Hier kunnen deelnemers aan deze actie verder discussiëren.
https://www.amazon.nl/dp/B00CP6QLY6?smid=A38F5RZ72I2JQ
https://www.amazon.nl/dp/B00CP6QLY6?smid=A38F5RZ72I2JQ
[ Voor 187% gewijzigd door hardware-lover op 14-07-2022 13:01 . Reden: voegt nu niets meer toe aangezien Amazon het inmiddels heeft aangepast ]
Testing, one, two ...
Het 'probleem' voor Amazon is dat de Amazon productcode die is van de bundel. Er is geen andere productcode beschikbaar. Dus als je naar de .de gaat, zie je daar met dezelfde productcode ook de 4x bundel. En als je via de Noctua store op de 4x bundel klikt krijg je.... ook dezelfde pagina te zien! Het enige waar Amazon/Noctua zich achter kan verschuilen is een evidente prijsfout. Maar ja...als zoveel andere shops een vergelijkbare prijs hanteren...TwiSteD1 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:44:
Bij amazon zijn de specs altijd leidend is mijn ervaring, let dus op gewicht en productcode. Voordat ze iets veranderen aan de titel van een product moet er heel wat gebeuren.
Als je intussen wat "credit" hebt opgebouwd bij Amazon dan heeft de klantenservice de optie dat je het mag houden en je geld terugkrijgt. De overige 3 toesturen doen ze nooit, hoogstens compenseren ze je met de helft van de aankoopwaarde.
Addicted to silent computing
[ Voor 188% gewijzigd door hardware-lover op 14-07-2022 13:01 . Reden: voegt nu niets meer toe aangezien Amazon het inmiddels heeft aangepast ]
Testing, one, two ...
Precies daarom, niet kloppende omschrijvingen, beroept zowat elke winkel zich op het controleren van de productcode/SKU/EAN/ASIN. Als die gelijk is bij verschillende omschrijvingen krijg je deze puinhoop.hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:54:
[...]
Duitsland laat hier geen 4x zien in de productomschrijving, hoezo bij jou wel?
Noctua NF-A14 PWM, Leiser Premium-Lüfter, 4-Pin (140mm, Braun)
Ah, wacht, taal wijzigen wijzigt ook de omschrijving. Engels 4x, Duits (en alle andere talen), op .DE geen 4x
Addicted to silent computing
Ik heb gewoon op de link geklikt in het oorspronkelijke bericht dat verwijst naar amazon.nl. Daarin staat 4x ventilatoren, ook nu nog.hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:50:
Het verwarrende is dat bij de diverse EU Amazon websites er via dezelfde ASIN: B00CP6QLY6, 4x (toeval) gesproken wordt over 4 stuks in de omschrijving en 2x over één exemplaar. De sites die het bij een enkel exemplaar houden in de omschrijving zijn Duitsland en UK.
Greetings from Noctua!
Thank you very much for contacting us.
Unfortunately, Amazon has listed a wrong title for the NF-A14 PWM fan. The ordered offer for the price of 22,22.- includes only one fan and is not a Bundle. In case you need more than one fan, please consider buying additional fans.
Thanks for your understanding!
Kind regards,
Geraldine Schalk
Your Noctua Support-Team
[ Voor 190% gewijzigd door hardware-lover op 14-07-2022 13:01 . Reden: voegt nu niets meer toe aangezien Amazon het inmiddels heeft aangepast ]
Testing, one, two ...
OK, maar de tijd tikt in mijn voordeel. De verwachte levertijd in mijn geval is 9 juli, dat is pas volgende week zaterdag. Cancellen ze de bestelling voor die tijd, prima. Doen ze dat niet en sturen ze maar 1, dan ga ik heel erg moeilijk doen.hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:21:
Dat kan misschien nog wel even zo blijven Amazon kennende, dit gaat met aardig wat meer producten vaker mis.
Dan krijg je er 4 maar kost het je 88,88 euro. De aanbieding is 4 voor 22,22 euro.MeesterPieter schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:49:
Gewoon 4x4 bestellen dus.
