Peugeot 206 natte achterbank

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricodk010
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-07-2022
Mijn vraag

Hoi mensen

Vraagje sinds aanschaf van mijn Peugeot 206 2002 particulier heb ik last van water onder de achterbank en water aan de rechterkant van mijn kofferbak ruimte. Rubbers nagekeken geen bijzonderheden, alles onder de achterbank zo goed als afgekit weet misschien iemand hoe dit kan komen? En hoe dit opgelost kan worden. Dit komt alleen als het heeft geregend en/of als ik door de wasstraat ga. alles al uit de kofferbak gehaald achterin gaan zitten tuinslang Erop, maar ik kan niets vinden help!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afdichting lampen gecontroleerd?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricodk010
jack zomer schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:53:
Afdichting lampen gecontroleerd?
Ja deze gecontroleerd geen bijzonderheden te vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMaid89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
Hoe lang heb je de auto al? Want als het al sinds aanschaf is, dan zou ik terug gaan naar de verkoper.

Of als dat niet kan, naar de garage. Je hebt alles al geprobeerd, tijd voor een professional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Gaatje in de wielkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Raamrubbers natuurlijk ook bekeken?
Check ook even de antenne op het dak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
MetalMaid89 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:23:
Hoe lang heb je de auto al? Want als het al sinds aanschaf is, dan zou ik terug gaan naar de verkoper.
Voor een Franse auto van 20 jaar oud? Hij mag blij zijn dat-ie nog rijdt!
Op die leeftijd zou ik niet moeilijk doen en gewoon een gaatje boren zodat het water weg kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricodk010
RemcoDelft schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:46:
[...]

Op die leeftijd zou ik niet moeilijk doen en gewoon een gaatje boren zodat het water weg kan lopen.
Die zit er al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. Afdichting achterlichten
2. Kofferklep
3. Achterdeur- of raamrubbers
4. Carosseriepluggen onder de achterbank
5. Open dak

Controleer ze alle 5, neem een papiertje en probeer die tussen de rubbers te klemmen, als het papiertje na dichtdoen vrij los zit dan sluiten de rubbers daar niet aan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
We zitten hier niet op school, laat dat.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 02-07-2022 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:01
Volgens mij is er dan iets lek bij die grote dop van onder de achterbank.
Alles goed afkitten dan zou het over moeten zijn.

https://www.peugeotforum....viewtopic.php?f=27&t=1116

[ Voor 20% gewijzigd door 3dmazter op 02-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:24
3dmazter schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:17:
Volgens mij is er dan iets lek bij die grote dop van onder de achterbank.
Alles goed afkitten dan zou het over moeten zijn.

https://www.peugeotforum....viewtopic.php?f=27&t=1116
Dat gaat over een 205, dit topic over een 206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Heb je een ruitenwisser achter? Soja doet de sproeier het?
Ik heb bij een VW wel eens gehad dat een koppeling stuk was en de vloeistof naar binnen liep.

En aangezien het water was, geen sop te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:02
Soja? :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricodk010
Knip ivm quote

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 03-07-2022 09:10 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ricodk010 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:33:
Bedankt voor deze nutteloze info
Voor jou is het misschien nutteloos maar voor veel mensen iedereen is het nu eenmaal lastig lezen als je geen leestekens gebruikt waardoor je een hele lange zin krijgt en wij ons gaan afvragen wanneer we adem kunnen halen maar dat kan pas achteraan omdat daar pas jouw eerste leesteken staat ook zijn anderen minder geneigd jou te helpen omdat ze jouw bericht te onleesbaar vinden om verder te lezen ik betwijfel dus ten zeerste of het nutteloos is geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2022 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar vervoer.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KNed schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:20:
Dat gaat over een 205, dit topic over een 206
Dus? Het is niet de eerste keer dat een onderstel van een auto bij meerdere typen auto's (al dan niet van verschillende merken zelfs) wordt gebruikt. :) Zoals de Citroen C1 en Peugeot 107, de VW Polo (6R) en Audi A3 om wat voorbeelden te noemen, of de VW LT en Mercedes Sprinter, om wat voorbeelden te noemen.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2022 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:54
CH4OS schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:51:
[...]
Dus? Het is niet de eerste keer dat een onderstel van een auto bij meerdere typen auto's (al dan niet van verschillende merken zelfs) wordt gebruikt. :) Zoals de Citroen C1 en Peugeot 107, de VW Polo (6R) en Audi A3 om wat voorbeelden te noemen, of de VW LT en Mercedes Sprinter, om wat voorbeelden te noemen.
Waar de auto's die jij noemt hetzelfde platform delen is de 206 een compleet nieuw design tegenover de 205. Dus dingen die op de 205 van toepassing zijn zijn dat niet vanzelfsprekend op de 206.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:34
CH4OS schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:51:
[...]
En volgens jou staat de 205 op hetzelfde platform als de 206?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WEBGAMING schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:21:
En volgens jou staat de 205 op hetzelfde platform als de 206?
Zeg ik dat ergens dan? :? Het kan best hetzelfde platform zijn (al geeft iemand anders dat antwoord al), maar dan nog kan het natuurlijk wel zo zijn dat bepaalde problemen zijn gebleven of ook aanwezig zijn. :)

Dat dus in het gelinkte topic het over een 205 gaat, betekend niet automatisch dat het voor een 206 dan onmogelijk een oplossing kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sigmundfreund schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:17:
Waar de auto's die jij noemt hetzelfde platform delen is de 206 een compleet nieuw design tegenover de 205. Dus dingen die op de 205 van toepassing zijn zijn dat niet vanzelfsprekend op de 206.
Maar betekend ook niet dat de geboden opties niet zouden werken/helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
CH4OS schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:24:
[...]
Zeg ik dat ergens dan? :? Het kan best hetzelfde platform zijn (al geeft iemand anders dat antwoord al), maar dan nog kan het natuurlijk wel zo zijn dat bepaalde problemen zijn gebleven of ook aanwezig zijn. :)

Dat dus in het gelinkte topic het over een 205 gaat, betekend niet automatisch dat het voor een 206 dan onmogelijk een oplossing kan zijn.
Of het kan compleet zinloze informatie zijn, die je naar spoken laat zoeken. Zo kan je ook wel een topic van een Ford Fiesta pakken, en zeggen dat er misschien wel overeenkomsten zijn.

En ja, die zijn er misschien wel, maar daar heb je niet veel aan als je die overeenkomsten niet weet.

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 02-07-2022 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WEBGAMING schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:28:
Of het kan compleet zinloze informatie zijn, die je naar spoken laat zoeken. Zo kan je ook wel een topic van een Ford Fiesta pakken, en zeggen dat er misschien wel overeenkomsten zijn.

En ja, die zijn er misschien wel, maar daar heb je niet veel aan als je die overeenkomsten niet weet.
Ligt natuurlijk totaal aan wat er aan de hand is. Bij een lekkage kan dat natuurlijk van alles zijn en zie ik niet waarom de tips van andere auto's per definitie uitgesloten zouden moeten zijn.

Zo was bij mijn VW Polo onlangs de weerstand voor de ventilatie stuk, toen ik mijn pa vertelde dat de ventilatie het niet deed en alleen werkte in de hoogste stand, was het voor hem (als voormalig automonteur) eigenlijk ook meteen duidelijk dat die weerstand stuk was, terwijl hij altijd bij een Mercedes garage gewerkt heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
CH4OS schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:31:
[...]
Ligt natuurlijk totaal aan wat er aan de hand is. Bij een lekkage kan dat natuurlijk van alles zijn en zie ik niet waarom de tips van andere auto's per definitie uitgesloten zouden moeten zijn.

Zo was bij mijn VW Polo onlangs de weerstand voor de ventilatie stuk, toen ik mijn pa vertelde dat de ventilatie het niet deed en alleen werkte in de hoogste stand, was het voor hem (als voormalig automonteur) eigenlijk ook meteen duidelijk dat die weerstand stuk was, terwijl hij altijd bij een Mercedes garage gewerkt heeft. ;)
Ja, zo zijn er nog wel 100 dingen die algemeen zijn, en gewoon hetzelfde zijn op (bijna) alle auto's.
Als er een lampje niet brand, dan is hoogstwaarschijnlijk het lampje kapot.

Zoeken naar dit soort problemen met ongerelateerde auto's is gewoon een garantie op een hele hoop (zinloos) zoekwerk en onduidelijkheid. Als het nou wel hetzelfde platform geweest was, had je nog wel een punt gehad.

Als bij een 205 de antenne gevoelig is voor roest en lekken, en dat op de 206 helemaal geen probleem is, dan kan je een hele hoop werk stoppen in die antenne proberen te repareren, terwijl dat het probleem helemaal niet is.

Ik vind het ook een beetje bijzonder dat ik dit moet uitleggen eigenlijk. Als AMD videokaart een bepaald probleem heeft, ga je toch ook niet in een Nvidia forum naar het probleem op zoek? Dat komt een beetje op hetzelfde neer.
Ga je er misschien de oplossing vinden? Ja, heel misschien wel. Was het 100x makkelijker geweest op het AMD forum? Zeker weten.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 02-07-2022 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WEBGAMING schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:37:
Ik vind het ook een beetje bijzonder dat ik dit moet uitleggen eigenlijk. Als AMD videokaart een bepaald probleem heeft, ga je toch ook niet in een Nvidia forum naar het probleem op zoek? Dat komt een beetje op hetzelfde neer.
Ga je er misschien de oplossing vinden? Ja, heel misschien wel. Was het 100x makkelijker geweest op het AMD forum? Zeker weten.
Appels met peren vergelijken, knap... Laten we nu weer gewoon ontopic gaan, goed? :Y Ik vind het gewoon jammer om te zien dat iemand direct maar afgekraakt moet worden (de geboden opties zouden best kunnen werken, mits natuurlijk van te voren bedacht is of dat iets is wat zou kunnen werken of niet, dat ik dat dan weer moet uitleggen...), we zijn hier allemaal om @Ricodk010 te helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2022 18:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08

_Apache_

For life.

Auto leegmaken, bekleding zover mogelijk overeind zetten.
En met een gieter een voor een de kanten nat te maken.

Het zal een keer boven water komen (pun I tended)

Je moet het een keer vinden. Zo had ik een keer water bij de passagier(voorin), kwam door een slechte afdichting bij een achterlicht.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 02-07-2022 18:44 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
CH4OS schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:40:
[...]
Appels met peren vergelijken, knap... Laten we nu weer gewoon ontopic gaan, goed? :) Ik vind het gewoon jammer om te zien dat iemand direct maar afgekraakt moet worden, we zijn hier allemaal om @Ricodk010 te helpen.
Nou, vertel, waarom? Omdat ze hetzelfde merk hebben? Ik kan je wel vertellen dat er tussen de 205 en 206 nauwelijks overeenkomsten zijn.

Als je iemand wil helpen, moet je hem zinnige informatie geven, geen informatie die hem misschien op compleet het verkeerde pad stuurt. Daar hebben ze toch niets aan, dat snap je hopelijk toch ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WEBGAMING schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:43:
Nou, vertel, waarom? Omdat ze hetzelfde merk hebben? Ik kan je wel vertellen dat er tussen de 205 en 206 nauwelijks overeenkomsten zijn.

Als je iemand wil helpen, moet je hem zinnige informatie geven, geen informatie die hem misschien op compleet het verkeerde pad stuurt. Daar hebben ze toch niets aan, dat snap je hopelijk toch ook wel?
Kom op, met zo'n tunnelvisie ga je een gaatje toch niet te lijf? ;) Ik snap best wat je zegt hoor, maar in dit geval is het echt niet zo speciaal of zo, het gaat over een lek (hoe komt er anders water?), niet een opeens hoger dan normaal verbruik omdat de ECU gaar aan het doen is... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2022 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:34

Part

Helemaal niets.....

Ricodk010 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:43:
Mijn vraag

Hoi mensen

Vraagje sinds aanschaf van mijn Peugeot 206 2002 particulier heb ik last van water onder de achterbank en water aan de rechterkant van mijn kofferbak ruimte. Rubbers nagekeken geen bijzonderheden, alles onder de achterbank zo goed als afgekit weet misschien iemand hoe dit kan komen? En hoe dit opgelost kan worden. Dit komt alleen als het heeft geregend en/of als ik door de wasstraat ga. alles al uit de kofferbak gehaald achterin gaan zitten tuinslang Erop, maar ik kan niets vinden help!
Wat hcQd al aangaf. Gaatje in de wielkast.
Door roest zal er in de wielkast een gaatje ontstaan zijn. Met regen slingerd het wiel water tegen de wielkast aan en dat komt dan naar binnen precies bij de achterbank en kofferbak.

Volgende keer niet alleen met de tuinslang alle rubbers en achterlampen afgaan maar ook de wielkasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 13:32
Heb je ook van die gootjes op je dak met een slangetje binnendoor voor de afvoer? Ik heb daar eens lekkage aan gehad, was zelfde resultaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:28
RemcoDelft schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:46:
[...]

Ah, pas in de 7e reactie de eerste ‘slimmerik’ die denkt leuk te zijn om grappen te maken over gedateerde vooroordelen. Of denk je echt dat alle Franse auto’s slecht zijn en alle Duitse auto’s goed? Komop zeg, hou nou eens op met die kinderachtige flauwekul.

@TS je zou eens goed kunnen kijken naar de antenne/dakhemel. Het rubber tussen de dakantenne en het dak zelf wil weleens gaan lekken. Door het rijden kan het water dan via de hemel naar achteren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 10:43
Zit er ook een remlicht (volgens mij) boven je achterklep,die zou je zomaar over het hoofd kunnen zien als de achterklep open staat.Dat heeft mijn vader gehad met een aygo die rubbers waren ook verweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Ricodk010 Ik zou ook even het peugeot forum doorzoeken

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Naafkap schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:14:
[...]

Ah, pas in de 7e reactie de eerste ‘slimmerik’ die denkt leuk te zijn om grappen te maken over gedateerde vooroordelen. Of denk je echt dat alle Franse auto’s slecht zijn en alle Duitse auto’s goed? Komop zeg, hou nou eens op met die kinderachtige flauwekul.
Wellicht heb je gemist dat ik reageerde op iemand die verwachtte dat de particuliere verkoper van een 20 jaar oude auto garantie gaat geven op lekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
RemcoDelft schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Wellicht heb je gemist dat ik reageerde op iemand die verwachtte dat de particuliere verkoper van een 20 jaar oude auto garantie gaat geven op lekkage.
Dat ligt er ook maar net aan hoe de verkoop verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricodk010
Naafkap schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:14:
[...]

@TS je zou eens goed kunnen kijken naar de antenne/dakhemel. Het rubber tussen de dakantenne en het dak zelf wil weleens gaan lekken. Door het rijden kan het water dan via de hemel naar achteren gaan.
Zou de dak hemel dan ook niet nat moeten zijn of maakt dit niks uit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

Ricodk010 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:19:
[...]

Zou de dak hemel dan ook niet nat moeten zijn of maakt dit niks uit ??
Dat hoeft niet perse. Het water valt niet altijd recht naar beneden maar maakt soms een stroompje over het oppervlak.

Bij de 206 staan de achterlichten om lekkage bekend.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Pagina: 1