Beeld vergroten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Sinds een paar weken ben ik overgestapt op een Macbook pro en tot nu toe bevalt het erg goed. Wel nog een beetje wennen, maar het gaat steeds beter.

Ik heb externe schermen in gebruik en dit waren tot nu toe full hd schermen.
Ik heb nu 2K schermen aangeschaft zodat ik iets scherper beeld heb.
Maar vanwege de hoge resolutie is de tekst erg klein.

Ik zou graag het beeld in zijn totaal groter willen hebben, ik heb wel diverse opties om in programma's te zoomen etc. maar niet om alles in een klap groter te zetten en bij zoomen wordt er vaak weer terug gezoomd bij bijvoorbeeld een nieuw document of webpagina. In Windows kan dit erg goed, maar kan het in macos niet vinden.

Voor het ingebouwde retina scherm kan ik het wel instellen, maar voor de externe schermen niet.
Ik kan natuurlijk de resolutie verlagen, maar dat ziet er niet uit.

Iemand een tip voor me?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Dat had ik gevonden inderdaad, maar ik krijg die extra opties dus niet te zien.
Als ik hem open klap zie ik die opties wel voor het Retina scherm, maar niet voor de externe schermen, zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Orr7OeFMMVeaBos1KOFN8GbO660=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Aatghg6uuqEUOYPkV7zOh66i.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:07
Je screenshot laat toch twee externe LEN schermen zien?
Overigens zou ik 2560x1440 aanhouden op een 27" scherm, dat is gewoon de native resolutie en het meest geschikt voor dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Deze 2 Lenovo schermen zou ik dus graag grotere teksten en tekens willen laten geven.
Maar die optie die daarvoor in de eerder aangereikte link staat ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 23:07
Ik denk dat jij doelt op de Windows-functie om te schalen op hogere resoluties?

Is dit dan mogelijk je oplossing:
You need to set it to 1080p in order to get the scaling. A bit counter-intuitive this actually means that the display is using the full 4k resolution, but font sizes, window decorations, etc. is scaled to have the same size as with a 1080p display. This is what Apple calls "Retina Mode": Video, photos, etc. will display in their full resolution.

So try setting it to 1080p and then check on your monitor's on screen display that the incoming signal is actually 4k!

Note that the list of resolution in System Preferences > Display will also contain resolutions such as "1920 x 1080 (low resolution)". The added "(low resolution)" means that these are actual 1920x1080 resolutions, and not scaled like in Retina Mode.

If you do not see the list of resolutions, then hold down the Option-key and click the "Scaled" radio-button besides "Resolution:".
Ik heb precies dezelfde situatie, maar nog niet voldoende ergernis aan gehad om het antwoord op te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByBit
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:08
Misschien is dit iets voor je.
https://github.com/waydabber/BetterDisplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hij bedoelt ws die leuke knopjes met 'grote tekst' of 'meer ruimte'

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.appletips.nl/wp-content/uploads/2020/03/Schermafbeelding-2020-03-30-om-10.00.03.png?resize=1536%2C1051&ssl=1

[ Voor 8% gewijzigd door kaassouffle op 01-07-2022 08:00 ]

Pagina: 1