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
Inmiddels hebben ze het aantal aangepast op de diverse websites en beschikbare talen daar.grun93 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:36:
Op de oorspronkelijke post heeft de poster 8 like's ontvangen, waarschijnlijk zijn er meer bestellers. Het is ook een waanzinnig lage prijs voor 4 ventilatoren, dat geef ik toe. Waarom past Amazon dan de link niet aan?
Een aantal early birds hebben de ventilator inmiddels ontvangen, het is er maar een en geen vier zoals besteld. Qua prijs snap ik dat, wat ik niet snap is waarom Amazon dan niet meteen de overige bestellers informeert dat het kennelijk een fout betreft en de order annuleert.
Ik heb deze aanbieding ook besteld en een bevestiging ontvangen. Daarin staat duidelijk dat het om 4x ventilatoren gaat, ook wordt er over bundel gesproken. Een bundel lijkt me meer dan 1.
De verwachte leverdatum in mijn geval is volgende week zaterdag 9 juli. Als Amazon niet voor die tijd de bestelling annuleert en maar 1 levert, ga ik niks terug sturen maar Amazon vragen om de overige 3. Ze hebben tijd genoeg gehad om pro-actief hun fout te corrigeren, toch?
Testing, one, two ...
Heineken01 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:56:
Ik heb weer een reply er op gestuurd met de mededeling dat ik niks wil terug sturen, maar de ontbrekende 3 fans wil ontvangen, zoals ik de koopovereenkomst is afgesproken. Ik ben benieuwd....
Als ze de 3 ontbrekende ventilatoren niet willen nasturen, zou je ook nog kunnen refereren aan dit bericht. Het is van een van de eerste ontvangers, die wel het geld terug kreeg maar het artikel mocht houden. Kennelijk uit coulance omdat het een fout van Amazon is en niet van de klant.Heineken01 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:56:
Ik heb weer een reply er op gestuurd met de mededeling dat ik niks wil terug sturen, maar de ontbrekende 3 fans wil ontvangen, zoals ik de koopovereenkomst is afgesproken. Ik ben benieuwd....
Heb je daar al iets van gehoord? Ik had deze 'set' ook besteld en heb er ook maar 1 gekregen.Heineken01 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:41:
Nog steeds niks van Amazon/Noctua. Vandaag een klacht ingediend via Thuiswinkel.org, eens afwachten wat daar uit komt.
Nee, helaas nog niks via Thuiswinkel, ik heb ze vorige week een mail gestuurd met de melding dat ik nog geen reactie van Amazon/Noctua heb morgen ontvangen. De dame van Thuiswinkel zou ze nogmaals contacten, dat bericht is van 4 augustus. Nog een paar dagen afwachten en anders weer een reply._Eend_ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:13:
[...]
Heb je daar al iets van gehoord? Ik had deze 'set' ook besteld en heb er ook maar 1 gekregen.
[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 09-08-2022 13:21 ]
Alleen is wel altijd duidelijk geweest dat een bundel van 4 ergens rond de 80 euro gekost zou hebben. En ja de link werkt en verwijst naar 1 fan, niet 4, dus succes.Heineken01 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:40:
Er werd een bundel van 4 aangeboden, daar zat een paar dagen levertijd op. Ik had al besteld voordat duidelijk werd dat er maar 1 geleverd werd. Andere Tweakers mochten de fan houden en kregen geld terug.
Bij mij is het gebleven bij alleen terugsturen.
Amazon/Noctua had zelf veel eerder de tekst kunnen aanpassen in de advertentie, toen er meerdere klachten binnen kwamen, daar hebben ze zelf ook in verzaakt, dan heeft volgens mij een paar dagen geduurd.
Ze hebben in alle berichten die ze heen en weer gestuurd hebben nooit gehad over een prijsfout of dat het niet voor die prijs geleverd had kunnen worden, alleen over een foutieve vertaling.
Het product was na een week of 2 ook niet meer op voorraad, kan dus achteraf gezien worden als een "opruiming".
Ik open zojuist de link en zie dat het product er weer is en dat deze nu verkocht wordt door Amazon en niet meer door Noctua zoals eerder het geval was.
Mooi moment om Amazon nogmaals een bericht te sturen :-)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq