Ik kreeg vandaag het verzoek van PostNL om de Inklaringskosten te betalen voor een pakketje. Het betreft een 4K Blu-ray speler uit China. Het bedrag excl BTW is 417,78. So far so good. Echter het verbaasd mij dat er invoerrechten betaald moeten worden à 5,2%.
Helaas plaatsen die slimmeriken van een PostNL de HS-code niet op de factuur. De volgende omschrijving is geplaatst door PostNL:
TARIC Goederencode: 85219000
Echter kom ik hier een max tegen van 1,7%. Geen 5,2%.
Heb ik nu last van Sancties vanuit de EU richting China? Of heeft PostNL de verkeerde code toegepast? Of heb ik de verkeerde categorie te pakken?
Iemand een idee?
Helaas plaatsen die slimmeriken van een PostNL de HS-code niet op de factuur. De volgende omschrijving is geplaatst door PostNL:
Deze omschrijving komt niet voor de HS-code lijst en ook niet in de TARIC lijst van de EU. Als ik de HS-code opzoek dan heb ik zelf het idee dat het code '8521 90 00' moet zijn:DVD-SPELERS EN -RECORDERS, MP4 SPELERS E D VIDEO-OPNAME- EN
VIDEOWEERGAVEAPPARATEN (AE: STUKS)
TARIC Goederencode: 85219000
Echter kom ik hier een max tegen van 1,7%. Geen 5,2%.
Heb ik nu last van Sancties vanuit de EU richting China? Of heeft PostNL de verkeerde code toegepast? Of heb ik de verkeerde categorie te pakken?
Iemand een idee?
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.