Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 22:29
Beste Forumleden,

Deze week heb ik mijn nieuwe Samsung 65QN92A mogen ontvangen. Deze keuze na het lezen en bekijken van vele reviews.

Echter bij het installeren viel mij direct in ambiant mode de zogenaamde "jail bars" op. Na dit eenmaal gezien te hebben valt het mij dus ook op bij het kijken van gewone content. Best irritant.

Nu achteraf blijkt dit vaak voorkomen en ruilen kan er zelfs voor zorgen dat je een scherm ervoor terugkrijgt die er nog erger aan toe is.

Ik twijfel nu of het het scherm moet retourneren en toch voor een oled moet gaan. Of ben ik gewoon te kritisch.

Na het inlezen in het dirty screen effect en vertical banding verhaal lijkt het erop dat mijn scherm dit minimaal weergeeft.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tfav5HPsNth4a-LdhS1nRx6exnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2LcboRq5RrFDAiT7W1bH7yj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit soort oneffenheden zijn eigen aan LCD, maar spelen wel vooral bij grote schermmaten. Het komt voor uit dat het scherm met vele lampjes verlicht wordt en het daarbij erg lastig is om alles perfect gelijk belicht te krijgen. Het ene exemplaar kan het iets meer hebben dan het andere exemplaar. Ik in in het rechtsondergedeelte van het scherm wat meer oneffenheden dan elders. Zo'n lokaal gebied kan een goede reden zijn om te ruilen, maar als je je stoort wat je op het hele scherm hebt, dan is ruilen geen oplossing.

Een kleinere schermmaat kan helpen en een beter idee zijn dan de TV voor een ander exemplaar van exact hetzelfde type omruilen. OLED is de structurele oplossing hiertegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:56
Vooral bij voetbal met het groene veld zie je verticale 'banden'.. Je moet er niet teveel op letten.. Anders een oled tv nemen.. maar dan moet je op logo's letten.. Of in ieder geval je bent daar dan weer mee bezig..
Een tv zonder fald.. gewoon een side-lit lcd tv heeft minder last.. Maar die goedkopere schermen zijn dan weer zonder wide-viewing layer.. zo dat je weer behoorlijk recht voor de tv moet kijken...