Intex zandfilterpomp ratelt en zuigt lucht aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:06
Hoi allen,
maar even een eigen topic openen voordat ik in de massa verdwijn.

Ik heb sinds deze week een Intex Metal frame 3.00 x 2.00 in de tuin staan.
Daarop aangekoppeld;
- Zandfilterpomp Intex SX925 gevuld met glasparels (0,4 - 0,8 mm)
- Zoutwatersysteem Intex QS200
- Intex Solarmat (1x).

Op de zandfilterpomp zit een 4-wegklep met daarop de volgende standen;
Backwash, drain, circulation, filter

De pomp ratelt iets (wellicht is dit normaal?) en op de filterstand wordt er lucht aangezogen, in de slang direct bij de OUT zie ik de lucht door het water heen stromen (zie filmpje hieronder voor geluid en als je goed kijkt de bellen) (let niet op hoe het nu allemaal staat, ik heb inmiddels alles al los gehad en heb nog niet alles weer op zijn plek gezet omdat het nog niet werkend is).

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
intex zandfilterpomp luchtbellen

Nu is het zo dat wanneer ik de pomp op filter zet, hij lucht aanzuigt.
Wanneer ik de pomp op circulation zet, zuigt hij geen lucht aan.

Wat heb ik allemaal al gedaan:
Begonnen met alles afkoppelen en alleen de pomp op het bad aan te sluiten.
Pomp open gemaakt en alle draaiende onderdelen en rubbers gecontroleerd.
Filtermedia er allemaal uitgehaald en alles opnieuw erin gedaan.
Glasparels eruit gehaald, had tot het min streepje gevuld op de pomp, maar las dat dit wellicht met parels minder moet zijn.
Alle rubbers gecontroleerd van de pomp.

De drukmeter geeft, wanneer ik alles aangesloten heb (pomp, zoutsysteem, solarmat) de druk in het geel aan (net iets boven het groen). Met een backwash zou dit minder moeten worden aldus het boekje, maar geen effect.

Doe ik iets verkeerd? Of is de pomp gewoon niet goed?
Heb op internet al lopen zoeken maar kom er niet veel verder mee, behalve op één site waar iemand hetzelfde probleem gehad heeft en dit uiteindelijk heeft opgelost door zijn glasparels te vervangen voor filterzand.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:50
Klinkt als lucht in de slangen. Heb de 4m3 intex pomp en klinkt hetzelfde als er lucht in zit.

Wat hier goed werkte was pomp op circuleren zetten en dan slangen vanaf bad aflopen. Dus bij bad naar pomp beginnen en dan slang langzaam optillen en aflopen. Je hoort dan als het goed is de lucht door de pomp gaan. Daarna als je alles afgelopen hebt de pomp nog een paar minuten laten draaien op circuleren.

Dan pomp op filter zetten en even wachten. Pomp zal dan waarschijnlijk nog wat pruttelen. Als gepruttel weg is pomp weer aan. Dan zou meeste lucht eruit moeten zijn. Anders op filter laten staan en slangen nog een keer nalopen.

Hier is soms ook pas na een paar keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Highfive95 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:36:
Klinkt als lucht in de slangen. Heb de 4m3 intex pomp en klinkt hetzelfde als er lucht in zit.

Wat hier goed werkte was pomp op circuleren zetten en dan slangen vanaf bad aflopen. Dus bij bad naar pomp beginnen en dan slang langzaam optillen en aflopen. Je hoort dan als het goed is de lucht door de pomp gaan. Daarna als je alles afgelopen hebt de pomp nog een paar minuten laten draaien op circuleren.

Dan pomp op filter zetten en even wachten. Pomp zal dan waarschijnlijk nog wat pruttelen. Als gepruttel weg is pomp weer aan. Dan zou meeste lucht eruit moeten zijn. Anders op filter laten staan en slangen nog een keer nalopen.

Hier is soms ook pas na een paar keer goed.
Heb geprobeerd wat je zei, pomp op circulatie zetten, begonnen met slang van bad naar pomp, alle lucht er uit, stukje slang van pomp naar vat op lopen tikken, is witte slang kan niet zien of daar lucht in zit. Op circulatie stand geen lucht meer. 10 minuten laten lopen. Daarna in filterstand gezet, even gewacht, maar geen gepruttel, uiteindelijk pomp weer aangezet, maar nog steeds zelfde effect. Slangen nogmaals nagelopen, maar ik kan me niet voorstellen dat daar nog lucht in zit (voor de pomp dan, na de pomp zit hier en daar nog wel wat bellen.

Nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:50
Zit de deksel wel goed op de bak? Heb gemerkt dat dit ook nogal nauw komt. Net iets verkeerd en hij zuigt valse lucht aan. Dan krijg je ook dat gepruttel. Verder zou ik het anders ook niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
De deksel heb ik er inmiddels al een aantal keer afgehaald. Helemaal schoon gemaakt, rubber er weer tussen, strak dicht gedraaid. Denk dat er ergens in de 4-wegklep lucht naar binnen komt ofzo.. Snap er niets van, het frustreert enorm...

Toch bedankt voor het meedenken.

[ Voor 7% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 02-07-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:45
Tussen het schakelen wel de pomp uit gezet?

Heb aan het begin van het seizoen vaak het zelfde probleem met de zandpomp.
Bijna zelfde opstelling als jij hebt;
bad -> pomp -> 2x Solar bol -> bad.
Zit er een ontluchtingsdopje op je pomp?
Beetje wiebelen met slangen dat de lucht in beweging komt...en vooral geduld.
Paar keer de pomp uit en aan.

Succes!

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
hansie_k schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:30:
Tussen het schakelen wel de pomp uit gezet?

Heb aan het begin van het seizoen vaak het zelfde probleem met de zandpomp.
Bijna zelfde opstelling als jij hebt;
bad -> pomp -> 2x Solar bol -> bad.
Zit er een ontluchtingsdopje op je pomp?
Beetje wiebelen met slangen dat de lucht in beweging komt...en vooral geduld.
Paar keer de pomp uit en aan.

Succes!
Ja, zoals in het boekje beschreven staat, netjes uit en dan wisselen.

Yep, die zit er op, wanneer ik die open draai spuit het water er uit, eigenlijk geen lucht.
Zal er vandaag nog eens een uurtje of twee aan spenderen en anders morgen toch maar even met de leverancier bellen. Hij blijft ook ratelen, maar wellicht maken ze standaard dat geluid. Kan iemand van jullie eens een filmpje plaatsen van het geluid van jullie pomp? Dan kan ik vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Die van mij maakt een zoemend geluid, niks ratelend ofzo.
Dat zou nog kunnen door t lucht wat er in zit.
Met glasparels moet er idd minder vulling in, heb ik ook.

Denk dat er toch iets mis is met de pomp zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Na een tijdje draaien (gisteren zout toegevoegd, moet 24 uur draaien) zag ik vanochtend rond half 10 nog lucht, maar rond 11.00 niet meer. De rest van de dag geen luchtbellen meer gezien. Hij ratelt dus nog wel, dat geluid zit echt in de motor volgens mij. Maar dat hoort hij dus niet te doen als ik het goed lees? Gewoon zoemend net zoals een ventilator van een camping koelkast? Of moet ik aan iets anders denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Zanzibar-1337 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:02:
Na een tijdje draaien (gisteren zout toegevoegd, moet 24 uur draaien) zag ik vanochtend rond half 10 nog lucht, maar rond 11.00 niet meer. De rest van de dag geen luchtbellen meer gezien. Hij ratelt dus nog wel, dat geluid zit echt in de motor volgens mij. Maar dat hoort hij dus niet te doen als ik het goed lees? Gewoon zoemend net zoals een ventilator van een camping koelkast? Of moet ik aan iets anders denken?
Net even geluisterd naar jou filmpje...dat klinkt als een diesel van een sloep... 🙄
Is het nu minder nu het lucht er uit is?
Ik zal morgenmiddag het geluid van die van ons even opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
hansie_k schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:12:
[...]

Net even geluisterd naar jou filmpje...dat klinkt als een diesel van een sloep... 🙄
Is het nu minder nu het lucht er uit is?
Ik zal morgenmiddag het geluid van die van ons even opnemen...
Nee nog steeds hetzelfde geratel, enige verschil is dat je geen water hoort klotsen nu.. Heb ik dan gewoon pech?

Nieuw filmpje, net gemaakt.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
intex zandfilterpomp ratelt

[ Voor 11% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 03-07-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Gisteren mail gestuurd naar leverancier, Heuts.
Melding gemaakt van defect pomp met bovenstaand filmpje.
Heb de spulletjes 22 juni besteld (nog geen 14 dagen geleden).
Krijg melding dat ik via Intex Garantieformulier een afhandeling moet doen.

