Zonnepanelen omvormer zonder serial Number loggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank v. O.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-04 16:07
Hoi, mijn KLNE omvormer heeft nu al 3 X een "reset" (???) gehad waardoor EToday en ETotal en het SerialNumber verdwenen zijn . In het display staat als S/N 000000000000 (12 nullen) ipv het nummer wat ook op de sticker staat aan de zijkant. Gevolg: SolarmanPV kan de data niet meer verwerken en kan ik dus niets meer terugzien.
Ik heb steeds een monteur laten komen die met een laptop gekoppeld aan de omvormer het serienr weer in kan voeren, maar dat ben ik (financieel) beu
Aan mijn omvormer hangt een losse logger van het type WiFi Kits S-WE01S.
Iemand een tip zodat ik toch nog iets kan loggen. Het mag ook een locale oplossing zijn

Alvast bedankt voor het meedenken

F.v.Opstal

Beste antwoord (via Frank v. O. op 05-07-2022 00:15)

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 13:36
Zit je niet in het verkeerde forum? Heeft toch niets met netwerken te maken.

Gewoon een Shelly Plus PM1 er tussen hangen en klaar.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Frank v. O. schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 00:53:
Hoi, mijn KLNE omvormer heeft nu al 3 X een "reset" (???) gehad waardoor EToday en ETotal en het SerialNumber verdwenen zijn . In het display staat als S/N 000000000000 (12 nullen) ipv het nummer wat ook op de sticker staat aan de zijkant. Gevolg: SolarmanPV kan de data niet meer verwerken en kan ik dus niets meer terugzien.
Ik heb steeds een monteur laten komen die met een laptop gekoppeld aan de omvormer het serienr weer in kan voeren, maar dat ben ik (financieel) beu
Valt dat niet gewoon onder de garantie?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• yzf1kr
Zit je niet in het verkeerde forum? Heeft toch niets met netwerken te maken.

Gewoon een Shelly Plus PM1 er tussen hangen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank v. O.
Sorry als ik in het verkeerde forum zit.
Maar Uw antwoord heeft me reuze nieuwsgierig gemaakt en ben volop aan het googelen geweest. Is het echt zo simpel dat je de Shelly Plus 1PM ( van ca 15,00 Euro)in de meterkast aansluit op de aparte groep van de zonnepanelen ? En dat je dan via de Shelly-app de opgewekte stroom kan inzien ? Weet U dan misschien ook wat dan de meerwaarde is van het product Shelly EM (Shelly Energy Meter).
En als laatste weet U of er ergens op internet een aansluitschema is voor bovenstaande. Ik kom alleen maar voorbeelden tegen icm schakelaars.
Alvast hartelijk dank hiervoor. Ik zou enorm blij zijn als me dit zou gaan lukken !!!
Frank van Opstal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank v. O.
@yzf1kr
nogmaals bedankt voor je tip. Heb m vanmiddag gehaald en vanavond ge-installeerd. Morgen hopelijk de eerste resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Sorry, ben nu pas weer online.
Het verschil tussen de PM en „direkte meet en maar 16A aan kan, EM werkt met een spoel die je over de leiding klemmt en die tot 50 of zelfs 120A meten.

Ik weet niet hoe jouw PV gezekerd is, maar tot 16A kan je gewoon de PM gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank v. O.
Ik heb 15 panelen van 250. Dus een piek van 3750. In de praktijk kom ik nooit boven de 2500.
De aparte groep vd zonnepanelen is ook 16A
Vandaag de "bekende" afwijking geconstateerd tussen de Shelly (16,2 kWh)en Etoday vd omvormer(17,1). In de Shelly de consumptie correction op 1,06 gezet.(234 volt ipv 220 volt) Morgen zal het verschil dan miniaal moeten zijn.
Jammer dat Shelly geen TOTAL kent zodat je alle jaren ziet. Maar dat is maar een heel klein minpuntje.
Nogmaals bedankt voor de tip !!!
Pagina: 1