Pc ontploft, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSera
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-07-2022
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort verhuist en heb nu mijn pc ook overgebracht. De pc deed het overal prima, behalve hier. Ik deed hem aan, overal vonken, rook, brand alarm af en het stinkt naar verbrand plastic. De pc gaat nu niet meer aan. Nu heb ik geen idee welke onderdelen er stuk zijn en wat ik moet vervangen. Is er een manier of iets wat ik kan doen om hier achter te komen? Daarnaast wou ik vragen of iemand misschien weet wat er gebeurd is, wat ik verkeerd heb gedaan en wat ik kan doen om te voorkomen dat dit weer gebeurd. :(

Ik ben ook verzekerd, kan ik hiervoor geld terug krijgen? iemand ervaring mee? Alvast bedankt voor uw tijd

[ Voor 14% gewijzigd door xSera op 02-07-2022 15:31 ]

Beste antwoord (via xSera op 05-07-2022 00:30)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sowieso alles systematisch uitsluiten. Ik zou beginnen bij het stopcontact waar de pc op zat. Levert die gewoon 230 volt of is er iets afwijkends aan de hand? (Je weet natuurlijk nooit waar vorige bewoners allemaal mee hebben zitten prutsen). Sluit er voor de zekerheid een uurtje een lamp op aan,die je aanzet, om te kijken of die niet kapot gaat.

Als dat niks bijzonders oplevert ligt het ws aan de pc zelf. Mogelijk dat er tijdens transport iets is losgetrild, of gewoon domme pech. Ik zou kijken of de voeding het los nog werkt. Dat is wel een beetje lastig, omdat de meeste voedingen pas aan gaan als er ook stroomvraag is. Sluit er dan bijvoorbeeld een of 2 casefans op aan. Je kunt hem vervolgens aanzetten door 2 kort pinnetjes te verbinden (de aan uit knop). Deze zou dan aan moeten slaan.

Afhankelijk van deze bevindingen kun je weer verder zoeken. Als de voeding het gewoon doet kun je nog de voltages meten, maar eea is wel afhankelijk van interpretatie.

Als de voeding niks meer lijkt te doen zou je een andere voeding kunnen proberen aan te sluiten op je systeem, maar haal dan wel eerst het moederbord eruit om uit te sluiten dat deze kortsluiting maakt met de kast en gebruik zo min mogelijk componenten (alleen cpu, één geheugenreepje, geen gpu als je onboard video hebt, geen SSD, USB etc.). Leg je moederbord uiteraard niet op iets geleidends...

Maar dan nog op eigen risico! Als je het niet vertrouwt breng je pc dan naar een computerzaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 03-07-2022 08:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Spullen uit bijvoorbeeld de VS welke op 110V/DC willen werken moet je ook niet in de EU op het 230V/DC elektriciteitsnet aansluiten :+

Even serieus: Zonder verdere context kunnen we hier met dit soort vragen natuurlijk niet zo héél erg veel, hè.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-07-2022 15:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat foto's en een lijstje van wat er in zit/zat is wel minimaal nodig om hier iets nuttigs over te zeggen ;)
Mijn gok is dat tijdens het verhuizen het rode schuifje van 230V naar 110V is gegaan en je voeding kapot is, maar zonder enige informatie is dat niets meer dan een gok.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKgcTcIt-6Vs9Lwx_guyOhPbsOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGRs42DVtVXsYjvho5PhXegU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mmfT_yrE6rM3wYCARbnmKXxiOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJNf0xdRqWrJptvd4M0W9pOw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oA8twbwHY-8FaiD8dfHdz9FWKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTmxT6olgKnWkMlGDO1T1O4M.jpg?f=fotoalbum_large

Foto's van die voeding die sowieso kapot is nu. Ik zie verder geen schade aan de voeding of aan de onderdelen binnen de pc.

be quiet! straight power 11
Intel core i9 11900K
Geforce RTX 2080
rog strix z390-f

