[ TV] Schotel binnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 20:52
Ik wil graag kabeltv op me kamer............maar mijn vader ziet een groot probleem daarin, want ik heb nou al een kabel lopen (van chello) en hij wil er niet nog een kabel bij

dus nu dacht ik het volgende: ik koop een schotelantenne en zet die binnenshuis, in mijn kamer neer (want ik mag ook geen schotel aan het huis schroeven)

kan dit?

(ps: misschien kan ik wat kloten met die chello kabel, maar dat geloof ik niet, want dat is een speciale data lijn (zei de meneer van chello :) ) dus het heeft denk ik geen zin om dat te splitten

Alvast bedankt voor jullie (hopelijke :+ ) deskundigheid

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou niet weten of het kan of niet. Wat je ook nog kan doen: een draadloze verbinding met zo'n gigaset. Kost iets van 250 piek. Dan heb je geloof ik ook alle kanelen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

?

even eens splitter kopen en de TV kabel van beneden doorlussen naar boven... zo gepiept :)

• Dericteur
ik heb mijzelve nog even verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat het niet kan met schotel binnen: dwz het kan wel, maar dan moet ie wel voor t raam staan op het zuiden......en ik heb n kamer op t noorden dus da wil nie

zo'n gigavideoset geeft alleen het kanaal op waarop ie is "getuned" en je moet er dus een losse tuner opzetten (voor zover ik had begrepen)

dus nou mijn andere id:

ik heb wel kabelinternet en wel van chello: er loopt dus een coax naar me kamer toe naar me terayon modem. kan ik dit gebruiken? dmv een splitter ofzo?

owja, het signaal zit in de meterkast ook op een splitter: eentje voor naar de huiskamer en dat signaal van chello, maar ik weet dus niet of het tvsignaal er daar wordt uitgefilterd, iemand wel?

bedankt voor je reactie bijdeweg

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

tv signaal wordt er niet uitgefilterd dus kan je boven gewoon gebruiken. gewoon splitter er tussen en tv aansluiten. een splitter zorgt er voor dat de kwaliteit omlaag gaat. maar ik denk dat die modem dat wel moet aankunnen. gewoon even testen. als snelheid niet omlaag gaat kan je gewoon tv gebruiken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 21:42
Let op dat het als je het bovenstaande gaat proberen (ik raad het niet aan) je een speciale splitter nodig hebt (net als in je meterkast) die ook teruggaand verkeer ondersteund anders werkt je modem niet meer.

Hangt je kabelmodem dan niet net na de splitter in de meterkast? Hiero (bij @home) mag die afstand maar een meter of twee zijn. Dan verder met UTP naar boven toe, en daar zit uiteraard geen TV signaal op.

There is no place like 127.0.0.1

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bij mij loopt er ook gewoon utp omhoog maar tegewoordig krijg je je modem bij je pc. de splitter die bij mij in de meterkast hangt is zo'n std 2way 0-1000mhz ding. kost nog geen tientje.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

een schotel binnen gaat NOOOOIT werken :( jammer voor jou en anders koop een kabel goot en leg daar de kabel in dan heeft je vader nergens last van :)

• Dericteur
ik heb me kabelmodem al een tijdje en toen legden ze nog coax tot bij de computer en maar 1 meter utp

dat splitsen ga ik eens proberen

iemand die zoiets al eens heeft gedaan toevallig?

Verwijderd

Toen ik nog voor chello installeerde deden we dus nog geen cm coax meer dan nodig en daarna lekker verder met UTP.

Waarom zoveel coax (lees: storing, snelheidsverlies) tegenwoordig?????????????????

ikke heel nieuwsgierig

• Dericteur
ik dacht juist dat ze tegenwoordig al die modems in de meterkast plaatsten en voorheen naast de computer

ik kan trouwens niet zeggen dat ik veel storing heb, alleen de "algemene" storingen.....verder gaat t ook niet langzaam ofzo

Verwijderd

vaag je kabel splite ze eert dan is 1 voor tv, ander gaat naar modem, en vanaf je modem gaat utp naar boven
en dat stuke van je modem naar je splitser moet zo klein mohgelijk zijn...
bij @home dan
en dat kan je dus niet spliten dat stuk

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Op zondag 26 augustus 2001 16:43 schreef Qorne het volgende:
een schotel binnen gaat NOOOOIT werken :( jammer voor jou en anders koop een kabel goot en leg daar de kabel in dan heeft je vader nergens last van :)
Wanneer je raam op het zuiden gericht staat dan kun je best een schotel achter het raam plaatsen om de Astra-satelliet te ontvangen, dus jouw bewering gaat niet echt op.........

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BIj die gigaset zit toch ook zo'n apparaatje dat het afstandsbediening signaal doorgeeft? Als je dan het video-signaal doorgeeft dan kan je ook dus gewoon zappen met behulp van die afstandsbediening.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Dericteur
ik heb de oplossing gevonden, gewoon de coax vlak voor me kabelmodem splitten met een kwaliteitssplitter, werkt prima, vrijwel geen signaalverlies
Pagina: 1