@
Ibriboy
Als je je kan verbeteren, moet je dat zeker doen. Dat heb ik ook gedaan.
Ik heb zelfs ooit ongeveer dezelfde keuze moeten maken. Het werk dat ik deed, vond ik niet echt aangenaam, maar ik kon maar bij mijn huidige werkgever in september beginnen. Probleem was dat als ik langer bij mijn toenmalige werkgever bleef, mijn tijdelijk contract zou veranderen in een vast contract, en met de opzeggingsperiode zou ik dus niet meer bij de nieuwe werkgever kunnen starten. Dus toen heb ik midden juni mijn contract niet meer laten verlengen, en heb ik ook een zomer vrij genomen. Wel op eigen kosten.
Ik gaf die taalfouten maar aan omdat ik regelmatig verklaringen moet verwerken van personeel. Bij ongeschoold personeel, helpen we dikwijls om dergelijke zaken op papier te zetten. Zij schrijven een kladversie, wij lezen het na, zij schrijven een mooie versie. Ik mag toch verwachten dat ik een dergelijke hulp niet meer moet aanbieden aan een bachelor. (Die verklaringen zijn officiële stukken in onderzoeken naar veiligheidsincidenten op spoorwegdomein.)
Toen ik begon bij mijn huidige werkgever, moest ik een eliminerende taaltest afleggen. Die test bestond uit een test begrijpend lezen, een test zinsontleding en een test spelling, en daarnaast nog een test basiswiskunde. Mijn werkgever is ondertussen van een dergelijke ingangsproef afgestapt, te veel mensen slaagden niet, en organiseert nu lessen Nederlands (of Frans naargelang de taalrol).
Qua verloning heb ik trouwens niet te klagen. In mijn vakgebied komt een bachelor een trapje lager dan mij binnen