Goededag allen,
Ik heb eindelijk een huis kunnen kopen voor mijzelf. Ik zou hier dus graag zonnepanelen op willen hebben, gezien de prijzen van nu...
Ik ben echter een leek op dit gebied, en Tweakers heeft mij in het verleden al zo goed geholpen, dus ik hoop nog een keer
:strip_exif()/f/image/0gQFHwdouvdaaWIm3FYyLvvF.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XAj7EXsTWIy9veIkY1Y4nVlD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dj1o7RdjtrtPp3kixM34u3gH.jpg?f=user_large)
Er zit ook een schoorsteen iets in de weg, alsmede een dakraampje.
:strip_exif()/f/image/qsjUoDQvyoAG0EyHZOlq2H9F.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb onderzoek gedaan naar Solarwatt en Sunpower, met daarnaast de IQ7+ of IQ7A omvormer van Enphase.
Gezien de richtingen van het dak, is een individuele omvormer per paneel dan nog steeds beter? Of kan 1 omvormer ook prima?
Wat mij verteld is tijdens de 2 offertes is dat de prijs wat hoger is, maar ook het rendement.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CCL8kNzSs6JcOKRa1s4m0Afv.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/gvcZIr68e9R8gFi6llNDUMTH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou dus graag willen weten of de offertes wel echt zijn wat ik nodig heb, en wat ik verwacht. Of word er meer op de offertes gezet dan ik daadwerkelijk nodig heb?
Ik heb eindelijk een huis kunnen kopen voor mijzelf. Ik zou hier dus graag zonnepanelen op willen hebben, gezien de prijzen van nu...
Ik ben echter een leek op dit gebied, en Tweakers heeft mij in het verleden al zo goed geholpen, dus ik hoop nog een keer
Foto's
:strip_exif()/f/image/0gQFHwdouvdaaWIm3FYyLvvF.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XAj7EXsTWIy9veIkY1Y4nVlD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dj1o7RdjtrtPp3kixM34u3gH.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Huis is 6x6 meter, Nok van de zolder is 1,5 m . Ik weet nog niet exact wat de effectieve ruimte gaat zijn.Er zit ook een schoorsteen iets in de weg, alsmede een dakraampje.
Schaduw
Valt dit te zien op die zonnefoto? Er zijn geen bomen oid.Jaarverbruik
3800Huidige elektriciteitsaansluiting
Valt hier iets op te zien?:strip_exif()/f/image/qsjUoDQvyoAG0EyHZOlq2H9F.jpg?f=fotoalbum_large)
Budget en doel
Ik zou graag mijn verbruik opwekken, indien mogelijk.Ik heb onderzoek gedaan naar Solarwatt en Sunpower, met daarnaast de IQ7+ of IQ7A omvormer van Enphase.
Gezien de richtingen van het dak, is een individuele omvormer per paneel dan nog steeds beter? Of kan 1 omvormer ook prima?
Wat mij verteld is tijdens de 2 offertes is dat de prijs wat hoger is, maar ook het rendement.
Wie gaat het project uitvoeren
InstallateurBijhouden van data
Via een app OIDReeds verkregen offertes
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CCL8kNzSs6JcOKRa1s4m0Afv.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/gvcZIr68e9R8gFi6llNDUMTH.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio
ZeelandIk zou dus graag willen weten of de offertes wel echt zijn wat ik nodig heb, en wat ik verwacht. Of word er meer op de offertes gezet dan ik daadwerkelijk nodig heb?
:strip_exif()/f/image/zEIjX9TSS3qKr0nySCXoVUOa.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/X2L8eFlO2Q0uT9eRXDywzwu7.png?f=user_large)