron koppeling pinapparaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:55
Mijn vraag
Ik ben bezig met het maken van een applicatie die koppeling nodig heeft met een pinapparaat. Ik heb alleen geen idee hoe ik de koppeling met dit apparaat moet doen. Mijn vraag is daarom ook, hoe zorg ik er voor dat ik mijn systeem kan koppelen aan een betaalautomaat via USB.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De terminal die ik gekregen heb voor testing is een Worldline Yomani. Verder is het dus Vue.js met Electron. Momenteel maak ik het op windows, het is de bedoeling dat het ook werkt op Linux.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb erg weinig kunnen vinden. Blijkbaar is dit iets waar niet veel over gevraagd wordt, ook niet op stack overflow. Ik hoop zelf dat er een generale manier is om met zo'n ding te communiceren, en niet dat het bij alles anders is.

Is er iemand hier die meer verstand heeft van heeft?

Mvg
Dany

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 21:01

Matis

Rubber Rocket

Je zult waarschijnlijk op zoek moeten naar een USB driver voor jouw apparaat en bijbehorende documentatie.

Met die informatie kun je dan een module bouwen die communiceert met het pinapparaat.

Als de interface voor Linux en Windows hetzelfde is, hoef je alleen de OS-specifieke driver te installeren en kun je het eenvoudig op verschillende platformen gebruiken.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ivm beveiliging: heeft de pinapparaat producent een Electron API?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
DJMaze schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:17:
Ivm beveiliging: heeft de pinapparaat producent een Electron API?
Ik kan daar dus weinig over vinden... ik heb ze hebeld maar technical support is hier niet voor, ik heb ze gemaild en heb geen reactie gehad...

Ik zag dat ze wel een soort api hadden, till heet die maar die is nergens publiekelijk te krijgen of meer info over vinden.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 21:01

Matis

Rubber Rocket

Dan zul je óf op zoek moeten naar een ander type pinapparaat óf het wiel zelf uit moeten vinden. Al geef ik je met dat laatste weinig kans.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SumUp pinautomaat is vrij eenvoudig te integreren met met een rest-api icm de android app. Ik gebruik hetzelf vanaf django met een bar-pos-achtige webapp op een tablet zodat bar-gangers geheel automatisch hun saldo kunnen opwaarderen met de pin (of contactloos/cc/enz.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De SumUp pinautomaat is vrij eenvoudig te integreren met met een rest-api icm de android app. Ik gebruik hetzelf vanaf django met een pos-achtige webapp op een tablet zodat bar-gangers geheel automatisch hun saldo kunnen opwaarderen met de pin (of contactloos/cc/enz.)

Als ik eerlijk ben, krijg ik de indruk dat je niet helemaal op de hoogte bent van hoe elektronisch betalen werkt. Het communiceren met een device is slechts 25% van het geheel... Je hebt vaak een speciale dev/integrator account nodig als je applicaties voor een payment terminal wilt schrijven (toegang tot de api/docs). Daarnaast heb je een betalingsverwerker nodig én een rechtspersoon als je doel is om betalingen te ontvangen.

Makkelijker is wellicht het zoeken van een alternatief of een applicatie die al met je terminal werkt. Als je zelf het wiel wilt uitvinden heb je nog heel wat huiswerk te doen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:17:
De SumUp pinautomaat is vrij eenvoudig te integreren met met een rest-api icm de android app. Ik gebruik hetzelf vanaf django met een pos-achtige webapp op een tablet zodat bar-gangers geheel automatisch hun saldo kunnen opwaarderen met de pin (of contactloos/cc/enz.)

Als ik eerlijk ben, krijg ik de indruk dat je niet helemaal op de hoogte bent van hoe elektronisch betalen werkt. Het communiceren met een device is slechts 25% van het geheel... Je hebt vaak een speciale dev/integrator account nodig als je applicaties voor een payment terminal wilt schrijven (toegang tot de api/docs). Daarnaast heb je een betalingsverwerker nodig én een rechtspersoon als je doel is om betalingen te ontvangen.

Makkelijker is wellicht het zoeken van een alternatief of een applicatie die al met je terminal werkt. Als je zelf het wiel wilt uitvinden heb je nog heel wat huiswerk te doen :P
Ik weet hoe het werkt grotendeels. Het is alleen juist die 25% waar ik hulp bij nodig heb. Het instellen van de terminal zelf is verder fine, en voor tests zal ik gewoon 1ct pinnen naar het bedrijf dat eigenaar is van deze terminal, maar die ik heb kunnen lenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

peize9 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:18:
[...]

Ik weet hoe het werkt grotendeels. Het is alleen juist die 25% waar ik hulp bij nodig heb. Het instellen van de terminal zelf is verder fine, en voor tests zal ik gewoon 1ct pinnen naar het bedrijf dat eigenaar is van deze terminal, maar die ik heb kunnen lenen.
Dat is dus de grap; het is niet bedoelt om zo los te gebruiken (iig dit soort terminals). Als dev'er heb je een system integrator account nodig (die krijg je vaak niet zomaar...). Al zou je tegen de terminal kunnen praten (dit gaat vaak via serieel over usb, tip...), dan kan je nog niet betalen omdat je de benodigde api keys niet hebt.

Maargoed, ik val in de herhaling en kan je verder niet helpen. Ik vermoed, aangezien het gebrek aan reacties, dat ik daarin niet de enige ben. 't Advies is dus vooral verder te kijken naar een andere terminal.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:48:
Maargoed, ik val in de herhaling en kan je verder niet helpen. Ik vermoed, aangezien het gebrek aan reacties, dat ik daarin niet de enige ben.
We weten ook niet welke terminal, er zijn er best wel wat.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 20:15

igmar

ISO20022

peize9 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:15:
Mijn vraag
Ik ben bezig met het maken van een applicatie die koppeling nodig heeft met een pinapparaat. Ik heb alleen geen idee hoe ik de koppeling met dit apparaat moet doen. Mijn vraag is daarom ook, hoe zorg ik er voor dat ik mijn systeem kan koppelen aan een betaalautomaat via USB.
Koppelen om wat precies te doen ? De standaard koppeling (sessie openen met een bedrag + feedback) is op zich wel uit te zoeken, alleen voor de rest : Het is allemaal vendor / apparaat specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
igmar schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:55:
[...]

Koppelen om wat precies te doen ? De standaard koppeling (sessie openen met een bedrag + feedback) is op zich wel uit te zoeken, alleen voor de rest : Het is allemaal vendor / apparaat specifiek.
sessie openen met een bedrag + feedback inderdaad ja.
DJMaze schreef op maandag 4 juli 2022 @ 00:21:
[...]

We weten ook niet welke terminal, er zijn er best wel wat.
Worldline Yomani

Ik heb indertussen een antwoord van Wordline en ik krijg nu een dev account. Dit is inderdaad de enige manier om dit te krijgen. Dit komt ook met NDA en dergelijke.

Pagina: 1