JBL Charge 4 luidspreker kapot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Mijn JBL Charge 4 is kapot. Hij tikt heel erg bij het afspelen van muziek. Nu heb ik hem uit elkaar gehaald en zie ik dat de linkerspeaker op en neer gaat als er muziek wordt afgespeeld. Ik heb het op camera proberen te krijgen, de muziek stopt wanneer ik een video opneem natuurlijk. https://youtu.be/jXJQXCH6rVY en https://youtu.be/sSWXAZb2paU.

Ik heb al op internet gezocht naar een replacement speaker maar ik kan niks vinden over welke het precies moet zijn en waar ik de desbetreffende speaker kan kopen. Ik kom wel vaak kleine speakers tegen maar nooit met de 2 gaatjes bij de rechterschroefgaten.
Op het forum heb ik een topic gevonden waar in 2017 iemand naar de website cerepair gestuurd werd en in de webshop spullen kon kopen maar daar zie ik geen vervangend speakertje staan.

Wellicht weet hier iemand of ik zo'n speakertje kan krijgen of dat ik toch echt met JBL contact moet gaan zoeken. Ik zal geen garantie meer krijgen na 3 jaar dus los het liever zelf op.

Bedankt alvast voor de antwoorden!

[ Voor 3% gewijzigd door lauranvh op 01-07-2022 12:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De speaker wordt aangestuurd door een eindtrap/versterker. Ik denk dat je het daar moet zoeken, de conus slaat keurig in en uit namelijk. Iets té :+

Kun je eens foto's maken van de printplaat (PCB) Misschien valt er fysiek iets te zien.

Vaak is het wel einde oefening met deze, in een behuizing gepropte electronica.

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 01-07-2022 12:43 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
PD2JK schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:41:
De speaker wordt aangestuurd door een eindtrap/versterker. Ik denk dat je het daar moet zoeken, de conus slaat keurig in en uit namelijk. Iets té :+

Kun je eens foto's maken van de printplaat (PCB) Misschien valt er fysiek iets te zien.

Vaak is het wel einde oefening met deze, in een behuizing gepropte electronica.
Bedankt voor de reactie 3 maanden geleden. Heb toch nog eens de tijd genomen om de speaker uit elkaar te halen. Ik denk dat ik weet waarom het stuk is. Al dat zwarte kleefspul zit over de hele printplaat.

Zou ik hier een nieuwe van kunnen krijgen of is het gewoon speaker in de vuilnisbak en een nieuwe kopen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZ3LW_ozWSO0G5xnJIhBfMGMCrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAE3hx5HLeoq9L138put1atw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Voor een leek is zoiets niet te repareren.
Tweedehands zie ik ze voor 50-100 op Marktplaats staan.

[ Voor 65% gewijzigd door TBTL op 14-10-2022 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het zwarte kleefspul is om de elco's op de plek te houden tijdens assemblage.

Ik zou 'm op Marktplaats zetten als zijnde defect.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4