GPS Tracker voor aanhangers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Goedemiddag allemaal,

Het bedrijf van mijn oom heeft 19 aanhangers die regelmatig verhuurd worden. Nu zou hij deze aanhangers graag willen voorzien van GPS tracking, aangezien er in het verleden wel eens een aanhanger niet is teruggebracht.

Nu luidt mijn vraag: Wat raden jullie aan? Simpele GPS trackers met een simkaart, of een geavanceerder systeem?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat is een geavanceerder systeem? Dan simkaart en GPS?
Bedoel je dan peilbacons? Zoals ik echt dure auto's?

Persoonlijk zou ik er een Apple airtag in verstoppen.
Ben je voor 500 klaar. Geen gezeur met stroom en simkaarten

Maar dat is natuurlijk zonder dat ik de waarde van de aanhangers weet
Of dat ik weet hoevaak het voorkomt dat er een niet terug komt.

[ Voor 18% gewijzigd door jack zomer op 29-06-2022 17:52 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:30

rally

Deyterra Consultancy

Er zitten nogal wat nadelen aan het “airtag systeem”, waaronder de anti-stalker beveiliging.
Bovendien kun je niet zien waar hij historisch is geweest. Dat is in geval van diefstal wel belangrijk, omdat je dan kunt zien waar de aanhanger voor het laatst is geweest.

Ik heb (weliswaar voor voertuigen) altijd gebruik gemaakt van Trackimo. Je moet ze regelmatig opladen, maar als je een beetje handig bent, kun je ze via de voeding van de aanhanger voeden/laden.

Het ligt een beetje aan de waarde van de aanhangers en het risico op diefstal of dat het waard is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ik weet niet of deze aanhangers verzekerd zijn, maar als dat het geval is dan kan je eventueel ook eens polsen bij je verzekeraar. Welicht is er een win-win te bereiken mbt. een tracker en verlaagd risico voor de verzekeraar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
rally schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:55:
Er zitten nogal wat nadelen aan het “airtag systeem”, waaronder de anti-stalker beveiliging.
Bovendien kun je niet zien waar hij historisch is geweest. Dat is in geval van diefstal wel belangrijk, omdat je dan kunt zien waar de aanhanger voor het laatst is geweest.

Ik heb (weliswaar voor voertuigen) altijd gebruik gemaakt van Trackimo. Je moet ze regelmatig opladen, maar als je een beetje handig bent, kun je ze via de voeding van de aanhanger voeden/laden.

Het ligt een beetje aan de waarde van de aanhangers en het risico op diefstal of dat het waard is.
Mee eens. Ik gebruikte vroeger een oude gsm met simkaart aangesloten op de auto accu in mijn auto,. Goed verstopt en naast locatie stuurde hij ook signaal naar de standkachel.

Ik denk dat veel afhangt van de waarde van de aanhangers
Hebben we het over 19x1000euro of over 19x15000 euro.
Bij de eerste zou ik de nadelen van een airtag acceptabel vinden,
Bij de laatste zou ik idd voor een goed systeem met accu en aangesloten op stroom wanneer hij aangekoppeld is.

The problem with communication is the illusion it has taken place.