Beste mensen van tweakers,
Ik ben op zoek naar meer stilte in mijn desktop PC, nadat ik verwend ben door de pure stilte van een Macbook Air.
Ik weet dat ik een passief gekoelde laptop niet ga evenaren, maar ik zou maar al te graag en stillere en minder warme PC hebben.
Nou heb ik geen zin om een andere desktop te halen, dus was mijn plan enkele componenten te vervangen.
Hier onder de naar mijn mening relevante specefiecaties.
Intel Core i7-8700K (stock)
Sapphire Nitro+ Radeon R9 Fury 4GB
Metallic Gear Neo Air
Cooler Master Hyper 212 Black
2x Metallic Gear Skiron RGB
2x Corsair SP120 uit een 4000D
Gigabyte B700H
Ik heb zelf al bekeken wat de luidste componenten zijn in twee situaties van luid naar stil:
Licht gebruik [Internet, Spotify, Netflix, Office werk]
Gigabyte B700H
Case Fans
Hyper 212 Black
Radeon R9 [Stil, 0dB modus]
Zwaar gebruik [Renders, Games]
Radeon R9 Fury
Hyper 212
Case Fans
Gigabyte B700H
Persoonlijk licht mijn focus op dit moment vooral op het geluids niveau bij licht gebruik. De videokaart stiller krijgen word m niet, repaste al gedaan dit jaar en aangepaste fancurve. Maar de planning is deze later dit jaar of volgend jaar eens met pensioen te sturen.
Hiernaast heb ik de hoop mogelijk mijn 8700K op 5GHz te draaien in de toekomst, de hyper 212 vind dat niet bepaald leuk. Ookal was een 8700K ook niet de planning origineel, het is dat ik deze goedkoop kon overnemen van een maat.
Het budget voor deze upgrade is €200-250.
Momenteel heb ik enkele componenten op de wenslijst staan:
Scythe Mugen 5 PCGH edition
2 x Arctic P14 PWM PST (Intake)
2 x Arctic P12 PWM PST (Exhaust)
Seasonic Focus GX-850
Nou ben ik niet helemaal zeker of ik met deze producten mijn doelstelling haal,
En vraag ik mij af of een CPU koeler als de Mugen 5 een 8700K stil en koel zou kunnen houden op 5GHz.
Ik weet uit eerdere tests dat mijn CPU stable op 1.295V 5GHz doet, maar wel rond de 130-140W consumeert. En dat de hyper 212 black het in elk geval maar moeilijk heeft, mid 80s met volle load met
10 minuten cinebench R23. Geen AVX-Offset.
Ik hoor graag wat jullie over dit plan denken, en of er andere dingen zijn die jullie aanraden!
Ik ben op zoek naar meer stilte in mijn desktop PC, nadat ik verwend ben door de pure stilte van een Macbook Air.
Ik weet dat ik een passief gekoelde laptop niet ga evenaren, maar ik zou maar al te graag en stillere en minder warme PC hebben.
Nou heb ik geen zin om een andere desktop te halen, dus was mijn plan enkele componenten te vervangen.
Hier onder de naar mijn mening relevante specefiecaties.
Intel Core i7-8700K (stock)
Sapphire Nitro+ Radeon R9 Fury 4GB
Metallic Gear Neo Air
Cooler Master Hyper 212 Black
2x Metallic Gear Skiron RGB
2x Corsair SP120 uit een 4000D
Gigabyte B700H
Ik heb zelf al bekeken wat de luidste componenten zijn in twee situaties van luid naar stil:
Licht gebruik [Internet, Spotify, Netflix, Office werk]
Gigabyte B700H
Case Fans
Hyper 212 Black
Radeon R9 [Stil, 0dB modus]
Zwaar gebruik [Renders, Games]
Radeon R9 Fury
Hyper 212
Case Fans
Gigabyte B700H
Persoonlijk licht mijn focus op dit moment vooral op het geluids niveau bij licht gebruik. De videokaart stiller krijgen word m niet, repaste al gedaan dit jaar en aangepaste fancurve. Maar de planning is deze later dit jaar of volgend jaar eens met pensioen te sturen.
Hiernaast heb ik de hoop mogelijk mijn 8700K op 5GHz te draaien in de toekomst, de hyper 212 vind dat niet bepaald leuk. Ookal was een 8700K ook niet de planning origineel, het is dat ik deze goedkoop kon overnemen van een maat.
Het budget voor deze upgrade is €200-250.
Momenteel heb ik enkele componenten op de wenslijst staan:
Scythe Mugen 5 PCGH edition
2 x Arctic P14 PWM PST (Intake)
2 x Arctic P12 PWM PST (Exhaust)
Seasonic Focus GX-850
Nou ben ik niet helemaal zeker of ik met deze producten mijn doelstelling haal,
En vraag ik mij af of een CPU koeler als de Mugen 5 een 8700K stil en koel zou kunnen houden op 5GHz.
Ik weet uit eerdere tests dat mijn CPU stable op 1.295V 5GHz doet, maar wel rond de 130-140W consumeert. En dat de hyper 212 black het in elk geval maar moeilijk heeft, mid 80s met volle load met
10 minuten cinebench R23. Geen AVX-Offset.
Ik hoor graag wat jullie over dit plan denken, en of er andere dingen zijn die jullie aanraden!