inbouw wandcontactdoos afsluitbaar voor elektrisch rijden

Pagina: 1
Acties:

• Blefke
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07-2022
Hallo,
Wij krijgen in het najaar een Kia Niro EV..
Nu wil ik thuis kunnen laden op 380 volt, dat moet nog geregeld gaan worden.

Wij hebben een koopwoning inclusief garage met stroom.
De garage bevindt zich eigenlijk op de gezamenlijke parkeerplaats van de vereniging van eigenaren..
Stroom is geen probleem, mijn meterkast zit achter mijn garage.

Nu wil ik een wallbox gaan monteren, echter de aansluiting voor de kabel zou ik het liefst buiten aan de wand van mijn garage hangen.
Weet iemand of inbouw wandcontact dozen die je ook kunt afsluiten...i.v.m. veiligheid en vandalisme?
Ik weet niet goed waar ik moet zoeken op internet..

Dus concreet mijn vraag
Ik zoek een mogelijkheid om een EV inbouw stopcontact te monteren dat ik kan afsluiten.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:24

BCC

Dat soort vermogens wil je niet extra stekkeren - ik zie meestal dat ze bij verwijdering van een lader tijdelijk een doosje zetten - als dat echt wilt zou ik nu een vandalisme bestendige doos zetten met de aansluit kabel erdoor . Waarom wil je het aan een stekker?

[ Voor 22% gewijzigd door BCC op 30-06-2022 08:53 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Blefke
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07-2022
Als ik een inbouwdoos kan plaatsen die afsluitbaar is het ook prima..
Ik heb jammer genoeg nog geen verstand van elektrisch rijden..

Onze garage ligt nogal verscholen en uit het zich van wat er op straat gebeurd..
Een wallbox plaatsen bij de garage is vragen om problemen..
Vandaar mijn gedachte om een inbouwdoos die afsluitbaar is...

Ik ben op zoek naar een goede mogelijkheid om elektrisch te kunnen laden, zonder bang te Hoeven zijn dat er iets gestolen of kaput wordt gemaakt..

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 20:06
Het zal misschien wel bestaan. Al zijn dat soort slotjes meestal niet bijzonder sterk. Vooral een oplossing tegen de niet kwaadwillende burger.

Maar waarom plaats je niet gewoon een schakelaar in de schuur om het stopcontact aan en uit te zetten? In principe zou je dat zelfs afstandbediening gestuurd kunnen maken (die je dan in de auto laat liggen.

Slopen ga je linksom of rechtsom denk ik niet voorkomen op zo'n manier