Professioneel schoonmaakmateriaal voor vloeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-05 14:16
Er zijn ondertussen reeds verschillende vloerschoonmaakmethodes uitgetest in ons huis. Het meeste particuliere spul gaat na enkele jaren stuk aangezien het van goedkoop hard plastiek is gemaakt. Om efficiënt te werken is de oppervlakte van een particuliere mop of dweil ook te klein. Vandaar dat ik wil investeren in goed en stevig schoonmaakmateriaal dat lang meegaat en het schoonmaken kan inkorten.
Iemand hier ideeën of suggesties?

Ik vul even aan met verdere info naar aanleiding van onderstaande opmerking.
Budget: onder de 500 euro
Reeds uitgeprobeerd:
Verschillende stoomreiniger gaande tot 500 euro.
Leifheit particuliere veeg- en dweilsets met emmer
Vileda particuliere mop met emmer.
Gewone borstel en aftrekker met een afzonderlijke dweil.
Vloer: tegel en laminaat
Oppervlak: 250-300 m2

[ Voor 29% gewijzigd door Aardappelnoot op 02-07-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Aardappelnoot Iets meer info helpt aanzienlijk.
Wat voor vloer, hoeveel m² vloer, welke systemen zijn afgevallen, wat zijn de verwachtingen m.b.t. levensduur, wat is je budget...

Edit: plastic is vaak de goedkope uitvoering van metaal of hout dus daar zou je al eens naar kunnen kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Hippocampus op 02-07-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
kijk naar wat ze gebruiken in de horeca
https://www.horecarama.nl/hygiene-schoonmaak/dweilemmer/ bijv als startpunt
Die gebruiken het veel en niet zachtzinnig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40

Reinier

\o/

Ik ben erg tevreden met de Greenspeed spulletjes (laminaatvloer). Zonder schoonmaakmiddel.
https://www.thuisschoonma...rplaat-en-tweemaal-t.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ha-Ra spullen kwam je vroeger ook vaak tegen in hotels (Dld.). Lijk tegenwoordig alleen nog maar verkocht te worden op beurzen (of via privé product presentaties a'la Tupperware). Wordt nog wel via de / een webshop verkocht.

https://www.ha-ra.nl/original/vloeren

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Ik heb zojuist de Ecolab Rasant Express Mini kit besteld.

Ik deel al een aantal jaar je frustratie dat je met dweilmeuk voor de particuliere markt geen kracht kan zetten zonder de boel te slopen. Professionele meuk vond ik vaak te groot. Bovendien wil ik per se geen telescoopsteel. Geen enkel bedrijf waar ik heb gewerkt (voornamelijk fabrieken) werkt met telescoopstelen.

Vreemd genoeg zie ik wel veel professioneel aanbod met telescoopstelen, maar ik heb daar geen vertrouwen in na er een aantal van kapot te hebben gemaakt en ze ook niet te zien in professioneel gebruik.

Die Rasant Express Mini kit lijkt te voldoen aan mijn wensen: alu steel uit 1 stuk, vlakmopsysteem, compacte emmer, met twee compartimenten en een pers systeem waarbij je inherent druk moet zetten op de dweil op net zo'n manier waarmee je druk zet op de dweil als je in staande houding een hardnekkige vlek probeert weg te boenen. Aangezien de boel kennelijk ontworpen is om op die manier krachten op te nemen, lijkt het me de moeite waard om te proberen.

youtube maar ff hoe dat werkt, dan snap je wat ik bedoel. De set is best wel prijzig, maar bij de Hazet webshop wel ok betaalbaar. Duur wil ik het nog niet noemen. Als de boel inderdaad doet wat het lijkt te beloven gaat het jaren mee en scheelt het me elk jaar een nieuwe set kopen.

Na een paar x dweilen wil ik wel een korte update doen hoe het spul bevalt. Misschien vergeet ik dat, dus schroom niet om er na enige tijd om te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-05 14:16
rbaidjoe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:20:
Ik heb zojuist de Ecolab Rasant Express Mini kit besteld.

Ik deel al een aantal jaar je frustratie dat je met dweilmeuk voor de particuliere markt geen kracht kan zetten zonder de boel te slopen. Professionele meuk vond ik vaak te groot. Bovendien wil ik per se geen telescoopsteel. Geen enkel bedrijf waar ik heb gewerkt (voornamelijk fabrieken) werkt met telescoopstelen.

Vreemd genoeg zie ik wel veel professioneel aanbod met telescoopstelen, maar ik heb daar geen vertrouwen in na er een aantal van kapot te hebben gemaakt en ze ook niet te zien in professioneel gebruik.

Die Rasant Express Mini kit lijkt te voldoen aan mijn wensen: alu steel uit 1 stuk, vlakmopsysteem, compacte emmer, met twee compartimenten en een pers systeem waarbij je inherent druk moet zetten op de dweil op net zo'n manier waarmee je druk zet op de dweil als je in staande houding een hardnekkige vlek probeert weg te boenen. Aangezien de boel kennelijk ontworpen is om op die manier krachten op te nemen, lijkt het me de moeite waard om te proberen.

youtube maar ff hoe dat werkt, dan snap je wat ik bedoel. De set is best wel prijzig, maar bij de Hazet webshop wel ok betaalbaar. Duur wil ik het nog niet noemen. Als de boel inderdaad doet wat het lijkt te beloven gaat het jaren mee en scheelt het me elk jaar een nieuwe set kopen.

Na een paar x dweilen wil ik wel een korte update doen hoe het spul bevalt. Misschien vergeet ik dat, dus schroom niet om er na enige tijd om te vragen.
Was dit topic uit het oog verloren. Maar leuk om te lezen wat je gekocht hebt en jouw mening! Telescoopsteel moet ik ook niet van weten. Ik ben zelf wat ferm overboord gegaan en echt professioneel spul gekocht.
Een volledig metalen vlakmop. Niets van plastiek aan dat direct kapot is:
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

En een mopsysteem met twee emmers op wieltjes met een pers:
https://www.bol.com/be/nl...em/9200000098327187/?s2a=

Van beiden heel tevreden, mag wel voor die prijs. Maar sinds mijn partner een robot stofzuiger/dweil gekocht heeft enkele maanden later wordt er zo goed als nooit meer manueel gedweild. Ik gok dak ik max 2 keer per jaar ga dweilen, de robot werkt vrij goed.
Pagina: 1