Amazon aanbieding 4x Noctua ventilator voor 22,22 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
Hier kunnen deelnemers aan deze actie verder discussiëren.
https://www.amazon.nl/dp/B00CP6QLY6?smid=A38F5RZ72I2JQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Op de oorspronkelijke post heeft de poster 8 like's ontvangen, waarschijnlijk zijn er meer bestellers. Het is ook een waanzinnig lage prijs voor 4 ventilatoren, dat geef ik toe. Waarom past Amazon dan de link niet aan?

Een aantal early birds hebben de ventilator inmiddels ontvangen, het is er maar een en geen vier zoals besteld. Qua prijs snap ik dat, wat ik niet snap is waarom Amazon dan niet meteen de overige bestellers informeert dat het kennelijk een fout betreft en de order annuleert.

Ik heb deze aanbieding ook besteld en een bevestiging ontvangen. Daarin staat duidelijk dat het om 4x ventilatoren gaat, ook wordt er over bundel gesproken. Een bundel lijkt me meer dan 1.

De verwachte leverdatum in mijn geval is volgende week zaterdag 9 juli. Als Amazon niet voor die tijd de bestelling annuleert en maar 1 levert, ga ik niks terug sturen maar Amazon vragen om de overige 3. Ze hebben tijd genoeg gehad om pro-actief hun fout te corrigeren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:12
Bij amazon zijn de specs altijd leidend is mijn ervaring, let dus op gewicht en productcode. Voordat ze iets veranderen aan de titel van een product moet er heel wat gebeuren.

Als je intussen wat "credit" hebt opgebouwd bij Amazon dan heeft de klantenservice de optie dat je het mag houden en je geld terugkrijgt. De overige 3 toesturen doen ze nooit, hoogstens compenseren ze je met de helft van de aankoopwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die van mij is alweer onderweg naar Amazon, ik denk niet dat we er 4 gaan krijgen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip] hardware-lover in "Amazon aanbieding 4x Noctua ventilator voor 22,22 euro"

[ Voor 187% gewijzigd door hardware-lover op 14-07-2022 13:01 . Reden: voegt nu niets meer toe aangezien Amazon het inmiddels heeft aangepast ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
TwiSteD1 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:44:
Bij amazon zijn de specs altijd leidend is mijn ervaring, let dus op gewicht en productcode. Voordat ze iets veranderen aan de titel van een product moet er heel wat gebeuren.

Als je intussen wat "credit" hebt opgebouwd bij Amazon dan heeft de klantenservice de optie dat je het mag houden en je geld terugkrijgt. De overige 3 toesturen doen ze nooit, hoogstens compenseren ze je met de helft van de aankoopwaarde.
Het 'probleem' voor Amazon is dat de Amazon productcode die is van de bundel. Er is geen andere productcode beschikbaar. Dus als je naar de .de gaat, zie je daar met dezelfde productcode ook de 4x bundel. En als je via de Noctua store op de 4x bundel klikt krijg je.... ook dezelfde pagina te zien! Het enige waar Amazon/Noctua zich achter kan verschuilen is een evidente prijsfout. Maar ja...als zoveel andere shops een vergelijkbare prijs hanteren...

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Qua credit maak ik me geen zorgen, ik ben oud en heb al minstens >30 bestellingen bij Amazon gedaan, meestal tot volle tevredenheid.

Waar ik vooral over val, is dat ze nu onderhand toch wel kunnen weten dat er ergens een menselijke fout gemaakt is maar die fout niet corrigeren. Waarom worden de bestellers niet geïnformeerd over de prijsfout en/of de order geannuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip] hardware-lover in "Amazon aanbieding 4x Noctua ventilator voor 22,22 euro"

[ Voor 188% gewijzigd door hardware-lover op 14-07-2022 13:01 . Reden: voegt nu niets meer toe aangezien Amazon het inmiddels heeft aangepast ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:54:
[...]

Duitsland laat hier geen 4x zien in de productomschrijving, hoezo bij jou wel?

