Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Maar niet de inkoop factuur voor de machines zelf, welke alleen de failliete airco installateur heeft.
Voor de duidelijkheid, staat op de factuur die je hebt alleen de kosten van het plaatsen zelf, of staat er ook op dat het inclusief de airco's zijn (maar niet gespecificeerd).MrVegeta schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:37:
Maar Haier wil de aankoopfactuur van de aircos en wij hebben enkel de factuur van het plaatsen, daar op staat wel welke aircos zijn geinstalleerd maar ik vind het nogal flauw van Haier dat ze het afschuiven op die andere partij.
M.a.w, is uit het totaal bedrag op te maken dat het inclusief de airco's zijn?
Had je kunnen weten dat voor de fabrieksgarantie de originele factuur nodig was? M.a.w.: mogen ze nu met de eis van originele factuur komen?
Op de factuur staan de kosten van beide airco's en de kosten van het plaatsen.canonball schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:43:
[...]
Voor de duidelijkheid, staat op de factuur die je hebt alleen de kosten van het plaatsen zelf, of staat er ook op dat het inclusief de airco's zijn (maar niet gespecificeerd).
M.a.w, is uit het totaal bedrag op te maken dat het inclusief de airco's zijn?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
mag de fabrikant zich verschuilen achter de wederverkoper? iets in mij zegt van niet ivm fabrieksgarantie en logischerwijs heb je geen inkoopbon, maar geen idee hoe dat in elkaar steekt juridisch.
[ Voor 7% gewijzigd door JJ Le Funk op 30-06-2022 19:08 ]
d:)b
Weet je wel zeker dat die partij failliet is gegaan? Weet je of het bedrijf een bv/vof/cv/maatschap/etc was?MrVegeta schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:37:
In 2019 hebben we door een gecertificeerde F-gassen partij 2 airco's laten installeren, helaas is daar 1 van kapot gegaan en ik krijg geen contact meer met de partij die het heeft geïnstalleerd. Heb gebeld, gemaild, Whatsapp.
Kick. Nou ze zijn niet failliet. Ik krijg sporadisch een mail maar nog niets concreets. Laatste mail was vorige maand dat ze de serienummers van de apparaten nodig hadden om het installatierapport (dat nodig is voor de garantieafhandeling met Haier). Die heb ik opgestuurd maar sindsdien geen reactie. Ook niet via Whatsapp of telefonisch. Ondertussen is ook de tweede airco defect geraakt. Ellende.fopjurist schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:13:
[...]
Weet je wel zeker dat die partij failliet is gegaan? Weet je of het bedrijf een bv/vof/cv/maatschap/etc was?
Zag inderdaad bij Juridisch Loket het process voor het in gebrek stellen process. Die zaak zit in Groningen, dus ik ga er binnenkort eerst maar eens langs om te melden dat we deze stap gaan overwegen maar dat we het graag op een andere manier oplossen.Tom-Z schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:58:
Tja, het lijkt me dat dit onder garantie valt, dus dan moeten ze het voortvarend voor je oplossen. Tijd om op je strepen te gaan staan, en een concrete termijn te stellen waarbinnen ze met een oplossing moeten komen. Als ze niet binnen een redelijke termijn met een oplossing komen, dan kan je iemand anders het laten oplossen en de kosten daarvan verhalen op de installateur.
Parallel import wordt regelmatig gedaan zelfs door NL/BE webshops, maar zou wel duidelijk gecommuniceerd moeten worden aan de klant met de nadelen i.v.m. garantie en duurtijd om aan onderdelen te geraken. Bij een industriële warmtepomp van 200kW kan er wel tot €15000 verschil zitten voor hetzelfde toestel. Heb ik dan eens support nodig bij een complexe opstart/herstelling, mag ik bellen naar het land van herkomst of iemand laten overvliegen idem voor onderdelen. Hier geven ze niet thuis.
Ik zou gewoon nog eens proberen met de serienummers van binnen en buitenunits door te geven. En het serienummer met de eventuele foutcode van het toestel dat het defect vertoont.
Veel succes.
Mocht dit allemaal spaak lopen ga ik eens kijken bij het juridisch Loket.
Maar ik zou Haier niet aanraden. Beide units hetzelfde defect...
[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 16-09-2022 16:29 ]
Je hebt de installateur dus toch kunnen bereiken, en ze hebben de installatierapporten doorgestuurd.MrVegeta schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:25:
Ik heb onderhand beide installatierapporten van de 2 geïnstalleerde aircosysteem weten te krijgen. Na s ongeveer 10 weken mailen en WhatsApp. Ze zijn dus nog niet failliet. Ik heb ook een direct lijntje met iemand van Haier maar helaas nog geen vordering in het garantie proces. Volgende week ga ik de installatierapporten ook doorsturen en het onderhoudsrapport dan toch echt hopen dat er iemand langs komt om de boel te repareren voor volgend jaar.
Mocht dit allemaal spaak lopen ga ik eens kijken bij het juridisch Loket.
Maar ik zou Haier niet aanraden. Beide units hetzelfde defect...
Maar heb je ze ook voorgesteld dat ze eens langs moeten komen om jou 2 units te komen repareren onder garantie?
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Natuurlijk, dat was het eerste wat ik heb gedaan. Maar blijkbaar doen ze enkel installatie... ja als ik op mijn strepen ga staan krijg ik waarschijnlijk wel wat voor elkaar maar ik heb nu een directe lijn met Haier en alle rapporten dus hopelijk deze week een afspraak maken met iemand van hun. Zoals ik eerder zei, mocht dat allemaal niets worden ga ik de installateur in gebreken stellen.MaD_co schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:20:
[...]
Je hebt de installateur dus toch kunnen bereiken, en ze hebben de installatierapporten doorgestuurd.
Maar heb je ze ook voorgesteld dat ze eens langs moeten komen om jou 2 units te komen repareren onder garantie?
Onzin de verkopende partij is verantwoordelijk voor de garantie, niet de fabrikant! Dat valt te lezen in artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek en de Europese Richtlijn Koop en GarantieMrVegeta schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:26:
[...]
Natuurlijk, dat was het eerste wat ik heb gedaan. Maar blijkbaar doen ze enkel installatie... ja als ik op mijn strepen ga staan krijg ik waarschijnlijk wel wat voor elkaar maar ik heb nu een directe lijn met Haier en alle rapporten dus hopelijk deze week een afspraak maken met iemand van hun. Zoals ik eerder zei, mocht dat allemaal niets worden ga ik de installateur in gebreken stellen.
Haier is wettelijk niks verplicht aan jouw en hoeft je ook niet te helpen, alles wat ze doen is coulance.
[ Voor 6% gewijzigd door fgghhf op 19-09-2022 18:09 ]
Rustig maar. Haal eens diep adem joh. Ik zeg toch ook nergens dat Haier verantwoordelijk is voor de garantieafhandeling? Je kan via de Haier site gewoon een garantieaanvraag doen, dat heb ik gedaan, zo ben ik contact gekomen met hun. Dus nogmaals, haal even rustig diep adem...fgghhf schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:51:
[...]
Onzin de verkopende partij is verantwoordelijk voor de garantie, niet de fabrikant! Dat valt te lezen in artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek en de Europese Richtlijn Koop en Garantie
Haier is wettelijk niks verplicht aan jouw en hoeft je ook niet te helpen, alles wat ze doen is coulance.