LG OLED55G2 vs Sony XR55A90J

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
Hey Allen,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe TV en twijfel tussen:

LG G2 55 of de Sony A90J 55.

Ik weet dat de Sony uit 2021 (en het paneel gebruikt van de LGs uit 2021) is en de G2 uit 2022.

Maar vorig jaar werd de A90J beter beoordeeld dan de G1... Hoe verhoudt zich deze TV nu nog vs de G2?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Koopadvies mag in Consumentenelektronica koopadvies, schop ik het topic die kant op: TB > CEK

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSI2
FeaR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:09:
Koopadvies mag in Consumentenelektronica koopadvies, schop ik het topic die kant op: TB > CEK
Tnx! Ook voor het corrigeren van de titel. Wat een service!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Waar ligt je hart? De A90J had voor een OLED-televisie een vrij spectaculaire helderheid, op dat punt is de G2 bij. Het hangt grotendeels van details af welke TV je wilt komen? Platte muurmontage? Dan G2. Liever Android? Dan A90J. Spelfanaat? Dan G2. De beste luidsprekers? Dan A90J.

Kies wat je het belangrijkste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
Ik game niet echt. Het gaat mij vooral om de bioscoopervaring.

De G2 wall mount vind ik echt nice, maar het wordt imo een beetje teniet gedaan door de dikke kabels die alsnog weggewerkt dienen te worden. Dan zou ik al met een voorzetwandje moeten gaan werken...

Hoe verhoudt zich de mediatek processor tov de LG? Gaat Android de komende 5 jaar vloeiend blijven functioneren of gaat dit uiteindelijk traag worden? Bij de naam Mediatek heb ik niet zo'n high end associatie, maar wellicht komt dat omdat ik het alleen maar ken van low en midrange smartphones....

[ Voor 5% gewijzigd door MSI2 op 01-07-2022 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor zover ik het begrijp zijn de tijden van te trage processoren van Mediatek wel een beetje voorbij, maar het is beslist een voordeel van LG dat ze hun eigen processoren maken. LG kon bijvooorbeeld veel sneller HDMI2.1 doorvoeren op al hun modellen. Omdat ze de processor zelf maken kon de productie direct omgezet worden en hadden alle televisies opeens HDMI2.1. Sony zit met de kwestie dat de nieuwste Mediatek-processoren duurder zijn dan de oude en dat ze ook nog extra chips nodig hebben om HDMI2.1 om te zetten in iets wat de Mediatek-processor lust.

Ik ben niet zo bang dat Android de komende 5 jaar traag gaat worden op de Sony, maar LG heeft wél de betere kaarten.

Wat bioscoopervaring betreft: Beide televisies geven een uitstekende bioscoopervaring, maar Sony legt hier net wat meer nadruk op dan LG, dus dit is dan weer een puntje voor Sony.
Pagina: 1