Noctua NF-A14 PWM, Leiser Premium-Lüfter, 4-Pin (140mm, Braun)

Ah, wacht, taal wijzigen wijzigt ook de omschrijving. Engels 4x, Duits (en alle andere talen), op .DE geen 4x 8)7
Precies daarom, niet kloppende omschrijvingen, beroept zowat elke winkel zich op het controleren van de productcode/SKU/EAN/ASIN. Als die gelijk is bij verschillende omschrijvingen krijg je deze puinhoop.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:50:
Het verwarrende is dat bij de diverse EU Amazon websites er via dezelfde ASIN: B00CP6QLY6, 4x (toeval) gesproken wordt over 4 stuks in de omschrijving en 2x over één exemplaar. De sites die het bij een enkel exemplaar houden in de omschrijving zijn Duitsland en UK.
Ik heb gewoon op de link geklikt in het oorspronkelijke bericht dat verwijst naar amazon.nl. Daarin staat 4x ventilatoren, ook nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik kreeg dit als antwoord toen ik vroeg waarom ik maar 1 fan had ontvangen.
Greetings from Noctua!

Thank you very much for contacting us.
Unfortunately, Amazon has listed a wrong title for the NF-A14 PWM fan. The ordered offer for the price of 22,22.- includes only one fan and is not a Bundle. In case you need more than one fan, please consider buying additional fans.
Thanks for your understanding!

Kind regards,
Geraldine Schalk
Your Noctua Support-Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[ Voor 190% gewijzigd door hardware-lover op 14-07-2022 13:01 . Reden: voegt nu niets meer toe aangezien Amazon het inmiddels heeft aangepast ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:32
25 juni besteld.
Verwachte bezorgdatum:
maandag 4 juli -
dinsdag 5 juli

Ik wacht het even af, als het er maar 1 is gaat het retour, was leuk geweest om alle fans in mijn case te vervangen maar 1, no thanks.

Ik overweeg ze proactief te vragen hoe het zit om dubbele verzending te vermijden en de kosten en vervuiling die daarmee gemoeid gaat. Van de andere kant, dan ben je zeker dat je niets gaat krijgen natuurlijk 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:21:
Dat kan misschien nog wel even zo blijven Amazon kennende, dit gaat met aardig wat meer producten vaker mis.
OK, maar de tijd tikt in mijn voordeel. De verwachte levertijd in mijn geval is 9 juli, dat is pas volgende week zaterdag. Cancellen ze de bestelling voor die tijd, prima. Doen ze dat niet en sturen ze maar 1, dan ga ik heel erg moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:27

MeesterPieter

PnP Pinball

Gewoon 4x4 bestellen dus.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dan krijg je er 4 maar kost het je 88,88 euro. De aanbieding is 4 voor 22,22 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:27

MeesterPieter

PnP Pinball

Dan geef je toch aan dat er 4 pas van de 16 geleverd zijn, mogen ze de 3 niet uitgeleverde bestellingen gewoon crediteren

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Zojuist mail gekregen dat de ventilator(en) verzonden zijn.. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:44
Ik heb van de klantenservice het volgende door gekregen:

Dear Steven

Thank you for contacting us and letting us know that you received only 1 fan instead of 4 as you expected.

Of course, I have immediately checked the situation to see what is happening here and what can be done.

I have checked the reviews of this product and I can see that recently there have been multiple negative reviews which commented the same thing, they all received only 1 instead of 4. For this reason, I think there is a deeper issue than just a simple warehouse error.

I can see that the product isn't available anymore from Amazon. It is likely that a report was filed as people were receiving only 1 so the product was removed from Amazon temporarily until the issue has been fixed. The product is only available from third-party sellers at the moment.

Therefore, you can send the item back to us and obtain a full refund.

We wish we could offer you a replacement. Unfortunately, although this item was dispatched by us, it was sold by one of our sales partners. You can see this on the note "Sold by ‘seller’ and Fulfilled by Amazon."

Please return the item as described below.

Please sign in to the account you used when placing the order to call up and print your return label using the following link:

Please print out the return summary as specified there and enclose it with your parcel.

Return the item to us *complete* and, if possible, use the Amazon.nl dispatch packaging and the manufacturer's original packaging for the return.

You will receive a refund confirmation by e-mail as soon as the booking has been completely closed on our side.

I apologize for the inconvenience and wish you a good day.
We'd appreciate your feedback. Please use the buttons below to vote about your experience today.