Is dit niet gewoon een product dat direct omgeruild moet worden omdat het eigenlijk bij binnenkomst al defect is? Of moet ik dit via Intex doen, met het risico dat ik een pomp van nog geen 2 weken oud moet opsturen en wellicht lang zonder pomp zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zanzibar-1337 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 07:04:
Gisteren mail gestuurd naar leverancier, Heuts.
Melding gemaakt van defect pomp met bovenstaand filmpje.
Heb de spulletjes 22 juni besteld (nog geen 14 dagen geleden).
Krijg melding dat ik via Intex Garantieformulier een afhandeling moet doen.

Is dit niet gewoon een product dat direct omgeruild moet worden omdat het eigenlijk bij binnenkomst al defect is? Of moet ik dit via Intex doen, met het risico dat ik een pomp van nog geen 2 weken oud moet opsturen en wellicht lang zonder pomp zit?
De verkoper is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie e/o doa's.

Helaas zie ik in die wereld altijd gelijk verwezen worden naar de fabrikanten/importeurs... lijkt mij vooral een manier om zelf niet je plicht als verkoper te nemen.

https://www.juridischloke...%20product%20moet%20geven.
Wat kan ik doen als de verkoper mij naar de fabrikant stuurt?
De verkoper mag u niet doorsturen naar de fabrikant. U heeft namelijk een koopovereenkomst met de verkoper, niet met de fabrikant. U kunt tegen de verkoper zeggen dat hij verplichtingen heeft. Bijvoorbeeld dat hij u een goed product moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Dit moet de verkopende partij oplossen, en hun weer met Intex, zoals @Vorkie dus zegt...
Volgens mij (!) moet hij jouw gewoon een nieuwe sturen, jij de defecte terug en klaar.
Dan moet Heuts het maar uitvechten met Intex.

Heb nog niet de gelegenheid gehad om t geluid van onze pomp op te nemen, nu niet echt nodig meer natuurlijk, maar die maakt gewoon een zoemend geluid.

Succes met de afhandeling verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Zie hier de reactie van hen...

Wij hebben inderdaad vroeger zelf de garantie gevallen met Intex producten zelf opgelost met de klant. Echter wilt Intex sinds een aantal jaren dit zelf in de hand hebben, om zo ook verbetering voor de toekomst mee te nemen, en dit zelf met de klant oplossen. Dit is de reden waarom Intex zelf de garantie procedures met de klanten zelf wilt oplossen. Wij mogen hier helaas niets in betekenen. Zij zullen dit z.s.m. met u oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:59
Ik heb vorige week bij Intex een case aangemaakt ivm een kapotte zandfilterpomp. Maandag gemeld, zaterdag een nieuwe pomp in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

paQ

oh Heuts :D

hahaha ja dat blijken niet de meest.... uh... "service gerichte" mensen zeg maar (en dan rond ik het nog af naar boven) OK... ze zijn ronduit bot. Zo.
Was in staat mijn pomp daar op de balie te flikkeren en te zeggen: los het op, hier is mijn nummer.

Intex reageert vrij snel overigens op hun tickets, en de oplossing was in mijn geval ook prima. Het probleem is alleen dat Intex je zelf de reparatie laat uitvoeren, en dat klopt natuurlijk van geen kanten.
(Defecte RCD stekker, maar toch)

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 08-07-2022 09:44 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Die garantieafhandeling van Intex geeft in ieder geval vertrouwen zoals ik hier lees.

Ik heb echter Heuts aangegeven het garantieformulier van Intex in te willen vullen wanneer zij akkoord gaan met de voorwaarde dat wanneer er (eventuele) voortvloeiende kosten komen (verzendkosten ed.) zij die voor rekening nemen.

Dit negeren zij volkomen en geven aan er vertrouwen in te hebben dat Intex het netjes afhandelt.

Hierop heb ik via Klarna mijn betaling gepauzeerd en een geschil geopend.
Na 21 dagen (tijd dat ik heb om met de leverancier tot een overeenkomst te komen) neemt Klarna contact met mij op (aangezien er geen oplossing komt) en zal zich over de zaak buigen.

Voorlopig nog geen centen voor Heuts, dat heb ik ze zojuist ook medegedeeld via de mail.
De pomp draait voor nu nog wel maar ratelt, even afwachten hoelang dat goed gaat.
Ik ga eerst nog op vakantie, dus geen trek aan zo'n heen en weer gemail.

