Is er een win11 startmenu vervanger met volledige vrijheid?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 13:42
Een kleine opfrisser. In Win10 kon je je startmenu fullscreen gebruiken. Hierin had je dan kolommen van 3 tegels breed, die je kon plaatsen zoals je maar wilde. Ook kon je tegels kleiner (¼ tegel) of groter maken. Op deze manier had ik veel dingen gegroepeerd, wat tot een overzichtelijk startmenu leidde, ondanks dat er zeker 100 dingen in stonden.

Nu was dit ook verre van perfect: Het hele tegel-systeem zag er niet uit, de kolommen verschoven af en toe willekeurig, en ik miste vooral folders (op een smartphone manier. Dus niet dat een klik op een folder windows explorer opent, maar dat er een nieuw venster in het startmenu opent met daarin weer dingen).

Sinds ik over ben naar Win11 gebruik ik het start menu niet meer, omdat het hooguit een paar programma's onoverzichtelijk kan herbergen. Ik zou dus graag een vervanger vinden, maar dat blijkt lastiger dan gedacht. Als ik zo rondkijk lijkt het vooral dat iedereen terug wil naar het Win7 start menu, of meer een verfraaiing wil. Het echt structureren van apps en data lijkt niemand belangrijk te vinden in het startmenu, wat in mijn ogen echt een gemiste kans is. Voor mij is er niets fijner dan met één druk op de knop overzichtelijk toegang hebben tot alle programma's en data die ik vaak gebruik.

De hamvraag is dus: kent iemand zo'n startmenu vervanger? Het hoeft geen bijzonder mooi iets te zijn, er hoeven geen bijzondere features in te zitten, ik ben eigenlijk vooral op zoek naar een leeg canvas waar ik zelf kan bepalen wat ik plaats, waar ik het plaats, en hoe ik het plaats. Als dat toevallig in een mooie verpakking kan met veel features is dat natuurlijk wel mooi meegenomen.

Als iets niet helemaal duidelijk is, vraag gerust, ik zal vast en zeker het een en ander onduidelijk uitgelegd hebben, of zelfs helemaal weggelaten hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam071dunz
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-05-2024
Beste Timmie,

Ik heb zelf ook heel lang met dit probleem gezeten, in windows 11 is het bijvoorbeeld niet mogelijk om je start aan de zijkant de zetten, mega probleem! Nu heb ik op internet het volgende programma gevonden https://www.startisback.com/. Dit vind ik een mega aanrader. Hiermee kun je de startbalk nemen die je altijd al wou, van windows 7 tot 11, en aanpassen zoals je zelf wilt. Het probleem echter is dat het maar 100 dagen proef is, erna kost het € 6,00. Naar mijn idee iedere euro waard. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost.