3u rijbewijs kwijt, nieuwe autoverzekering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aklipz
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-07-2022
Ik weet niet goed waar ik hiermee terecht kan, maar bij deze dus een poging..

In 2021 heb ik tijdens een alcoholcontrole net meer dan 0,5 geblazen. Mijn rijbewijs werd 3u ingehouden en ik kreeg (en betaalde) een boete van 170€.
Dit is iets wat mij normaliter nooit voorvalt, ik heb ook al sinds het behalen van mijn rijbewijs in 2013 geen enkel ongeval gehad.

Ik wil graag overschakelen naar een goedkopere verzekering. Echter wordt mij gevraagt of mijn rijbewijs ooit werd ingetrokken (politie maakt een onderscheid tussen inhouden (tot 6u) en intrekken.
Ben ik verplicht te melden aan de verzekering dat dit 3u werd ingehouden? Kunnen zij dit ergens zien of opvragen?

Ik heb reeds een simulatie gedaan bij Yuzzu, maar werd na het uitleggen aan de telefoon al direct geweigerd.

Ook heb ik mijn uittreksels van het strafregister opgevraagd, hier staat niets op vermeld.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

Minkie

Groazers Unite.

Ze vragen naar ingetrokken dus inhouden is dan wat anders. Ik zou het niet melden, geen slapende honden wakker maken.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Daarnaast kunnen ze volgens mij wettelijk gezien dit ook nooit controleren. Een verzekeraar kan niet jouw politiedossier inlezen of de Politie bellen om dit even te controleren. Tenzij ik iets gemist heb.

Chookity-pok

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het klinkt alsof je een rijverbod hebt gehad voor drie uur. Dat is wat anders.

https://www.google.com/am...lgen-autoverzekering/amp/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik weet het antwoord niet, maar ik zou terughoudend zijn met zaken onvermeld laten. Het gaat niet alleen om acceptatie van de polis, maar ook om een daadwerkelijke schade-uitkering mocht dat ooit nodig zijn. Die uitkering is (meestal?) onder voorbehoud van het naar waarheid invullen van de slotvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:45
erwn schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:40:
Ik weet het antwoord niet, maar ik zou terughoudend zijn met zaken onvermeld laten. Het gaat niet alleen om acceptatie van de polis, maar ook om een daadwerkelijke schade-uitkering mocht dat ooit nodig zijn. Die uitkering is (meestal?) onder voorbehoud van het naar waarheid invullen van de slotvragen.
Omgekeerd zal een verzekeringsmaatschappij ook geen kans voor open doel onbenut laten om extra centjes te vangen. Als je éénmaal een (verkeerd) vinkje zet, kom je daar ook niet makkelijk vanaf. Je volgende verzekeraar zal dezelfde vraag stellen met een vlaggetje waarom je het nu niet meer invuld en bij je vorige verzekering wel.

Ik zou het gewoon uitzoeken voor ik tekende. Bel gewoon een verzekeraar op (desnoods een andere) en vraag hoe het zit. Dan staat er niets geregistreerd en weet je het zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 29-06-2022 19:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Aklipz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:43:
Mijn rijbewijs werd 3u ingehouden
eerste vraag. NLD of BE? (edit ik vermoed be, aangezien yuzzuu een belgische verzekeraar is).

als NLD dan nee, je rijbewijs is niet 3 uur ingehouden.
Je hebt een rijverbod gekregen van 3 uur, daarna mag/mocht je weer gewoon rijden.
Dus is je rijbewijs niet ingehouden door de overheid, nee op de verzekeringspapieren.

BE?
Geen idee.

[ Voor 12% gewijzigd door jack zomer op 29-06-2022 20:08 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1