HUB & Crosscable ?

Pagina: 1
Acties:

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
Oke, dit is de huidige situatie:
Ik heb nu een UTP-netwerkje van 2 PC's. Dit is gewoon een simpel netwerkje van 2 NIC's en een UTP crosscable. Nou krijg ik binnenkort een laptop die ook op het netwerk moet komen te hangen, dus er zal een hub moeten komen. Nu is mijn vraag: Kan ik gewoon die crosscable blijven gebruiken, maar dan van PC naar HUB? Of heb ik daarvoor een normale UTP-kabel nodig?

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Crosslink wil niet dus gewone utp kabel gebruiken

I'm partial to your abracadabra

Verwijderd

ja die kan je op de uplink port doen

[EDIT]
Maar meestal zit er maar 1 uplink port op je hub dus je hebt nog steeds 2 normale utp kabels nodig

Verwijderd

Volgens mij moet je dan een normale UTP kabel gebruiken,

PC1 -> HUB
PC2 -> HUB
Laptop -> HUB

Verwijderd

Daar heb je dan dus gewoon een normale utp kabel voor nodig een straightcable

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Jezus, wat zijn jullie voor een stel Computerleken :(

*Zucht*

Doe het als volgt..

Koop een 4-ports HUB/Switch voor 89,-.. met een Uplink poort erop (deze kan Crosslink.. en Non-Crosslink aan.. handig voor als je je kabel internet op HUB wil aansluiten)

Laptop + 1 huidige Crosslink kabel --> Uplink Port op Hub (is meestal gedeeld met de laatste Port op je HUB (bij mij is dat Port8)
PC1 + Een nieuwe Non-Crossed kabel --> Port1 op HUB
PC2 + Een nieuwe Non-Crossed kabel --> Port2 op HUB

Je kan natuurlijk ook gewoon 3 nieuwe Non-Crossed kabels kopen.. maar dat was de vraag niet..

• X-Terminator187
Oke, dan zal ik dus de crosscable moeten vervangen voor gewone UTP kabel. En dan moet ik het zo ongeveer aansluiten denk ik:

[PC2]=======|HUB|
[Laptop]==== |___ |========[PC1]========[Chello KabelModem]

P.S. Bedankt voor jullie snelle reacties.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
ik zou toch gewoon alles aan de normale poorten hangen met patchcabel (normale straight-cable) dan kan je evt. je HUB'je nog uitbreiden door aan de up-link poort een andere hub te knopen....

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 15:01

I

Op zondag 26 augustus 2001 13:09 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Jezus, wat zijn jullie voor een stel Computerleken :(

*Zucht*
je hebt van die mensen die zullen het nooit leren :)

• X-Terminator187
Oh, ik wist niet dat je een HUB rechtstreeks op de kabelmodem kon aansluiten, dus dit zou ook gaan:
[PC2]=======|___ |
[Laptop]==== |HUB|================[Chello KabelModem]
[PC1]=======|___ |

En dan kan iedere computer op internet zonder dat er een andere computer aan hoeft te staan? En het netwerk werkt ook als een normaal netwerk?

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op zondag 26 augustus 2001 13:17 schreef X-Terminator het volgende:
Oh, ik wist niet dat je een HUB rechtstreeks op de kabelmodem kon aansluiten, dus dit zou ook gaan:

[..]

En dan kan iedere computer op internet zonder dat er een andere computer aan hoeft te staan? En het netwerk werkt ook als een normaal netwerk?
Zul je toch per PC een Chello IP nodig moeten hebben als de deze constructie gebruikt en ik denk dat Chello je dan niet lief vindt als je dat gaat hijacken.

Hier stond een hele oude sig.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

[PC2]=======|___ |
[PC1]=======|___ |

Volgens mij gaat dat niet werken..

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Weet iemand ook toevallig hoe je een ADSL modem (MXStream Basic/Comfort Abbo) aan kan sluiten op de hub zonder dan er een andere
edit:
PC
aan moet om het netwerk van Inet te voorzien

Verwijderd

Deze link moet je ff checken [topic=192381/1/25] , en anders zoeken op ADSL tweak

[hulp modus]
Je zegt dat je de cpu moet aandoen voor het i-net, dit moet je denk ik ff veranderen in pc ;)
[/hulp modus]

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
[PC2]=======|___ |
[PC1]=======|___ |

Je moet dan meerdere IP adressen hebben. Ik heb dit wel bij @home, moet je een tientje extra voor betalen per IP adres. Maximaal twee extra IP adressen. Maar je hebt dan kans dat je in een ander subnet komt, waardoor als je TCP/IP gebruikt in je netwerk alles via de provider gaat (en dus knetter traag is in vergelijking met LAN), zoals ik heb :(
Daarom ga ik mooi weer een servertje opzetten, en alles via de server. Dan kan ik tenminste lekker met de LAN spelen :P
Pagina: 1