Hoi allen,
maar even een eigen topic openen voordat ik in de massa verdwijn.
Ik heb sinds deze week een Intex Metal frame 3.00 x 2.00 in de tuin staan.
Daarop aangekoppeld;
- Zandfilterpomp Intex SX925 gevuld met glasparels (0,4 - 0,8 mm)
- Zoutwatersysteem Intex QS200
- Intex Solarmat (1x).
Op de zandfilterpomp zit een 4-wegklep met daarop de volgende standen;
Backwash, drain, circulation, filter
De pomp ratelt iets (wellicht is dit normaal?) en op de filterstand wordt er lucht aangezogen, in de slang direct bij de OUT zie ik de lucht door het water heen stromen (zie filmpje hieronder voor geluid en als je goed kijkt de bellen) (let niet op hoe het nu allemaal staat, ik heb inmiddels alles al los gehad en heb nog niet alles weer op zijn plek gezet omdat het nog niet werkend is).
Nu is het zo dat wanneer ik de pomp op filter zet, hij lucht aanzuigt.
Wanneer ik de pomp op circulation zet, zuigt hij geen lucht aan.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
Begonnen met alles afkoppelen en alleen de pomp op het bad aan te sluiten.
Pomp open gemaakt en alle draaiende onderdelen en rubbers gecontroleerd.
Filtermedia er allemaal uitgehaald en alles opnieuw erin gedaan.
Glasparels eruit gehaald, had tot het min streepje gevuld op de pomp, maar las dat dit wellicht met parels minder moet zijn.
Alle rubbers gecontroleerd van de pomp.
De drukmeter geeft, wanneer ik alles aangesloten heb (pomp, zoutsysteem, solarmat) de druk in het geel aan (net iets boven het groen). Met een backwash zou dit minder moeten worden aldus het boekje, maar geen effect.
Doe ik iets verkeerd? Of is de pomp gewoon niet goed?
Heb op internet al lopen zoeken maar kom er niet veel verder mee, behalve op één site waar iemand hetzelfde probleem gehad heeft en dit uiteindelijk heeft opgelost door zijn glasparels te vervangen voor filterzand.
maar even een eigen topic openen voordat ik in de massa verdwijn.
Ik heb sinds deze week een Intex Metal frame 3.00 x 2.00 in de tuin staan.
Daarop aangekoppeld;
- Zandfilterpomp Intex SX925 gevuld met glasparels (0,4 - 0,8 mm)
- Zoutwatersysteem Intex QS200
- Intex Solarmat (1x).
Op de zandfilterpomp zit een 4-wegklep met daarop de volgende standen;
Backwash, drain, circulation, filter
De pomp ratelt iets (wellicht is dit normaal?) en op de filterstand wordt er lucht aangezogen, in de slang direct bij de OUT zie ik de lucht door het water heen stromen (zie filmpje hieronder voor geluid en als je goed kijkt de bellen) (let niet op hoe het nu allemaal staat, ik heb inmiddels alles al los gehad en heb nog niet alles weer op zijn plek gezet omdat het nog niet werkend is).
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeintex zandfilterpomp luchtbellen
Nu is het zo dat wanneer ik de pomp op filter zet, hij lucht aanzuigt.
Wanneer ik de pomp op circulation zet, zuigt hij geen lucht aan.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
Begonnen met alles afkoppelen en alleen de pomp op het bad aan te sluiten.
Pomp open gemaakt en alle draaiende onderdelen en rubbers gecontroleerd.
Filtermedia er allemaal uitgehaald en alles opnieuw erin gedaan.
Glasparels eruit gehaald, had tot het min streepje gevuld op de pomp, maar las dat dit wellicht met parels minder moet zijn.
Alle rubbers gecontroleerd van de pomp.
De drukmeter geeft, wanneer ik alles aangesloten heb (pomp, zoutsysteem, solarmat) de druk in het geel aan (net iets boven het groen). Met een backwash zou dit minder moeten worden aldus het boekje, maar geen effect.
Doe ik iets verkeerd? Of is de pomp gewoon niet goed?
Heb op internet al lopen zoeken maar kom er niet veel verder mee, behalve op één site waar iemand hetzelfde probleem gehad heeft en dit uiteindelijk heeft opgelost door zijn glasparels te vervangen voor filterzand.
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5