Ik weet de andere onderdelen even niet meer, ik hoop dat dit niet uitmaakt in deze situatie. Ik heb al wel een nieuwe voeding, maar ik ben bang om hem uit te proberen voordat alles weer ontploft.
De nieuwe voeding is Corsair Professional Series HX750

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:49
Klinkt een beetje alsof er tijdens je verhuizing iets geleidends in je psu is gekomen en kortsluiting heeft gemaakt. De ware oorzaak onderzoeken is zonder kennis waarschijnlijk niet heel makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@xSera Waar kwamen die vonken en de rook volgens jou vandaan (waardoor je brandalarm / rookmelders aan het werk gingen)?

Om een 'rookmelder' (brandalarm) áf te laten gaan dient er serieus wat meer te gebeuren dan het laten doorfikken van PSU / Zekering.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-07-2022 22:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSera
Will_M schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:09:
@xSera Waar kwamen die vonken en de rook volgens jou vandaan (waardoor je brandalarm / rookmelders aan het werk gingen)?

Om een 'rookmelder' (brandalarm) áf te laten gaan dient er serieus wat meer te gebeuren dan het laten doorfikken van PCU / Zekering.
Ik ben bang van de cpu? Die stinkt nu ook nog steeds een beetje, de voeding ruikt verder nergens naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-05 10:36
xSera schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Ik ben bang van de cpu? Die stinkt nu ook nog steeds een beetje, de voeding ruikt verder nergens naar
Geen zwaar koelblok op je cpu dat tijdens vervoer iets ontkracht heeft?

Is er verder echt niets fysiek stuk/verbrand aan je pc?
Iets tussen je moederbord en kast? Dit kan bijna niet zonder sporen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[...]

Trek je CPU eens uit z'n socket. Als die echt doorgefikt is dan zou je zwarte pinnen/lands moeten zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:40
[...]
Dan zou ik het moederbord en andere onderdelen loskoppelen en grondig inspecteren op sporen van brandschade.
Vooral ook de SATA power aansluitingen goed nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:50
The_Doman schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:24:
[...]

Dan zou ik het moederbord en andere onderdelen loskoppelen en grondig inspecteren op sporen van brandschade.
Vooral ook de SATA power aansluitingen goed nakijken.
nou dat is onwaarschijnlijk dat daar iets mee is gebeurd.. daar is geen warmte en ook niet veel power.

meest waarschijnlijke

door transport is de koeler losgeraakt of verschoven

cpu overhit geraakt..

controleer dat maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSera
boyette schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:48:
[...]

nou dat is onwaarschijnlijk dat daar iets mee is gebeurd.. daar is geen warmte en ook niet veel power.

meest waarschijnlijke

cpu overhit geraakt..

controleer dat maar eens
Tijdens het transport stond de zon op de behuizing en was deze zo heet dat je hem niet vast kon pakken. Kan dit ook de cpu oververhitten? of is dit niet heet genoeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
Dat de CPU deze symptomen heeft veroorzaakt is zeer onwaarschijnlijk.
Dat is wel een van de laatse dingen waaraan ik zou denken in deze situatie.
Moderne CPU's zijn beveiligd tegen oververhitting.

Controleer nu eerst maar eens de interne PC onderdelen.
Als er iets zo erg is doorgebrand moet je dat wel eenvoudig kunnen lokaliseren neem ik aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 10:49
boyette schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:48:
[...]

meest waarschijnlijke

cpu overhit geraakt..

controleer dat maar eens
Dat is tegenwoordig praktisch onmogelijk. Er zitten zoveel beveiligingen in..

Als er "overal vonken" waren en het brandalarm af ging dan moet er iets flink zijn door gebrand.

En om precies te zijn zal dat de voeding zijn. Nu heb je geluk, want in principe is de voeding geïsoleerd.

wat je kunt doen is.
1. Check op visuele brandschade. Die moet er zijn als er rook uit is gekomen. Deel goede foto's.
2. Pak een multimeter en meet de primaire en secundaire kant door. Als er aan de secundaire kant geen kortsluiting zit, zal het goed zijn.

Even een algemene tip. Deel zoveel mogelijk informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Niet alleen op de voeding concentreren als mogelijke oorzaak.
Vooral ook omdat er blijkbaar niet veel aan te zien en vooral te ruiken is?
Gewoon alle PC onderdelen/moederbord goed nakijken.

Ook nog even als voorbeeld van doorbranden van een PC moederbord onderdeel:
YT Adamant IT: HP Tower aggressively doesn't want to turn on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
Wel eens met @The_Doman. Deels eens foto's van de binnenkant van de kast.

[ Voor 13% gewijzigd door LittleKiller op 03-07-2022 08:03 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sowieso alles systematisch uitsluiten. Ik zou beginnen bij het stopcontact waar de pc op zat. Levert die gewoon 230 volt of is er iets afwijkends aan de hand? (Je weet natuurlijk nooit waar vorige bewoners allemaal mee hebben zitten prutsen). Sluit er voor de zekerheid een uurtje een lamp op aan,die je aanzet, om te kijken of die niet kapot gaat.

Als dat niks bijzonders oplevert ligt het ws aan de pc zelf. Mogelijk dat er tijdens transport iets is losgetrild, of gewoon domme pech. Ik zou kijken of de voeding het los nog werkt. Dat is wel een beetje lastig, omdat de meeste voedingen pas aan gaan als er ook stroomvraag is. Sluit er dan bijvoorbeeld een of 2 casefans op aan. Je kunt hem vervolgens aanzetten door 2 kort pinnetjes te verbinden (de aan uit knop). Deze zou dan aan moeten slaan.

Afhankelijk van deze bevindingen kun je weer verder zoeken. Als de voeding het gewoon doet kun je nog de voltages meten, maar eea is wel afhankelijk van interpretatie.

Als de voeding niks meer lijkt te doen zou je een andere voeding kunnen proberen aan te sluiten op je systeem, maar haal dan wel eerst het moederbord eruit om uit te sluiten dat deze kortsluiting maakt met de kast en gebruik zo min mogelijk componenten (alleen cpu, één geheugenreepje, geen gpu als je onboard video hebt, geen SSD, USB etc.). Leg je moederbord uiteraard niet op iets geleidends...

Maar dan nog op eigen risico! Als je het niet vertrouwt breng je pc dan naar een computerzaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 03-07-2022 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 15:46
Naar Japan of Amerika verhuisd met een ander voltage?
Stopcontact misschien niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
xSera schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:54:
[...]

Tijdens het transport stond de zon op de behuizing en was deze zo heet dat je hem niet vast kon pakken. Kan dit ook de cpu oververhitten? of is dit niet heet genoeg
vanaf 52 a 55C voelt iets te heet om aan te raken, dat is niet voldoende voor schade, maar aaezien je een reflex van terugtrekken hebt ervaar je 70 eigenlijk als net zo heet.
Volgens mij is 60C een beetje de max wat een auto kan worden in de zon.
Echter er zijn genoeg voorbeelden van mensen die een eitje bakken op een heet oppervlakte dus de zon kan oppervlakten zeker naar 70C brengen.
Als de comuter niet aanstaat zou de cpu hier niet door beschadigd kunnen raken (die kunnen wel heter worden tijdens gebruik)

Mijn gok is dat ergens wat plastic van een kabel of kabels zacht is geworden tijdens de hitte en misschien een wat te strak zittend koeler door de kabelbehuizing is gegaan en kortsluiting heeft gemaakt toen je m aanzette.
Dat of een (losgetrilt)(vergeten) schroefje is tijdens transport op kortsluiting gevende plek terecht gekomen.

ALles uit de kast en alles inspecteren is devies.
Hoop dat je er bnet met een voeding want de rest is best duur spul, zou geweldig zijn as dat weer gewoon gaat werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Die is al een paar keer genoemd, maar bestaan er nog moderne voedingen die je uberhaupt handmatig moet instellen? (En waar dan? Foto van TS laat gewoon een 100V-240V markering zien).

Anyway zoiets kan nooit door een CPU ook komen. Zelfs als alle beveiligingen daar falen, dan nog steeds gaat die nooit zoveel rook genereren. Vraag blijft dus vooral ook voor TS waar die ongeveer de rook en vonken vandaan heeft zien komen. Het zou kunnen dat alleen de voeding eruit is gegaan, alle elco's ontploft die erin zaten wat redelijk wat rook kan veroorzaken, en aan de uitgangskant alles binnen beveiliging is gebleven. Behalve dat dan de elco's aan de uitgang niet eraan zouden moeten gaan.

Ik zou dan ook eens kijken of je die voeding open kan maken, en hoe de binnenkant eruit ziet. Als de primaire kant compleet verkoold is en de secundaire kant nog goed is, dan heb je hoop. Maar anders zou ik toch snel bang zijn dat ook het moederbord eraan is, en als daar natuurlijk veel te hoge spanningen zijn gekomen, is niks van je verdere componenten nog te vertrouwen.

Want laten we wel wezen onder de streep: Als er wat rook komt uit je computer is het al een hele lastige situatie wat nog te vertrouwen is. Maar als er genoeg rook uit komt om je rookalarm te laten afgaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 03-07-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 11:59
Sissors schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:49:
Die is al een paar keer genoemd, maar bestaan er nog moderne voedingen die je uberhaupt handmatig moet instellen? (En waar dan? Foto van TS laat gewoon een 100V-240V markering zien).

Anyway zoiets kan nooit door een CPU ook komen. Zelfs als alle beveiligingen daar falen, dan nog steeds gaat die nooit zoveel rook genereren. Vraag blijft dus vooral ook voor TS waar die ongeveer de rook en vonken vandaan heeft zien komen. Het zou kunnen dat alleen de voeding eruit is gegaan, alle elco's ontploft die erin zaten wat redelijk wat rook kan veroorzaken, en aan de uitgangskant alles binnen beveiliging is gebleven. Behalve dat dan de elco's aan de uitgang niet eraan zouden moeten gaan.

Ik zou dan ook eens kijken of je die voeding open kan maken, en hoe de binnenkant eruit ziet. Als de primaire kant compleet verkoold is en de secundaire kant nog goed is, dan heb je hoop. Maar anders zou ik toch snel bang zijn dat ook het moederbord eraan is, en als daar natuurlijk veel te hoge spanningen zijn gekomen, is niks van je verdere componenten nog te vertrouwen.

Want laten we wel wezen onder de streep: Als er wat rook komt uit je computer is het al een hele lastige situatie wat nog te vertrouwen is. Maar als er genoeg rook uit komt om je rookalarm te laten afgaan?
Zijn de AMD's tegenwoordig ook beveiligd tegen oververhitting? kan mij op lanparties een hoop lol herinneren met amd vs. intel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@xSera Wanneer je de voeding uit wilt sluiten: maak 'm eens open en kijk naar de componenten. Kom er niet aan met je vingers of schroevendraaier, dat kan wel eens spannend worden. Bij dit soort omschrijvingen is schade vaak wel zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSera
Ik heb uiteindelijk nu de pc naar een computer store gebracht. De nieuwe voeding deed het niet op de pc, ik kreeg hem niet aan. Verder zat er nog zwart roet binnen in de case en op sommige onderdelen (niks op de voeding).

Het stopcontact blijkt het verder met andere apparaten gewoon te doen, ook ben ik gewoon uit Nederland verhuist en heeft de pc op verschillende stopcontacten gewoon gedaan.

