Slimme ondiepe inbouw spots

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02-2024
Voor een klus project ben ik opzoek naar 6 lage zigbee (evt ander protocol ook mogelijk) inbouwspots.

Het plan is om in een massief eiken plank van 3cm dik met blinde plankdragers, spots te frezen. Hierin wil ik dat de inbouwspots en gat niet doorsteken aan de bovenkant zodat deze als plank gebruikt kunnen worden en moeten zodoende dus extra laag zijn. Gezien de ruimte zal de trafo dan ook ergens in de onderliggende kast weggewerkt moeten worden.

Ik heb dit soort spots gevonden, maar enkel de domme varianten. Ik wil ze echter via zigbee kunnen dimmen en de kleurwarmte kunnen instellen (kleuren evt ook een optie). De regeling hoeft overigens niet individueel.

Iemand een idee of dit bestaat en waar ik dit kan vinden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Halemeier heeft multiwhite spots met zigbee-ondersteuning. In NL niet supergoed verkrijgbaar, maar onlangs bestelde ik bij Meubelbeslag Shop wat producten uit die lijn die niet op de site staan, was geen probleem om het voor me in huis te halen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Thijsmans op 02-07-2022 16:29 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
waarom niet gewoon een ordinare ledstrip (desnoods eentje van een paar cm.

afhankelijk van je budget, en handigheid zou je met bijvoorbeeld een bovenfrees een brede sleuf kunnen frezen en daar je ledstrips in kunnen lijmen, desnoods daarbovenop weer een difuser..

met een beetje solderen kun je dan makkelijk verdeel en/of doorlus kabeltjes gebruiken om alles aangesloten te krijgen. vrij aardige kans dat je die eerder (en en goedkoper) vindt dan wat jij hier voorstelt.

Ik ga er dan gemakshalve maar vanuit dat deze leds wel dimbaar zullen zijn met een externe driver maar dat kleurverandering met domme leds hoe dan ook niet gaat werken. terwijl elke rommeltoko op de hoek zelfs RGBW ledstrips verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02-2024
Thijsmans schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:20:
Halemeier heeft multiwhite spots met zigbee-ondersteuning.
Dit lijkt precies wat ik nodig heb. Fel en licht als we koken. warm en gedimd als sfeer verlichting.
i-chat schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:19:
waarom niet gewoon een ordinare ledstrip (desnoods eentje van een paar cm.
Dit was mijn oorspronkelijke plan maar hier ging de vrouw des huizes niet mee akkoord. Ik heb hier dus weinig keus. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door tomboo91 op 02-07-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dit was mijn oorspronkelijke plan maar hier ging de vrouw des huizes niet mee akkoord. Ik heb hier dus weinig keus. ;)
ha wat grappig het is namelijk precies de manier hoe ik keuken verlichting ga aansluiten in mijn geval ga ik dit soort profielen gebruiken met dual white strips https://www.ledstripkonin...ef-afdekkap-3-meter-8-mm/ maar als de baas anders beslist tja

Ik hoop dat je vindt wat je zoekt