Ik heb vandaag mijn Ziggo modem in bridge modus laten zetten en heb nu op mijn (OpenWRT) router direct zowel mijn IPv4 als mijn IPv6 adressen. Nu heb ik in mijn netwerk een server staan, die o.a. mijn blog draait. Ik wil dat blog via IPv6 bereikbaar maken, dus die server moet een vast IPv6 adres krijgen.
Nu kan ik dat in de router doen (Set Static voor het huidige adres) of ik kan een manual IPv6 adres aanmaken. Bij een IPv4 adres op een server, zou ik altijd de 2e optie kiezen, maar wat is de normale/beste manier om dit bij IPv6 te doen?
Wat moet ik doen als ik mijn servers (op mijn primaire server draaien ook wat VMs) in een apart IPv6 subnet wil stoppen?
Nu kan ik dat in de router doen (Set Static voor het huidige adres) of ik kan een manual IPv6 adres aanmaken. Bij een IPv4 adres op een server, zou ik altijd de 2e optie kiezen, maar wat is de normale/beste manier om dit bij IPv6 te doen?
Wat moet ik doen als ik mijn servers (op mijn primaire server draaien ook wat VMs) in een apart IPv6 subnet wil stoppen?
[ Voor 10% gewijzigd door martdj op 29-06-2022 23:34 ]