No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Hoe dan ook, ik denk dat het correcter is om de duiding van het specifieke beroep in het midden te laten aangezien er gewoon geen concrete informatie over beschikbaar is. Ik heb het bericht aangepast, dank voor het meedenken!
Overigens staat 'ie er nog wel 1 keer in, in de eerste zin na de intro: "Ook gaat Meta de komende maanden tot 30 procent minder ingenieurs aannemen,"
Of je daar iets aan wil doen laat ik verder geheel aan jou uiteraard
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 07-07-2022 08:21 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
het woord engineer komt dat ook in verschillende bedrijfstakken voor.
een ingenieur is doorgaans een engineer(technicus) die HBO/WO opgeleid is
Een 'programmeur' is in de techniek niet meer hetzelfde als een software engineer. In de machinebouw (waar ik rond loop) wordt een technisch werkvoorbereider, een CNC operator en soms zelfs een gewone bediener ook met regelmaat programmeur genoemd (of programmer in het engels). Een software ontwikkelaar doet meer dan alleen een aantal gecodeerde instructies geven. 'Gecodeerde instructies invoeren' zou je kunnen zien als de definitie van programmeur, maar dat slaat een heel gedeelte requirements verzamelen, opstellen van designs etc over. Zelfs een junior code-monkey doet meer dan mijn definitie van programmeur afdekt.Freeaqingme schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:20:
Daarom mijn suggestie om gewoon daar de Engelse term 'Software Engineers' te gebruiken, of het Nederlandse Developer/Ontwikkelaar/Programmeur te gebruiken.
Dat was mijn duit in het zakje.