Ik ben het er niet mee eens ik heb een koopovereenkomst voor 4 fans, staat duidelijk meerdere keren in de omschrijving. Het leveren van overige 3 willen ze dus niet leveren en er makkelijk vanaf komen door maar een refund te doen nadat ik het product heb terug gestuurd.

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

grun93 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:36:
Op de oorspronkelijke post heeft de poster 8 like's ontvangen, waarschijnlijk zijn er meer bestellers. Het is ook een waanzinnig lage prijs voor 4 ventilatoren, dat geef ik toe. Waarom past Amazon dan de link niet aan?

Een aantal early birds hebben de ventilator inmiddels ontvangen, het is er maar een en geen vier zoals besteld. Qua prijs snap ik dat, wat ik niet snap is waarom Amazon dan niet meteen de overige bestellers informeert dat het kennelijk een fout betreft en de order annuleert.

Ik heb deze aanbieding ook besteld en een bevestiging ontvangen. Daarin staat duidelijk dat het om 4x ventilatoren gaat, ook wordt er over bundel gesproken. Een bundel lijkt me meer dan 1.

De verwachte leverdatum in mijn geval is volgende week zaterdag 9 juli. Als Amazon niet voor die tijd de bestelling annuleert en maar 1 levert, ga ik niks terug sturen maar Amazon vragen om de overige 3. Ze hebben tijd genoeg gehad om pro-actief hun fout te corrigeren, toch?
Inmiddels hebben ze het aantal aangepast op de diverse websites en beschikbare talen daar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Gisteren het pakketje ontvangen, uiteraard slechts 1 stuk. Heeft iemand er succesvol 4 gekregen? Ik ga het retourneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heineken01
Wederom op mijn vraag aan Amazon om de ontbrekende 3 fans te leveren (ze zijn er weer, maar nu per stuk), krijg ik onderstaande terug:

Dear Steven,

I’m sorry to hear that the item you received “Noctua Ventilatorbundel“ is incomplete. Naturally, I’ll do everything necessary to help you immediately.

You can send the item back to us and obtain a refund.
Unfornately, although this item was dispatched by us, it was sold by one of our sales partners. You can see this on the note ''Sold buy seller and Fulfilled by Amazon

Please return the item as described below.

Please sign in to the account you used when placing the order to call up and print your return label using the following link:

http://www.amazon.nl/1234546568799

Return the item to us *complete* and, if possible, use the Amazon.nl dispatch packaging and the manufacturer's original packaging for the return.

You will receive a refund confirmation by e-mail as soon as the booking has been completely closed on our side.

Based on this information we have now removed the item “Noctua Ventilatorbundel“ from our catalog. Please note, however, that the item may still be offered by private suppliers via the Amazon.nl Marketplace.

I apologize for the inconvenience and wish you a good day.
We'd appreciate your feedback. Please use the buttons below to vote about your experience today

Ik heb weer een reply er op gestuurd met de mededeling dat ik niks wil terug sturen, maar de ontbrekende 3 fans wil ontvangen, zoals ik de koopovereenkomst is afgesproken. Ik ben benieuwd....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heineken01 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:56:

Ik heb weer een reply er op gestuurd met de mededeling dat ik niks wil terug sturen, maar de ontbrekende 3 fans wil ontvangen, zoals ik de koopovereenkomst is afgesproken. Ik ben benieuwd....
:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Heineken01 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:56:
Als ze de 3 ontbrekende ventilatoren niet willen nasturen, zou je ook nog kunnen refereren aan dit bericht. Het is van een van de eerste ontvangers, die wel het geld terug kreeg maar het artikel mocht houden. Kennelijk uit coulance omdat het een fout van Amazon is en niet van de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heineken01
Noctua is met Amazon in conclaaf over de ontbrekende 3 fans. Als daar niks uit komt ga ik contact opnemen met ‘Thuiswinkel waarborg’ waar Amazon bij is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ben benieuwd, ik heb het terug gestuurd maar als @Heineken01 lukt ga ik het ook proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heineken01
Nog steeds niks van Amazon/Noctua. Vandaag een klacht ingediend via Thuiswinkel.org, eens afwachten wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:29

_Eend_

🌻🇺🇦

Heineken01 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:41:
Nog steeds niks van Amazon/Noctua. Vandaag een klacht ingediend via Thuiswinkel.org, eens afwachten wat daar uit komt.
Heb je daar al iets van gehoord? Ik had deze 'set' ook besteld en heb er ook maar 1 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
_Eend_ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:13:
[...]

