Port forwarding werkt niet met minectaft server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellegie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-12-2022
Mijn vraag

Ik probeer een minecraft server in de lucht te krijgen, maar mijn vrienden kunnen niet joinen.
Op localhost doet de server het zonder problemen, ook als ik verbind met mijn op op mijn eigen pc doet hij het gewoon. maar als een vriend wil verbinden werkt het niet, als ik controleer of de poort (25565) open is via een website staat er van niet, maar dit staat er ook bij poort 80, een poort waarvan ik dacht dat ie altijd open was? Ook heb ik de poort geforward in de firewall van Windows en die van de router (ik gebruik geen andere firewall op mijn pc) nog steeds doet de poort het niet, ik ben vrij nieuw in deze wereld dus hulp en tips en dergelijken word erg gewaardeerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik probeer een modded minecraft server te hosten op Java 18 (het is een fabric 1.19 server)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de poort geopend in de firewall in Windows en in de router, maar er is nog steeds geen verbinding mogelijk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:34
Poort 80 staat vrijwel nooit open. Het lijkt nog niet gelukt om de port forwarding te doen.

Welke router gebruik je? Hoe zit je netwerk in elkaar?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellegie
Oh haha, zoals ik al zij ben ik erg nieuw, ik zit bij kpn en heb maar 1 router (volgens mij de Expedia box v10) mijn pc is met dit netwerk verbonden via een kpn superwifi punt. Bedankt voor ja reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Zorg in ieder geval dat je een paar zaken goed hebt ingesteld. Begin met het je PC een vast IP-adres te geven. Daarnaast zorg je er voor dat je DHCP bereik NIET bij nummer 1 begint maar bijvoorbeeld bij nummer 10, afhankelijk van het aantal apparaten wat je van plan bent een vast IP-adres te geven.

Je krijgt dan zoiets (let op, is maar een voorbeeld):
Vaste IP-adressen: 10.0.0.1 tot en met 10.0.0.10
DHCP-adressen: 10.0.0.11 tot en met 10.0.0.254

Nu je dit gedaan hebt kun je de portforwarding in gaan stellen. Dit doe je door de betreffende poort door te sturen naar het vaste IP-adres wat je je PC hebt gegeven.
Zorg dat je in ieder geval deze twee poorten doorstuurt naar je PC:
TCP 25565
UDP 19132

Na deze stappen zou het een en ander ook van buitenaf moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellegie
Bedankt voor je reactie,
Toch heb ik er weer een paar vragen bij…
Ten eerste… wat is een DHCP bereik?
Ook dacht ik dat mijn pc al een vast op adres had: 192.xxx.x.x of is dit iets anders? Ik hoor graag terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
DHCP bereik heeft te maken tussen welke 2 IP-adressen de router de IP-adressen kan toewijzen. Je kunt dit instellen van bijvoorbeeld beginnen bij nummer 1 en doorgaan tot en met nummer 254. Daarmee kun je alleen in de problemen komen wanneer je gaat werken met vaste IP-adressen. Je zou, theoretisch gezien, twee keer hetzelfde IP-adres op je netwerk kunnen krijgen, wat problemen gaat opleveren. Daarom aanpassen waar je DHCP begint en waar die moet eindigen. Mijn logica is om de vaste IP-adressen aan het begin van je IP-reeks te doen, is makkelijker te onthouden.

Wanneer je 192.168.xxx.xxx hebt dan zou je de DHCP range (bereik) in kunnen stellen op 192.168.xxx.11 tot en met 192.168.xxx.254 (192.168.xxx.253 wanneer je Experiabox op 192.168.xxx.254 zit)

Je PC stel je dan in op bijvoorbeeld 192.168.xxx.2. Daarna laat je de poorten daarnaar toe verwijzen.

Wanneer je zeker wilt zijn of je PC een vast IP-adres heeft moet je kijken bij de adapterinstellingen van je netwerkkaart. Dit valt vast te vinden op internet, ik kan je daar nu niet mee helpen omdat ik op een Mac werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellegie
Oké bedankt voor alle hulp! Ik ga proberen mijn pc een vaste ip te geven en vervolgens de regels die ik in de router instellingen heb gemaakt daar naartoe te sturen. Ik laat weten hoe het gegaan is, dit word alleen niet meer vanavond en waarschijnlijk morgen middag/avond. Nogmaals bedankt en fijne avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mellegie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:11:
Ook dacht ik dat mijn pc al een vast op adres had: 192.xxx.x.x of is dit iets anders? Ik hoor graag terug
Geef je de mensen die willen verbinden wel je publieke IP? Dat ziet er dus niet uit als 192.168.xxx.xxx

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellegie
Ik geef de mensen die willen verbinden mijn publieke op en een domeinnaam die ik er via noip aan heb gekoppeld, beide werken niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellegie
bij het instellen van een static ip adress krijg ik de volgende foutmelding: an error occurd while running the troubleshooter: an unexpected error has occurd the troubleshooting wizzard cant continue

als ik op vieuw error detailes klik staat er het volgende:
package id: unknown
path: unknown
Error code 0x80004005
Source: command line
USer: mijn user
Context: Elevated

wat betekend dit?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellegie
als ik de port (25565) naar het nieuwe static ip address stuur staat er nog steeds unreachable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mellegie schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:53:
bij het instellen van een static ip adress krijg ik de volgende foutmelding: an error occurd while running the troubleshooter: an unexpected error has occurd the troubleshooting wizzard cant continue

als ik op vieuw error detailes klik staat er het volgende:
package id: unknown
path: unknown
Error code 0x80004005
Source: command line
USer: mijn user
Context: Elevated

wat betekend dit?????
Waar staat dat? Screenshot?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellegie
Het staat in zo’n gui van de troubleshooter van Windows, de data komt tevoorschijn als als ik op vieuw error details klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En heb je de errorcode al door Google gehaald?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Deze lijkt er aardig in de buurt te komen: http://freewisdoms.com/ho...hared-drive-folder-files/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellegie
ik weet niet precies wat er geberud is, maar de error is weg dus dat is fijn.
ik heb mijn pc een vaste ip gegevn en de port forewarding naar die pc gedaan en ook in de firewall alles open gezet maar nogsteeds geen geluk. andere megelijkheden???
Pagina: 1