Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-08 09:12
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een template voor een catalogus website. Eentje die ik zelf kan hosten.
Het zou moeten bestaan uit 3 onderdelen
1: Categorie
2: Product
3: Onderdelen

Een product is onderdeel van een categorie
Een product bestaat uit diverse onderdelen
Zoek je op een onderdeel, dan zie je wel product dit onderdeel heeft.

Een product heeft diverse afbeeldingen
Een categorie heeft 1 afbeelding
Een onderdeel heeft ook 1 afbeelding.

Ik kom bij de meeste sites niet verder dan een categorie en een product. Maar het gaat mij met name ook om het onderdeel wat deel uit maakt van het product.
Veel software heeft ook een POS onderdeel erbij, daar gaat het mij allemaal niet om, prijzen zijn absoluut niet interessant. Ik heb een uitgebreide collectie, games, consoles, lego, strips, noem maar op. En dat wil ik allemaal in een stukje (web)software gieten. Een simpele database structuur met daarin de genoemde onderdelen.

Deze site heb ik al doorgeworsteld, heb al 2 test sites draaien, want proberen is de beste methode om er achter te komen of het wat is voor mij.

Wie is zoiets tegen gekomen? En wie kan me helpen?

Alvast bedankt!!

[ Voor 10% gewijzigd door rolfkunst op 01-07-2022 11:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 14:17
Wat bedoel je met "template".

HTML? CSS? Framework? Wordpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
Hallo Masvic,

Bedankt voor je antwoord.
Ik zat te denken aan een PHP/Mysql script. Wordpress kan ook, CMS in welke vorm dan ook. Of een template binnen een CMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:04
Misschien een leuke uitdaging om het zelf te maken? Met bijvoorbeeld een static site generator a la nuxt of jekyll?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
Hoi Ramon,

Ja, dat is misschien wel het beste, ik ben alleen niet zo goed in het ontwikkelen. Maar ik ga eens duiken in die sitegenerators. Iets vinden wat precies bij mijn wensen past is misschien ook wel erg lastig. Dan is zelfbouwen vaak wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Klinkt voor mij als een studieopdracht.
Maar eens met eerder reacties. Prima te bouwen op basis van Mysql en php

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als je een onderdeel ziet als een product en een product als een categorie, zijn er dan geen systemen waarin je kan bouwen wat je nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
@magic_nl Dat dacht ik dus ook. Ik was in de veronderstelling dat ik vast niet de enige ben. Ik ben wel bekend met sites als collectorz.com, maar die bieden dan voor één type verzameling de software om bij te houden wat je hebt, maar ik zoek eigenlijk 1 ding om alles in te bewaren. En een studieopdracht? Misschien toch maar die stagiaire aannemen dan. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
@eLScha Nou, om onderscheid te maken tussen de verschillende thema's heb ik toch echt wel 4 lagen nodig.

Bijvoorbeeld:
Laag 1: Speelgoed/puzzels/strips/games/consoles
Laag 2: Lego/Playmobil/Suske & Wiske/Sony/Microsoft
Laag 3: Lego nummer 8808/ Playmobil nummer 1234/ Suske en wiske nummer 163/PSP/PS3/PS4/Xbox
Laag 4: Lego onderdeel nummer 12345/playmobil schoentje zus en zo

Als ik handiger was in programmeren dan had ik het inderdaad zo in elkaar geflanst, maar ja.. Ik ben daarvoor toch afhankelijk van derden. Een template, of een handig broertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zijn het wel lagen? Of kun je het gewoon als losse entiteiten zien? Een entiteit onderdelen bijvoorbeeld en een entiteit producten. Een onderdeel hang je aan 1 of meerdere produceren. Dan nog een entiteit “categorie” of zo. Zowel “Lego” als “speelgoed” als “consoles” zijn categorieën. Een product hang je dan weer aan 1 of meerdere categorieën.

Zoiets zou je zelfs gewoon in WordPress kunnen maken. Plug-in om custom post types en tags te creëren en je kunt het zo flexibel maken als je zelf wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 11:14
WordPress met een catalog plugin?
Of voor ultieme flexibiliteit wp-datatables. Daarmee kan je je eigen tabelstructuur maken met alle niveaus die je zoekt. Ondersteunt ook image columns dus ook afbeeldingen kan je toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal eens duiken in wp-datatables. Misschien dat ik daar iets mee kan. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

rolfkunst schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:00:
@eLScha Nou, om onderscheid te maken tussen de verschillende thema's heb ik toch echt wel 4 lagen nodig.

Bijvoorbeeld:
Laag 1: Speelgoed/puzzels/strips/games/consoles
Laag 2: Lego/Playmobil/Suske & Wiske/Sony/Microsoft
Laag 3: Lego nummer 8808/ Playmobil nummer 1234/ Suske en wiske nummer 163/PSP/PS3/PS4/Xbox
Laag 4: Lego onderdeel nummer 12345/playmobil schoentje zus en zo

Als ik handiger was in programmeren dan had ik het inderdaad zo in elkaar geflanst, maar ja.. Ik ben daarvoor toch afhankelijk van derden. Een template, of een handig broertje.
Als ik jouw wensen zie ga ik, als IT-er, aan een CMDB denken. Dat is waar een organisatie de beheerde assets in zet en parent-child relaties worden gelegd. Dan zouden Product en Onderdeel allebei in de Categorie Speelgoed kunnen vallen maar in een verschillende Subcategorie, bijvoorbeeld met de namen Producten en Onderdelen, waarbij je Parent-Child relaties legt tussen het Product en de relevante Onderdeel items.

Kijk bijvoorbeeld eens naar https://snipeitapp.com/

Ze hebben een demo online staan om het uit te proberen maar je kunt de software gewoon downloaden als je die liever zelf host.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien beter om naar verzamelingen-software (collections) te kijken en er daar een paar van proberen. Of wil je het publiceren voor meer mensen dan jezelf? Dan weet ik niet of ik die veilig genoeg zou vinden. Wel zijn ze misschien interessant om de databeheer-kant in te doen. Of idd een CMDB.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 10-07-2022 10:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
Beste F_J_K,

Bedankt voor je bericht, het is puur voor mezelf, dat als ik bijvoorbeeld op een rommelmarkt of beurs loop, ik niet dubbele dingen ga kopen. Kom ik iets tegen wat mijn interesse heeft, dan even een snel overzicht van wat ik heb, komt het voor in de lijst? Dan weer door. Zo zeg maar. En als ik bijvoorbeeld op een beurs op zoek ben naar missende onderdelen, dat ik dan snel kan kijken bij welke set het onderdeel mist.

@downtime , ik ga dit eens even installeren, om te kijken of het wat is voor me! Dank je wel!
Pagina: 1