Welk eigen modem/ router werkt wel bij online

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 10:53
Mijn vraag
...

Sinds enige tijd overgestapt naar glasvezel bij Online.nl Ook hier ervaren dat de helpdesk geen support biedt t.a.v. gebruik eigen modem/ router. Wilde vervolgens abonnent opzeggen en dat is pas toegestaan een maand voor afloop contract (heuhhhh??).

heb in een poging eigen router te gebruiken ivm parental control, eerder geprobeerd de Zyxel in bridge te zetten met stappen zoals elders in t forum wordt geadviseerd. Dit gekoppeld aan mijn Asus 68U router. Vele pogingen gedaan en niet werkend gekregen.

Vraag: Is er apparatuur die wel eenvoudig werkend zijn te krijgen? Bijv aanschaf Fritz!box met glasvezel modem?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:00

jurroen

Security en privacy geek

De velden die je standaard te zien krijgt bij het aanmaken van een vraag-topic zijn er niets voor niets. We hebben toch echt even wat meer informatie nodig om je verder te kunnen helpen. Wat heb je gedaan om het werkende te krijgen? Gaat je glasvezelverbinding over het KPN of Delta netwerk? Als het KPN is: heb je GPON of AON (hangt er een "klein kastje" tussen de aansluiting en je modem)?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 10:53
Glasvezel via KPN, er hangt een klein kastje waarop een ethernet naar de modem gaat.

Deze stappen zonder resultaat uitgevoerd;
[quote]mder schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:32:
Indien het alleen om Internet van online.nl gaat geven de onderstaande stappen direct resultaat:
  • Login in op je ZyXel modem
  • Zet wifi, dhcp en de firewall uit
  • Kopieer het MAC adres van VDSL_via_Online_nl in de tab Connection Status
  • Ga naar Network Settings > Broadband
  • Edit VDSL_via_Online_nl en wijzig Mode van Route naar Bridge
Sluit je eigen router aan op LAN poort 1 van je ZyXel modem en ga vervolgens naar de instellingen van je eigen router en vervolg met deze stappen:
[list]
• Wijzig het MAC adres van de WAN interface van je eigen router in het MAC adres van je ZyXel modem
• Stel de WAN interface van je eigen router in op DHCP
• Herstart zowel het ZyXel modem en je eigen router

Op de Asus router komt na uitvoering bovenstaande geen internetsignaal binnen. In het voorbeeld wordt het vdsl signaal in bridge gezet. Heb ik zo uitgevoerd en werkte niet. Later heb ik glasvezel signaal in modem in Brigde gezet. Geen idee of dit werkte maar helaas ook dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:00

jurroen

Security en privacy geek

Gezien het KPN is en je waarschijnlijk een NT hebt zou je mogelijk die Zyxel zelfs helemaal kunnen weglaten. Maar dan is het volgende zinvolle informatie:
  • Heb je alleen internet van Online of ook TV/telefonie?
  • Gebruik je de originele ASUSWRT of de versie van Merlin?
  • Heb je een merk/model van de NT ("dat kleine kastje") - of nog beter, een foto ervan, hoe die aangesloten is?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry