Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tugberk11
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-07-2022
Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik vaker aan het streamen via Facebook en Twitch, echter kwam ik er recent achter dat mijn kwaliteit van het streamen super slecht is geworden.

Mijn specs van de pc vind je hier onder;

Moederbord: MSI Tomahawk B550
CPU: AMD Ryzen 5600x Watergekoeld NZXT
GPU: Asus rog strix 1070 8GB
Ram: 16 gb na vandaag 32gb van vengeance pro 3200 mhz
Opslag: 2 TB SSD samsung
Voeding: 750 Watt gold

Nu vind ik het super raar dat mijn kwaliteit is, echter heb ik sinds vandaag 32GB 4x8.

ik gebruik streamlabs voor het streamen, maar als ik via discord ook stream is de kwaliteit en beeld zo slecht dat die telkens stottert...

Kunnen jullie mij hier mee helpen? _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

Plainside

I browse when I'm at work

Hoe staat de bitrate ingesteld op Streamlabs, en is je upload-snelheid daarvoor goed genoeg?

Zijn vaak de twee boosdoeners, tenzij je ook merkt dat het spel/programma erg vertraagd dan zou het nog in hardware kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tugberk11
Plainside schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:37:
Hoe staat de bitrate ingesteld op Streamlabs, en is je upload-snelheid daarvoor goed genoeg?

Zijn vaak de twee boosdoeners, tenzij je ook merkt dat het spel/programma erg vertraagd dan zou het nog in hardware kunnen zitten.
Daar heb ik nog niet naar gekeken, ik download ongeveer zo'n 100MB per seconde dus daar ligt het ook niet aan zal ik bijna denken.

Ik stream over het algemeen race spellen zoals; iRacing en acc maar die functioneren super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Tugberk11 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:47:
[...]

Daar heb ik nog niet naar gekeken, ik download ongeveer zo'n 100MB per seconde dus daar ligt het ook niet aan zal ik bijna denken.

Ik stream over het algemeen race spellen zoals; iRacing en acc maar die functioneren super.
Download is niet altijd gelijk aan upload, en voor streamen heb je goede upload nodig, bij Ziggo heb ik 300Mb down en 30Mb up. Check anders je upload snelheid even op speedtest.net
30Mb zou wel genoeg moeten zijn om in redelijke kwaliteit te kunnen streamen (als er niet teveel andere apparaten op hetzelfde netwerk bezig zijn), maar minder zou ik niet aanbevelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 01-07-2022 15:17 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

Plainside

I browse when I'm at work

Kalder schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:15:
[...]

Download is niet altijd gelijk aan upload, en voor streamen heb je goede upload nodig, bij Ziggo heb ik 300Mb down en 30Mb up. Check anders je upload snelheid even op speedtest.net
30Mb zou wel genoeg moeten zijn om in redelijke kwaliteit te kunnen streamen (als er niet teveel andere apparaten op hetzelfde netwerk bezig zijn), maar minder zou ik niet aanbevelen.
Ja dit bedoelde ik maar wist het niet goed te verwoorden.

Volgens mij kan je redelijk aanhouden dat als je beetje goeie stream wilt hebben (op bijv. 30mb UP) je rond de 1500 bit rate aanhoudt (helft van je UP +/-) geeft wel wat mindere kwaliteit, maar ook meer stabiliteit dat beeld/audio minder hapert richting de kijker.
Maar dan praat ik uit eigen ervaring vanuit 2014-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tugberk11
Plainside schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:24:
[...]

Ja dit bedoelde ik maar wist het niet goed te verwoorden.

Volgens mij kan je redelijk aanhouden dat als je beetje goeie stream wilt hebben (op bijv. 30mb UP) je rond de 1500 bit rate aanhoudt (helft van je UP +/-) geeft wel wat mindere kwaliteit, maar ook meer stabiliteit dat beeld/audio minder hapert richting de kijker.
Maar dan praat ik uit eigen ervaring vanuit 2014-2016
Bedankt voor de info, ik ga vanavond eens kijken hoe mijn upload snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tugberk11
Tugberk11 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Bedankt voor de info, ik ga vanavond eens kijken hoe mijn upload snelheid is.
Zojuist naar mijn upload snelheid gekeken en die gaf aan dat ik een download speed van 93.3 heb en upload van 95.08.

lijkt mij hoog zat toch?
Pagina: 1