Asus Vivobook - batterij snel leeg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeltedev
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-04-2024
beste forum leden,

ik heb gister een Asus Vivobook 15 S513EA-BN2643W gekregen en nou merk ik dat de fans al hard gaan draaien tijdens google en lichte apps, ook loopt de batterij als een malle leeg wat kan ik doen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 19:31
Wat heb je al geprobeerd om het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-06 21:49
Kijken of er chipset en bios updates zijn die dit verhelpen anders binnen de 14 dagen retourneren.

Oh ja, eerste paar (5) keer bij 10 procent tot 90 procent opladen om beste batterij capaciteit te krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Cyriel85 op 01-07-2022 08:43 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:05
Als de laptop van de fabriek af al dit soort kuren vertoont snel terugbrengen naar de winkel en koop ongedaan maken. Reparatieverzoek is als het tegenzit een lang proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeltedev
Hallo allemaal
De laptop doet het weer helemaal er waren nog een hoop updates die ik niet door had nu werkt alles naar toe behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Titel even verduidelijkt

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:30
Dus eigenlijk eerst zelf onderzoek alvorens in paniek een post te maken. ;)

Maar inderdaad, meestal zijn het dingen als updates die op de achtergrond draaien omdat de laptop al een tijd niet aan heeft gestaan, ja, ook vanuit de winkel.

Zelfde met de laptop van mijn vrouw. Ding moet altijd tig updates draaien omdat hij te weinig aan staat. Krijg daar ook altijd dezelfde vraag. :D

Fijn om te horen dat hij het weer normaal doet.

Voor een volgende keer zou je inderdaad even bij Windows Updates kunnen kijken of daar wat staat te laden.
Anders in taakbeheer bij performance om te zien of er wat hard bezig is (netwerk, cpu, geheugen etc) en anders eerste tabblad en dan sorteren op CPU gebruik en zien wat daar zo lekker bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeltedev
Ja zal ik doen beetje dom haha voor volgende weet ik wat ik moet doen
Pagina: 1