Heb je daar al iets van gehoord? Ik had deze 'set' ook besteld en heb er ook maar 1 gekregen.
Nee, helaas nog niks via Thuiswinkel, ik heb ze vorige week een mail gestuurd met de melding dat ik nog geen reactie van Amazon/Noctua heb morgen ontvangen. De dame van Thuiswinkel zou ze nogmaals contacten, dat bericht is van 4 augustus. Nog een paar dagen afwachten en anders weer een reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

Ik moet zeggen dat ik het interessant vind wat hier aan de hand is. In eerdere gevallen (zoals die Otto-situatie) is duidelijk geworden dat de winkel niet gehouden is aan levering bij zulke overduidelijke prijsfouten, als de klant redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat er iets niet klopte. De eerste X posts in dit topic gaan over dat de prijs veel te laag is, dat eigenlijk niemand verwacht dat er 4 fans worden opgestuurd en dat bij degenen die al een zending hebben ontvangen ook niet het geval was. In de afgelopen negen (!) jaar (!) dat dit ding in de PW staat is de prijs nog nooit onder de 17 euro per stuk geweest. Dus er is overduidelijk sprake van een prijs- danwel productfout, dat was van tevoren al duidelijk bij de posters hier dus waarom ga je dan nog zo met de klantenservice in de weer? En dan nog zo verongelijkt doen als ze niet meewerken?

Nou heb ik natuurlijk de originele pagina met uitlatingen niet gezien maar zolang daar niet "75% korting!!!! ECHT WAAR!" bij stond lijkt me dat niemand hier een zaak heeft, en deze bovendien probeert te voeren tegen Amazon 8)7 en nogmaals de eerste paar posts suggereren dat er geen speciale aanbieding bij vermeld stond.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 09-08-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Er werd een bundel van 4 aangeboden, daar zat een paar dagen levertijd op. Ik had al besteld voordat duidelijk werd dat er maar 1 geleverd werd. Andere Tweakers mochten de fan houden en kregen geld terug.
Bij mij is het gebleven bij alleen terugsturen.
Amazon/Noctua had zelf veel eerder de tekst kunnen aanpassen in de advertentie, toen er meerdere klachten binnen kwamen, daar hebben ze zelf ook in verzaakt, dan heeft volgens mij een paar dagen geduurd.
Ze hebben in alle berichten die ze heen en weer gestuurd hebben nooit gehad over een prijsfout of dat het niet voor die prijs geleverd had kunnen worden, alleen over een foutieve vertaling.
Het product was na een week of 2 ook niet meer op voorraad, kan dus achteraf gezien worden als een "opruiming".
Ik open zojuist de link en zie dat het product er weer is en dat deze nu verkocht wordt door Amazon en niet meer door Noctua zoals eerder het geval was.
Mooi moment om Amazon nogmaals een bericht te sturen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

Heineken01 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:40:
Er werd een bundel van 4 aangeboden, daar zat een paar dagen levertijd op. Ik had al besteld voordat duidelijk werd dat er maar 1 geleverd werd. Andere Tweakers mochten de fan houden en kregen geld terug.
Bij mij is het gebleven bij alleen terugsturen.
Amazon/Noctua had zelf veel eerder de tekst kunnen aanpassen in de advertentie, toen er meerdere klachten binnen kwamen, daar hebben ze zelf ook in verzaakt, dan heeft volgens mij een paar dagen geduurd.
Ze hebben in alle berichten die ze heen en weer gestuurd hebben nooit gehad over een prijsfout of dat het niet voor die prijs geleverd had kunnen worden, alleen over een foutieve vertaling.
Het product was na een week of 2 ook niet meer op voorraad, kan dus achteraf gezien worden als een "opruiming".
Ik open zojuist de link en zie dat het product er weer is en dat deze nu verkocht wordt door Amazon en niet meer door Noctua zoals eerder het geval was.
Mooi moment om Amazon nogmaals een bericht te sturen :-)
Alleen is wel altijd duidelijk geweest dat een bundel van 4 ergens rond de 80 euro gekost zou hebben. En ja de link werkt en verwijst naar 1 fan, niet 4, dus succes.
Pagina: 1