Ik dacht dat ik ergens wel een nerd was, maar in zonnepanelenland verdwaal ik. Gezien stijgende energiekosten willen we graag zonnepanelen. Hierbij van 1 landelijke (offerte 1) en 2 plaatselijke zonnepanelenboeren offertes opgevraagd. Ik hoor graag wat jullie van onderstaande offertes vinden. Alvast bedankt.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lILowi4vOM8p3x5xmvqISi70.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aqMhkjQPHS6fxJ0PM0eyjumD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dNs06ZBFOjMZWDUvEM5kufn3.jpg?f=user_large)
. Offertes zijn inclusief installatie.:strip_exif()/f/image/axSJdESejYKJMJer7uQBelPg.jpg?f=fotoalbum_large)
Overige vragen:
- Veel gehoord over zogenaamde tier 1 panelen dat een meerwaarde biedt. Zien jullie hier overduidelijk betere panelen?
- Aanbieder 1 is er van overtuigd dat er maar 3 panelen op west passen gezien raampjes en dat er daarom ook met miniomvormers gewerkt moet worden. Jullie reactie hierop?
- 1 fase/3 fase zit. Wordt dat overal voldoende meegenomen verwerkt in de offertes?
- Zijn er andere bijkomende kosten die niet in de offertes verwerkt zijn?
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lILowi4vOM8p3x5xmvqISi70.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aqMhkjQPHS6fxJ0PM0eyjumD.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Gehele dak op raampjes na.Schaduw
Geen schaduwJaarverbruik
+/-3750kwh.Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase lijkt het op de foto:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dNs06ZBFOjMZWDUvEM5kufn3.jpg?f=user_large)
Budget en doel
Prijs/kwaliteitsverhouding maximaliseren. Stijgende energiekosten beteugelen.Wie gaat het project uitvoeren
Ikzelf met twee linkerhanden in ieder geval nietBijhouden van data
Daar hou ik wel van. Dus er moeten wel (realtime) uitleesmogelijkheden zijn.Reeds verkregen offertes
:strip_exif()/f/image/axSJdESejYKJMJer7uQBelPg.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio
(Zuid-)LimburgOverige vragen:
- Veel gehoord over zogenaamde tier 1 panelen dat een meerwaarde biedt. Zien jullie hier overduidelijk betere panelen?
- Aanbieder 1 is er van overtuigd dat er maar 3 panelen op west passen gezien raampjes en dat er daarom ook met miniomvormers gewerkt moet worden. Jullie reactie hierop?
- 1 fase/3 fase zit. Wordt dat overal voldoende meegenomen verwerkt in de offertes?
- Zijn er andere bijkomende kosten die niet in de offertes verwerkt zijn?