Bedankt voor alle hulp en reacties, als het de voeding niet is ben ik bang dat het net iets te ingewikkeld wordt voor mij dus heb ik hem maar weggebracht. Wat nou de oorzaak is geweest weet ik nog steeds niet, misschien dat ze daar wat kunnen vinden xx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
xSera schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:36:
...Verder zat er nog zwart roet binnen in de case en op sommige onderdelen (niks op de voeding).
...
Was dan wel handig geweest om dat te vermelden en foto's ervan te delen ;)
Zeker als je vergeet te vermelden dat er zichtbaar roet is buiten de voeding, dan is er wel iets heel anders gebeurt dan een kapotte voeding...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05 00:19
Hint :

Meet voor de zekerheid dat stopcontact even uit VOOR je de PC er weer in steekt. (of laat dit doen)

Gezien het verhaal (Veel rook, roet, geknetter) lijkt me dat toch wel een beetje aangewezen.
Al is het maar om zeker te zijn dat zich dit niet opnieuw voordoet. Dit wil je geen 2 Keer meemaken...

[ Voor 1% gewijzigd door floorcleaner op 05-07-2022 01:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:40

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dit TS-verhaaltje lijkt me zeer onwaarschijnlijk. (Weet waar ik over praat, veel meegemaakt maar zoiets is haast onmogelijk) :X :')

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
SalimRMAF schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 01:27:
Dit TS-verhaaltje lijkt me zeer onwaarschijnlijk. (Weet waar ik over praat, veel meegemaakt maar zoiets is haast onmogelijk) :X :')
Jaren geleden spontaan na enkele maanden gebruik de vrm van moederbord eraf gefikt met de nodige vonken en stank, ondanks dat ik dagelijks met computer hardware werkte is het dat het mijzelf overkwam anders had ik het nooit gelooft.

In dit geval na verhuizing vermoed ik zelf een kabel welke is beschadigd door een scherp randje of een tragisch ongeval in de voeding en daarmee andere hardware heeft meegenomen.

Toevallig staat dit filmpje hier in het topic, YouTube: HP Tower aggressively doesn't want to turn on - LFC#314
Wel had ik echt een vonken regen en waren de mosfets uit elkaar gespat ipv netjes wegsmeulen.

[ Voor 17% gewijzigd door TRAXION op 05-07-2022 02:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 15:00
Will_M schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:32:
Spullen uit bijvoorbeeld de VS welke op 110V/DC willen werken moet je ook niet in de EU op het 230V/DC elektriciteitsnet aansluiten :+

Even serieus: Zonder verdere context kunnen we hier met dit soort vragen natuurlijk niet zo héél erg veel, hè.
230VDC ?, maar goed dat meeste apparaten op AC werken en dat ook standaard geleverd word van uit het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
madbwr schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:03:
[...]

230VDC ?, maar goed dat meeste apparaten op AC werken en dat ook standaard geleverd word van uit het net.
Fun fact, doordat voedingen een PFC hebben doen ze het in theorie gewoon op DC. Tenzij er een specifiek detectie in zit dat er AC binnenkomt, zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 19:10
Sniffels schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Zijn de AMD's tegenwoordig ook beveiligd tegen oververhitting? kan mij op lanparties een hoop lol herinneren met amd vs. intel ;)
Vanaf de K8. 2003 dus. Al bijna 20 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LittleKiller
Sniffels schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Zonder beveiliging tegen oververhitting zou de "thermal throttle" en dus ook de turbo boost onmogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 17:25
CPU ook daadwerkelijk uit het moederbord gehad? Klinkt eerder alsof de VRM is gaan smeulen.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 11:59
Wim8282 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:38:
[...]

Vanaf de K8. 2003 dus. Al bijna 20 jaar.
Ah dank. dus al 20jaar geen AMD processor gekocht blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvoutig
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-05 21:57
Heb je misschien per ongeluk het voltage schakelaartje van je power supply verzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Spelvoutig schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:21:
Heb je misschien per ongeluk het voltage schakelaartje van je power supply verzet?
Zoals je op de foto's kan zien zit zo'n schakelaartje er niet op en is de PSU geschikt voor 100-240V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Modulaire voeding? Heb je de juiste kabels gebruikt, elk merk is anders bedraad en de kabels kun je niet door elkaar gebruiken.

Cititzen of Ladonia

Pagina: 1