Ik had de neiging om, met de harde daling van gpu prijzen en het einde van het studiejaar, te investeren in een nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De primaire functie van de pc is om zware spellen zoals Star Citizen te kunnen spelen met comfortabele fps. De pc zal ook gebruikt worden voor ontwerpprogrammas zoals Inventor zonder probleem te kunnen gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In het beate geval zou ik graag onder de €1900 euro zitten, maar als het er een beetje boven zit door bv. verzendingskosten, zou ik het nog niet echt erg vinden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 2TB samsung externe ssd die ik uit mijn oude pc kan gebruiken. Maar de rest van de pc gaat verkocht worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb wel een voorkeur voor amd producten.
Maar als er een veel betere deal is bij een ander merk, zou ik er geen problemen mee hebben met dat te nemen.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk zullen de onderdelen worden overklokt.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag mij af of ik nog eventueel bij sommige delen wat goedkoper kan gaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De primaire functie van de pc is om zware spellen zoals Star Citizen te kunnen spelen met comfortabele fps. De pc zal ook gebruikt worden voor ontwerpprogrammas zoals Inventor zonder probleem te kunnen gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In het beate geval zou ik graag onder de €1900 euro zitten, maar als het er een beetje boven zit door bv. verzendingskosten, zou ik het nog niet echt erg vinden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 2TB samsung externe ssd die ik uit mijn oude pc kan gebruiken. Maar de rest van de pc gaat verkocht worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb wel een voorkeur voor amd producten.
Maar als er een veel betere deal is bij een ander merk, zou ik er geen problemen mee hebben met dat te nemen.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk zullen de onderdelen worden overklokt.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag mij af of ik nog eventueel bij sommige delen wat goedkoper kan gaan.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 114,60 | € 114,60 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 6900 XT | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Zwart/Wit | € 134,83 | € 134,83 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 91,61 | € 91,61 |
| Totaal | € 1.844,85 | |||