Even afwachten wat de uitkomst gaat worden (met een beetje pech gaat alles, incl. zwembad, terug).
Wordt vervolgd (over 21 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmillz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Goedenavond,

ik heb een aantal dagen geleden dezelfde pomp aangeschaft. Deze maakt exact hetzelfde geluid. Heb ook allerlei dingen geprobeerd maar hij blijft een rattelend geluid maken. Ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn van Intex. Heb inmiddels ook een mail gedaan naar het bedrijf waar ik de pomp heb aangeschaft.

Hier nog een filmpje
https://youtube.com/shorts/CgndBcGdiKw?feature=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoZeilstra
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:03
Heb dezelfde pomp vandaag aangeschaft. Nadat ik de lucht uit de aanvoerslang getikt heb maakt de pomp een acceptabel geluid. Zou er nog wel een geluidsisolerend kastje overheen willen maken maar dat is weer een ander verhaal, iemand daar ideeën over? Jouw pomp klinkt anders dan die van mij. Het viel me wel op dat na een half uurtje het geluid tot het minimaal te behalen niveau is (denk ik). Wilde filmpje voor je plaatsen maar MP4 is een ongeldig bestandstype:-/

[ Voor 8% gewijzigd door HugoZeilstra op 15-07-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

paQ

Zanzibar-1337 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:41:
Die garantieafhandeling van Intex geeft in ieder geval vertrouwen zoals ik hier lees.

Ik heb echter Heuts aangegeven het garantieformulier van Intex in te willen vullen wanneer zij akkoord gaan met de voorwaarde dat wanneer er (eventuele) voortvloeiende kosten komen (verzendkosten ed.) zij die voor rekening nemen.

Dit negeren zij volkomen en geven aan er vertrouwen in te hebben dat Intex het netjes afhandelt.

Hierop heb ik via Klarna mijn betaling gepauzeerd en een geschil geopend.
Na 21 dagen (tijd dat ik heb om met de leverancier tot een overeenkomst te komen) neemt Klarna contact met mij op (aangezien er geen oplossing komt) en zal zich over de zaak buigen.

Voorlopig nog geen centen voor Heuts, dat heb ik ze zojuist ook medegedeeld via de mail.
De pomp draait voor nu nog wel maar ratelt, even afwachten hoelang dat goed gaat.
Ik ga eerst nog op vakantie, dus geen trek aan zo'n heen en weer gemail.

Even afwachten wat de uitkomst gaat worden (met een beetje pech gaat alles, incl. zwembad, terug).
Wordt vervolgd (over 21 dagen).
toon volledige bericht
al wat opgeschoten?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 19:38
dnmillz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:02:
Goedenavond,

ik heb een aantal dagen geleden dezelfde pomp aangeschaft. Deze maakt exact hetzelfde geluid. Heb ook allerlei dingen geprobeerd maar hij blijft een rattelend geluid maken. Ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn van Intex. Heb inmiddels ook een mail gedaan naar het bedrijf waar ik de pomp heb aangeschaft.

Hier nog een filmpje
https://youtube.com/shorts/CgndBcGdiKw?feature=share
Ook benieuwd hoe het bij jou is gegaan? Wil je je ervaring delen met ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Inmiddels contact gehad met Intex, zij hebben mij een nieuw pomphuis opgestuurd. Deze maakt echter hetzelfde geluid.

Oude is retour gestuurd zodat ze kunnen controleren wat er mis is met het model. Ticket loopt dus nog. Even afwachten wat de conclusie gaat worden.

Intex regelt trouwens netjes een retourlabel zodat ik geen kosten maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark kremer
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-12-2024
Zanzibar-1337 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:47:
Inmiddels contact gehad met Intex, zij hebben mij een nieuw pomphuis opgestuurd. Deze maakt echter hetzelfde geluid.

Oude is retour gestuurd zodat ze kunnen controleren wat er mis is met het model. Ticket loopt dus nog. Even afwachten wat de conclusie gaat worden.

Intex regelt trouwens netjes een retourlabel zodat ik geen kosten maak.
Hallo

Ik was even benieuwd of dit nog opgelost is? Ik heb ook lucht in mijn slang en heb ook alles al 3 keer nagelopen. Ik denk nu zelf dat het door intex zoutwaterysteem komt, zandfilterpomp is al vervangen.

