Schermen wisselen tussen meerdere apparaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 09:31
Ik weet niet precies in welk sub forum dit terrecht moet komen. Dus ik plaats hem maar even hier.
ik heb een "probleem". Ik ben benieuwd of iemand van jullie hier een handige oplossing voor heeft of ooit heeft bedacht.

Ik heb 1 bureau met 2 monitoren.
Deze monitoren zijn doorgaans aan mijn pc gekoppeld met 2 kabels naar de videokaart.
Nu gebruik ik ook vaak de laptop van mijn werk om aan het bureau te werken. Elke keer onder mijn bureau kruipen en de kabels er uit halen is een wat vervelend klusje.
Daarnaast heb ik gisteren mijn xbox van beneden gehaald en ook op de zolder neergezet. Ik zou het ook handig vinden als ik die gewoon makkelijk naar mijn monitors kan switchen.

Weten jullie of het mogelijk is meerdere apparaten tegelijk aan een monitor te koppelen en zo makkelijk heen en weer te switchen? Is daar misschien een hub oplossing voor te bedenken?

Ik ben benieuwd of er iets mogelijk is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
KVM switch is jouw zoekwoord

[ Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 02-07-2022 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:46
Wat @nachtnet zegt inderdaad.

Of als je de investering het niet waard kun je net zoals ik je DP kabels van je monitoren naar je PC laten zitten, en bijv ook een hdmi kabel in je monitoren laten zitten en deze inpluggen in je laptop wanneer je die wilt gebruiken. De input voor je monitoren kan je met de knopjes op je monitoren zelf switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 09:31
HowsMyApple schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:15:
Wat @nachtnet zegt inderdaad.

Of als je de investering het niet waard kun je net zoals ik je DP kabels van je monitoren naar je PC laten zitten, en bijv ook een hdmi kabel in je monitoren laten zitten en deze inpluggen in je laptop wanneer je die wilt gebruiken. De input voor je monitoren kan je met de knopjes op je monitoren zelf switchen.
Ja.. Daar loop ik nu ook mee te hannessen. Maar dan is dual monitor een draak :p ik ga die kvm switch eens Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
En mocht je er met kvm niet uitkomen kun j3 altijd zoeken naar een HDMI/displayport/dvi switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Schopje van MME naar V&B.
Overigens zijn er ook monitoren met ingebouwde KVM, ook wel makkelijk omdat je dan meerdere type aansluitingen kunt gebruiken (PC met DP, console met HDMI etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:46
Kijk ook eens op het Het docking station topic. Hier wordt jouw usecase ook besproken. Ook KVM switches.

Ik ken overigens weinig kvms met meerdere displayport aansluitingen. Dus dan moet je naar daisychain, wat meeste monitoren niet ondersteunen.

In de prijs watch staat bovendien maar één merk kvm met displayport 1.4. De rest heeft 1.2. Hoge resolutie met hoge refreshrates zal dan lastig worden.

[ Voor 63% gewijzigd door ZatarraNL op 03-07-2022 08:37 ]

Pagina: 1