Ik heb onlangs een Samsung 32T5300C tv gekocht voor de camping. Prima ding, mooi beeld en makkelijk in te stellen. Bij harde regen hoor ik het tv geluid niet. Bij mijn vorige tv had ik via de koptelefoonaansluiting een extra speakertje aangesloten en kon ik het geluid dus “op tafel” zetten. Nu heb ik geen koptelefoonaansluiting, ook geen Bluetooth en dus ook niets meer aan mijn speakertje. De audio uitgang van de composietaansluiting, 5x tulp, laat zich ook niet verleiden tot enig geluid. Wat is hier een goedkope oplossing? Heb wel een HDMI arc aansluiting en optische uitgang. Ik kan daar echter geen betaalbare luidspreker bij vinden. Betaalbaar is Max ~€ 100,- Wil geen dure soundbar of dergelijke.
Vraag
Beste antwoord (via FeaR op 01-07-2022 19:35)
DAC achter de S/PDIF Out van de TV en je hebt een analoog signaal waar je je oude speakers weer op aan kan sluiten. Met HDMI ARC zou je met een HDMI ARC Audio Extractor kunnen werken, echter zijn die duurder en bieden in deze case geen meerwaarde.sparrie schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:07:
Heb wel een HDMI arc aansluiting en optische uitgang. Ik kan daar echter geen betaalbare luidspreker bij vinden.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Alle reacties
DAC achter de S/PDIF Out van de TV en je hebt een analoog signaal waar je je oude speakers weer op aan kan sluiten. Met HDMI ARC zou je met een HDMI ARC Audio Extractor kunnen werken, echter zijn die duurder en bieden in deze case geen meerwaarde.sparrie schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:07:
Heb wel een HDMI arc aansluiting en optische uitgang. Ik kan daar echter geen betaalbare luidspreker bij vinden.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dank, even opgezocht wat een DAC is :-). Ik zal zo’n ding samen met Toslinkkabeltje bestellen.
Het werkt! Na aansluiten geluid resetten en zowel via DAC geluid als via tv luidsprekers. Top en dank voor deze gouden tip @FeaR