Ratelend geluid heb ik ook en wordt volgens mij door lucht veroorzaakt. Ik ga ook nog een originele in en uitlaat set van intex proberen.

Groeten Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb in het verleden 2x achter elkaar een nieuwe Intex pomp met dergelijk ratelend geluid teruggestuurd. Uiteindelijk besloten voor een Intex 26652GS te gaan, die had dat probleem niet en gebruik ik nog steeds, zonder geratel.

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
mark kremer schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:05:
[...]
Hallo

Ik was even benieuwd of dit nog opgelost is? Ik heb ook lucht in mijn slang en heb ook alles al 3 keer nagelopen. Ik denk nu zelf dat het door intex zoutwaterysteem komt, zandfilterpomp is al vervangen.

Ratelend geluid heb ik ook en wordt volgens mij door lucht veroorzaakt. Ik ga ook nog een originele in en uitlaat set van intex proberen.

Groeten Mark
Nee nog niet opgelost (er is trouwens ook nog steeds geen cent betaald).

Intex is bezig met het onderzoeken van de oude pomp, dat duurt door vakantiedrukte iets langer dan normaal, ze houden mij via een ticket op de hoogte.

Wat mij de afgelopen weken wel is opgevallen dat ik inderdaad lucht in de buizen krijg direct na het zoutwatersysteem. Daarvoor is het luchtbellen vrij, dat verklaart echter niet waarom de pomp zou moeten ratelen, het zoutwatersysteem zit immers achter de pomp aangesloten.

Ik heb van Intex de vraag gekregen om even rustig af te wachten, de huidige pomp ratelt maar filtert het water wel prima, water is netjes helder en schoon.
Taro schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:29:
Ik heb in het verleden 2x achter elkaar een nieuwe Intex pomp met dergelijk ratelend geluid teruggestuurd. Uiteindelijk besloten voor een Intex 26652GS te gaan, die had dat probleem niet en gebruik ik nog steeds, zonder geratel.
Welk type had je hiervoor? Dit model is een beetje overkill voor mijn badje natuurlijk, maar lees hier en daar reviews over ratelende pompen, schijnt dus nog wel eens vaker voor te komen bij Intex.

Wordt dus nog vervolgd.

[ Voor 18% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 11-08-2022 06:53 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Zanzibar-1337 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 06:49:
[...]
Welk type had je hiervoor? Dit model is een beetje overkill voor mijn badje natuurlijk, maar lees hier en daar reviews over ratelende pompen, schijnt dus nog wel eens vaker voor te komen bij Intex.
Ik heb de bestellingen even teruggezocht, enige dat er staat is: Intex filterpomp 5678 liter/uur. Was dus een normale met cartridge, geen ZFP. Daarvan 2 stuks teruggestuurd ivm een ratelend geluid.

Overigens zie ik ook dat ik de 26652GS bestelling uiteindelijk geannuleerd heb en daarvoor in de plaats een 6m3/uur variant heb besteld, wel in dezelfde lijn. Dat typenummer kan ik zo snel niet achterhalen, maar die was een stukje goedkoper en ruim voldoende voor het 10m3 zwembad dat het betreft, de 26652GS was zware overkill, dan had ik een golfslagbad gehad :)

Hopelijk kan je er in ieder geval dit seizoen nog voldoende van genieten! Ik heb voor de zekerheid ook altijd nog een 2e pomp (3m3/uur) als backup staan, want wat je niet wil is het zwemseizoen laten verpesten door een defecte pomp...

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

• Zanzibar-1337
Taro schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

Ik heb de bestellingen even teruggezocht, enige dat er staat is: Intex filterpomp 5678 liter/uur. Was dus een normale met cartridge, geen ZFP. Daarvan 2 stuks teruggestuurd ivm een ratelend geluid.

Overigens zie ik ook dat ik de 26652GS bestelling uiteindelijk geannuleerd heb en daarvoor in de plaats een 6m3/uur variant heb besteld, wel in dezelfde lijn. Dat typenummer kan ik zo snel niet achterhalen, maar die was een stukje goedkoper en ruim voldoende voor het 10m3 zwembad dat het betreft, de 26652GS was zware overkill, dan had ik een golfslagbad gehad :)

Hopelijk kan je er in ieder geval dit seizoen nog voldoende van genieten! Ik heb voor de zekerheid ook altijd nog een 2e pomp (3m3/uur) als backup staan, want wat je niet wil is het zwemseizoen laten verpesten door een defecte pomp...
Ah kijk, de SX2100 wellicht? Is de 6m3 ZFP versie. Tweede pomp is wellicht wel handig, al is dat ook snel aangeschaft mocht het nodig zijn. Water is in ieder geval erg helder en niet zoals dat bij de buren een paar huizen verderop (groen... Ik denk dat het filter daar niet zo goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Zanzibar-1337 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:53:
[...]

