Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBreath
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-03 07:41
Mijn schoonmoeder heeft een appartement met daarin het Doepke Siro-D systeem. Het geeft continu problemen, verlichting valt uit en reageert niet meer, rolluiken kunnen niet bedient worden etc.
We moeten nu bepalen hoe we hiermee verder moeten. Ik zie drie opties:
- Alles eruit slopen en een dom huis maken
- Dit systeem vervangen door een ander merk / systeem
- Dit systeem repareren

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14

Illusion

(the art of)

Ik kan amper iets over siro-d vinden, anders dan voor rolluiken.

Heb je een paar foto’s en wat meer details van de gehele installatie? Dan is het makkeljjker in te schatten hoe dit het beste te vervangen is.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBreath
Klopt, is obscuur merk. Ik zal zsm wat foto's maken. Moet ik eerst naar schoonmoeder toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBreath
Hier zijn watAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2HRoHqBr6aQyMkUspIv7zGu9T0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SA6en9mAFabW1CeiPTxoteXm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPmhgjth8A8kZEAk7zgpYgtkBzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WreYyVbx1E2Y3WDdrBJcExub.jpg?f=fotoalbum_large afbeeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Rommelig zooitje zeg. Kun je achterhalen wat de installateur geweest is? Misschien dat die er nog wat kennis van heeft?

Het bedrijf wat genoemd staat op de groepenkast is overgegaan in https://www.vanderklauw.nl/ zover ik kan Googlen. Maar geen idee of zij het geïnstalleerd hebben?

Er is weinig over te vinden. Wat mij opvalt is dat alles wat ik van Doepke vind vrij duidelijk Doepke op de modules heeft staan terwijl dat hier niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14

Illusion

(the art of)

Het lijkt een analoog systeem, en dan zou ik het denk ik gewoon volledig vervangen door een gelijkwaardig systeem van eltako. Mocht je dan delen smart willen maken met knx of dali dan kan dat ook nog.

Gaat wel een serieus puzzelklusje worden, dus je moet het zelf kunnen/willen of rekenen op véél arbeidsuren van de elektricien.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrostBreath
Ik heb de importeur gesproken, Hateha uit Hazerswoude. Het is een oud systeem dat met 24v laagspanning werkt. Alle schakeldraden lopen naar de meterskast, en er een dom systeem van maken is erg duur. Binnenkort komt er een elektriciën kijken die verstand van dit systeem heeft. Eerste advies is vervangen door Enet van Jung met draadloze drukkers.
Pagina: 1