Wasmachine lawaai - veren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:13
Mijn wasmachine maakt sinds een tijdje een hard tikkend geluid als ie aan staat, vooral op bepaalde toerenaantallen als hij wat uit balans is lijkt het. Nu ben ik net eens gaan kijken bij de trommel, die nog perfect ronddraait, maar wel heel hard tikt als ik m naar één kant duw (rechts /rechtsboven). Weet iemand wat dit veroorzaakt? Kapotte veer oid? En is dit zelf te repareren bij een Bosch serie 6 ecosilence?

Ik probeer nog een filmpje te uploaden, maar ben hier nog even mee aan het struggelen :+.

Edit: dit zou moeten werken, maar op m'n telefoon laadt het geluid niet op imgur, zucht :')
https://imgur.com/a/IxSmqzZ

[ Voor 11% gewijzigd door Niekserr op 02-07-2022 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Doet het gewoon met geluid hoor. Staat alleen standaard uit.

Anyways.... Dat klinkt als een kapotte ophanging ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-06 11:12

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Kan je met een schroevendraaier overweg? Trek de wasmachine even naar voren toe en haal de bovenkant er af. Meestal 2 schroefjes aan de achterzijde van de wasmachine. En dan naar voor of naar achter schuiven en optillen. Kan je snel genoeg zien of er iets kapot is. Uiteraard eerst even stroomloos maken..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Bekend probleem bij dit type wasmachine uit een bepaalde productielijn en is gelukkig relatief makkelijk zelf op te lossen.

De kuip hangt vast aan drie veren, één aan de linker bovenkant van de wasmachine en twee aan de rechter bovenkant. Doordat er of te weinig smeermiddel is gebruikt, of er helemaal geen smeermiddel is gebruikt ontstaat er frictie tussen het zijpaneel, waar de veer in valt, en de veer zelf.

Je kan de afdekplaat eraf halen door twee torx schroeven los te draaien boven aan de achterkant van wasmachine, vervolgens schuif je de afdekplaat een stukje naar achteren en kun je 'm eraf halen. Trek één voor één de veren omhoog, haal de rubberen ring eraf en vet het ijzer waar de ring invalt in met siliconen vet. Plaats de rubberen ringen weer terug en vet deze ook in.

Afhankelijk van hoe handig en sterk je bent is extra mankracht wellicht handig, succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Bedankt allen! Ik ga hem eens open schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:58

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zelfs ik heb dit eens gefikst.. nou dan kan jij dat ook :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niekserr
Zo, de machine is gefixt! Bedankt voor de winnende tip @Freshouttheoven .

Was binnen 15 minuten klaar en draait weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beastylions
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-12-2023
ik heb exact hetzelfde probleem echter hangen bij mij de veren gewoon in ijzer gat weliswaar zonder rubber ring/plastic er tussen. weet je ook waar ik dit zou kunnen kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Beastylions op 21-10-2023 18:59 ]

Pagina: 1