Ah kijk, de SX2100 wellicht? Is de 6m3 ZFP versie
Heb even gekeken, betreft de Intex SF80220RC-2.
Tweede pomp is wellicht wel handig, al is dat ook snel aangeschaft mocht het nodig zijn.
Enkele jaren geleden waren pompen in de zomer gewoon uitverkocht. Daar hebben ze blijkbaar van geleerd, want er is nu nog redelijk wat op voorraad, maar 2-3 jaar geleden kon je in augustus nauwelijks meer iets krijgen.

Is er inmiddels meer bekend vanuit Intex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Taro schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:58:
[...]

Heb even gekeken, betreft de Intex SF80220RC-2.

[...]

Enkele jaren geleden waren pompen in de zomer gewoon uitverkocht. Daar hebben ze blijkbaar van geleerd, want er is nu nog redelijk wat op voorraad, maar 2-3 jaar geleden kon je in augustus nauwelijks meer iets krijgen.

Is er inmiddels meer bekend vanuit Intex?
Nee, nog geen reactie gekregen behalve dat het wat langer duurt dan normaal. Hopelijk volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Beste...,

Momenteel is het nog steeds volop hoogseizoen en we hebben helaas geen tijd om de oude pomp te onderzoeken.
Dit zal hoogstwaarschijnlijk na het seizoen gebeuren. We zullen zoals vermeld na het onderzoek de bevindingen aan u doorgeven.

We denken dat het voor nu handiger is om de case te sluiten.
Wij kunnen deze her-activeren wanneer wij meer over de pomp weten.

We vernemen graag of u akkoord gaat met het tijdelijk sluiten van de case.

In afwachting van uw reactie verblijven wij.
Reactie van Intex, zojuist teruggestuurd dat ik wegens klachtafhandeling via Heuts / Klarna (er is nog steeds niet betaald) het ticket graag wil open houden totdat zij een antwoord hebben. Dan kan ik bij Heuts / Klarna hier altijd nog na verwijzen. :+

Ik denk dat dit nog wel eventjes gaat duren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Laatste reactie vanuit Intex (deze week, na herhaalde vraag voor onderzoek):
Beste ..,,

Bedankt voor uw geduld tijdens deze zaak.

We hebben achterhaald wat het geluid veroorzaakt.
Wanneer de pomp aanstaat kan de ventilator (die voor de koeling van de pomp zorgt) lichtjes gaan trillen.

Er is een kans dat dit bij elke pomp na een tijdje kan gebeuren (dit kan direct of na een tijdje) en volgens de fabriek is dit geen productiefout. Wanneer dit lichtjes gaat trillen zal dit in de kast versterkt worden daar het intern zo snel draait. De pomp is wel gewoon 100% te gebruiken.

We kunnen u het volgende aanbieden:
- We halen uw huidige motorhuis op en sturen u een vervangend motorhuis nadat wij deze hebben ontvangen.
of
- U behoudt het huidige motorhuis en blijft deze gebruiken.

Houdt er rekening mee dat dit bij een vervangend motorhuis zich nogmaals voor kan doen.

We vernemen graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,
....
Intex Service
toon volledige bericht
Ik behoud het huidige motorhuis, nieuwe gaat niet apart onder garantie, grote kans dat de volgende hetzelfde doet, plus gedoe met opsturen e.d. (het is al netjes opgeruimd). Het huidige motorhuis heeft het zwembad afgelopen zomer immers netjes schoon gehouden.

Ik twijfel over de bouwkwaliteit van het zandfilter en hoop dat dit een aantal jaar meegaat, maar het geeft geen vertrouwen dat er onderdelen gaan trillen, dan lijkt mij dat de bouwkwaliteit matig is, andere pomp kan ik helaas niet krijgen.

Voor mensen die opzoek zijn naar een zandfilterpomp, wellicht dit modelletje overslaan.

Pagina: 1