Ik heb home assistant draaien, mqtt onder addons toegevoegd met onderstaande config:
Die start en onder log zie ik dat tie op komt.
Daarna heb ik de smart gateways geconfigureerd, deze komen in mn wifi, krijgen een ip en daarna via hun web interface mqtt gegevens ingevuld.
Ik zie daarna op de homepage zoiets:
In de mqtt broker loggging zie ik de ip adressen met de mqtt user voorbij komen. Hij lijkt daar dus ook te connecten.
Ik zie echter nergens nieuwe devices om toe te voegen. Volgens mij zou ik nu ergens nieuwe items of devices moeten kunnen toe voegen om vervolgens entities aan dashboards te kunnen toe voegen?
De telnet methode werkt wel, DSM device op telnet port 23 en ik zie een aantal nieuwe entities.
Hopelijk iemand die weet wat ik mis
.
Tx!
code:
1
2
3
4
5
6
| active: false
folder: mosquitto
logins:
- username: mqtt_user
password: heelveiligww
anonymous: false |
Die start en onder log zie ik dat tie op komt.
Daarna heb ik de smart gateways geconfigureerd, deze komen in mn wifi, krijgen een ip en daarna via hun web interface mqtt gegevens ingevuld.
Ik zie daarna op de homepage zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| MQTT server 10.2.4.15 MQTT status Connected MQTT (re)connects 3 MQTT (re)connect time 2022-06-29T17:56:02Z Telegrams received 6702 Telegrams with errors 2 |
In de mqtt broker loggging zie ik de ip adressen met de mqtt user voorbij komen. Hij lijkt daar dus ook te connecten.
Ik zie echter nergens nieuwe devices om toe te voegen. Volgens mij zou ik nu ergens nieuwe items of devices moeten kunnen toe voegen om vervolgens entities aan dashboards te kunnen toe voegen?
De telnet methode werkt wel, DSM device op telnet port 23 en ik zie een aantal nieuwe entities.
Hopelijk iemand die weet wat ik mis
Tx!