Ik game voor de fun op een Legion Lenovo Pro 5 maar wil de "overstap" maken naar een PC.
Ik game op 1440p op (volgens mij ) medium settings.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt gebruikt voor thuiswerk af en toe maar met name om op te gamen: voornamelijk COD Warzone, Vangaurd, BlackOps. Ik wil met het nieuwe systeem zeker op 1440p op hogere settings gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 2.000 inclusief verzendkosten en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige laptop heb ik aangesloten op: Samsung Odyssey G7 (G75TQSR) 27" overige randapparatuur zoals keyboard (Ducky One 2 Mini) en muis heb ik reeds.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien de GPU-kaarten nu in de prijs gedaald zijn, een goede videokaart. Voldoende opslagruimte (en uitbreidbaar).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Clean look (cable management), RGB, stil. Deze pc wordt een basis, waarbij ik in de toekomst makkelijker kan uitbreiden dan een laptop.
Ga je overklokken?
Nee ik ga zeker niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de componenten AMD of toch Intel proc? Welke goede voeding. Ik ben meer bekend met de Nvidia videokaarten dan met AMD. Maar vooral dus welke videokaart?
Voor zover ben ik tot de volgende lijst gekomen, na het volgen van de BBG's:
Ik game op 1440p op (volgens mij ) medium settings.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt gebruikt voor thuiswerk af en toe maar met name om op te gamen: voornamelijk COD Warzone, Vangaurd, BlackOps. Ik wil met het nieuwe systeem zeker op 1440p op hogere settings gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 2.000 inclusief verzendkosten en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige laptop heb ik aangesloten op: Samsung Odyssey G7 (G75TQSR) 27" overige randapparatuur zoals keyboard (Ducky One 2 Mini) en muis heb ik reeds.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien de GPU-kaarten nu in de prijs gedaald zijn, een goede videokaart. Voldoende opslagruimte (en uitbreidbaar).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Clean look (cable management), RGB, stil. Deze pc wordt een basis, waarbij ik in de toekomst makkelijker kan uitbreiden dan een laptop.
Ga je overklokken?
Nee ik ga zeker niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de componenten AMD of toch Intel proc? Welke goede voeding. Ik ben meer bekend met de Nvidia videokaarten dan met AMD. Maar vooral dus welke videokaart?
Voor zover ben ik tot de volgende lijst gekomen, na het volgen van de BBG's:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 298,84 | € 298,84 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 135,05 | € 135,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR) | € 879,- | € 879,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Wit | € 104,- | € 104,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,57 | € 37,57 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2021) Zwart | € 113,49 | € 113,49 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 190,04 | € 190,04 |
| Totaal | € 1.877,89 | |||