• iriss
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-11-2022
Hi allen!

Ik heb een MacBook Air early 2015. Inmiddels dus ruim 7 jaar oud en de 1e 5 jaar zonder problemen gebruikt.

In 2020 is de batterij vervangen, ik denk alleen niet een originele batterij.

Sinds toen en sinds de MacOS BigSur update wel wat issues gehad, waaronder:
- Macbook ging niet meer in slaapstand maar hoorde als ik hem dichtklapte alleen het aan/uit geluid en hij liep dus leeg of moest hem constant aanzetten
- batterij wordt extreem warm
- scherm valt ineens uit
- scherm valt uit als hij niet aan de oplader zit

Best wat issues dus en ik twijfel een beetje of repareren van een 7 jaar oude MacBook Air nog de moeite is? Of dat ik beter voor een andere laptop kan gaan. Ik gebruik de laptop niet meer zo vaak, maar het is wel fijn voor het opslaan van foto's, maken van fotoalbums of wat dan ook om wél een laptop te hebben.

Tips zijn welkom!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Vervangen. De volgende versie van MacOS gaat hem niet meer (officieel) ondersteunen en het ding is ook behoorlijk verouderd.

• iriss
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-11-2022
Commendatore schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:43:
Vervangen. De volgende versie van MacOS gaat hem niet meer (officieel) ondersteunen en het ding is ook behoorlijk verouderd.
Ja daar was ik al bang voor. Ach, het werd misschien ook wel een keer tijd om dat te doen. Ik maak met moeite nog een reservekopie en dan zal ik eens verder gaan kijken. Dankjewel voor de reactie!

• Chriseen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-03 19:57
Zelf heb ik er ook eentje , helaas was er vocht op het moederbord gekomen en werkte hij niet meer. U bestelde ik via eBay een tweedehands en heb deze, weken na ontvangst , vervangen. Door operatie aan schouders kon ik dit niet eerder. Nu blijkt deze niet goed te werken , ik heb geen WiFi, geen keyboard verlichting en een langzame start zonder opstartsignaal. In de titelbalk heeft hij aan dat er geen WiFi hardware geïnstalleerd is. Nochtans zit de kaart er wel in.
Ben dus op zoek naar een ander moederbord, zo je uw zou van de hand doen hoor ik het graag.
Mvg. Chris

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee