Back up maken asp.net core website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:31
Beste Tweakers,

Mijn vraag
Is het mogelijk om een dynamische asp.net core MVC website om te zetten naar statische pagina's?
Achter de MVC website zit een database met gegevens. Graag zouden we als back-up systeem de gehele site omzetten naar statische pagina's.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Visual studio 22.
Mysql

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben geprobeerd een excel export te maken maar dit werd een draak van een Excel.
Ik kwam 1 topic tegen op stackoverflow:
https://stackoverflow.com...mic-site-into-static-site

Hier lijkt het dat ze crawlers gebruiken.
Hoe kijken jullie aan tegen die methode of hebben jullie ook andere suggesties?

Is er een methode beschikbaar om de functionaliteit in de controller toe te voegen? Dan zou de gebruiker op een knop kunnen drukken en een zip file met alle statische pagina's downloaden. Deze zouden offline in een browser bekeken kunnen worden.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via tj.jackel op 04-07-2022 08:18)

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 14:23

Noordamski

yibbedi yibbeda

Simpele antwoord: dat zul je OF moeten programmeren, OF een crawler gebruiken.

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Er zijn talloze 'website downloaders', precies zoals in die StackOverflow vraag.
tj.jackel schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:07:
Is er een methode beschikbaar om de functionaliteit in de controller toe te voegen? Dan zou de gebruiker op een knop kunnen drukken en een zip file met alle statische pagina's downloaden. Deze zouden offline in een browser bekeken kunnen worden.
Ik lees hier een beetje een klok/klepel. Ja, je zou prima server-side statische pagina's kunnen genereren, assets erbij en hop alles in een zip mikken. Maar dat moet je dan wel programmeren...

Maar als het doel een backup is, wat is er dan mis met gewoon een backup van de database en webdirectory maken :?

[ Voor 72% gewijzigd door RobIII op 29-06-2022 22:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Met welke reden wil je dit doen? Om je site op een statische webserver te kunnen neerzetten, of voor bezoekers om bepaalde informatie offline beschikbaar te maken, of iets anders?

In het eerste geval: waar komt je dynamische content nu vandaan en hoe wil je dat updaten, en in het teweede geval: kan die informatie bijvoorbeeld niet in een PDF?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Bedankt voor de snelle reacties. Omdat het topic op stackoverflow al redelijk oud is ben ik benieuwd of er al betere technieken zijn en of ASP mogelijk een functie in zich heeft die iets dergelijks ondersteunt

Het gaat om een database met een object met daaraan gekoppeld veel informatie. Omdat de objecten en de gerelateerde informatie toegevoegd, verwijderd en aangepast kunnen worden hebben we ASP gebruikt om de pagina's voor weergave van de informatie dynamisch te genereren. Daarnaast geeft dit de mogelijkheid verbanden tussen de informatie vast te leggen.

De informatie komt uit een MySQL database. De informatie en links etc. worden via de website aangepast en ingevoerd.

Om gebruikers zonder IT kennis toch een backup te kunnen geven die ze zonder een server of speciale software standalone kunnen gebruiken dachten we de informatie pagina's via een omzetting statisch te maken.

Een deel van de website bevat ook pagina's voor instellingen etc. Die hoeven niet omgezet te worden. Het gaat alleen om de pagina's die informatie weergeven mbt de objecten en gerelateerde informatie.

Pdf zou ook prima zijn echt is het dan mogelijk om de links te behouden? We dachten aan statische pagina's zodat de gebruiker er nog wel doorheen kan klikken.

[ Voor 4% gewijzigd door tj.jackel op 29-06-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
tj.jackel schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:42:
Om gebruikers zonder IT kennis toch een backup te kunnen geven die ze zonder een server of speciale software standalone kunnen gebruiken dachten we de informatie pagina's via een omzetting statisch te maken.
Wat zijn nou eigenlijk de requirements?
Waarom willen gebruikers dit?
In welke situatie willen ze dit? Welke apparatuur hebben ze dan tot hun beschikking?

Enzovoorts :P

Want op deze manier is jouw vraag te algemeen / breed. Je kunt de catalogus van bol.com of amazon.nl ook niet even snel in een PDF of Excel gooien en iemand toesturen :P Dat wordt i.i.g. een onmogelijke opgave.

Gezien jullie al "een draak van een Excel bestand" hebben gemaakt, vraag ik me af of hetgene dat jullie willen überhaupt haalbaar / handig is. Misschien zijn er wel alternatieven, maar dan moeten we iets meer informatie hebben denk ik.

Je kunt een ASP.NET Core webapplicatie ook volledig lokaal draaien inclusief database. Je kunt gegevens cachen op een apparaat. Enzovoorts.

Maar zonder meer info is het wat lastig om antwoord te geven.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Het is nu een database met personen, events en documenten. Onderling kunnen hier links zijn.
Deze gegevens worden op een persoons pagina gepresenteerd.
Deze persoonspagina wordt gegenereerd vanuit de database.

Het zou mooi zijn als deze persoonspagina's als een losstaande website offline geopend kan worden.
Het doel hiervan is dat iemand zonder technische kennis toch een backup van de website voor zichzelf kan maken waarmee hij de gegevens kan bekijken zonder dat hij de database en een webserver etc. nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 10:27
tj.jackel schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:28:
Het is nu een database met personen, events en documenten. Onderling kunnen hier links zijn.
Deze gegevens worden op een persoons pagina gepresenteerd.
Deze persoonspagina wordt gegenereerd vanuit de database.

Het zou mooi zijn als deze persoonspagina's als een losstaande website offline geopend kan worden.
Het doel hiervan is dat iemand zonder technische kennis toch een backup van de website voor zichzelf kan maken waarmee hij de gegevens kan bekijken zonder dat hij de database en een webserver etc. nodig hebt.
Ik denk dat je de begrippen "backup" en "export" met elkaar verward.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 14:23

Noordamski

yibbedi yibbeda

Simpele antwoord: dat zul je OF moeten programmeren, OF een crawler gebruiken.

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Bedankt voor de reacties. Dan gaan we de crawler eens proberen. Tegelijkertijd eens kijken of een library beschikbaar is voor ASP.net dat je gebruik kan maken van de view files voor het genereren van de statische pagina's. Zou zonde zijn als we de HTML die gegenereerd wordt weer apart moeten programmeren terwijl dit eigenlijk al in de viewzit verwerkt. Het beheer van de code wordt dan ook omslachtiger.

[ Voor 7% gewijzigd door tj.jackel op 04-07-2022 10:16 ]

Pagina: 1