Amazon.nl marketplace staat bol van de scammers.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 22:18

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Topicstarter
Ik ging onlangs af op een pricealert die ik ingesteld had op een 5900X die te koop stond voor €358.29 euro, mooi 50 euro onder het gemiddelde, verkocht door "Von Lendorf Fashion", een reseller op Amazon.nl zonder reviews.

Na 2 weken te wachten niets ontvangen, geen bericht, geen product, geen track&trace, helemaal niks.
Inmiddels stond de pagina van de reseller wel vol met 1 ster reviews met de melding "NIKS KOPEN HIER", ja leuk... Maar als ik iets in de winkel koop verwacht ik dat ik een product krijg, hoe Amazon dat verder regelt maakt mij niet uit...

Vandaag moet ik helaas opnieuw hetzelfde constateren
Deze verkoper, wederom zonder reviews verkocht vandaag dezelfde AMD Ryzen 9 5900X voor €230...
https://www.amazon.nl/sp?ie=UTF8&seller=ADY7TAPHXCH68

Ik verwacht dat de pagina van deze reseller er over een paar dagen hetzelfde uitziet als die van "Von Lendorf Fashion"...
https://www.amazon.nl/sp?ie=UTF8&seller=A1V2RX9OUXGBKW

Als dit zo doorgaat weet ik niet of het nog waarde toevoegt om Amazon.nl marketplace nog in de pricewatch te houden, want als je iets bestelt van een 3rd party reseller is de kans groot dat het nooit aankomt.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dus n=2 en het is gelijk dat de hele marketplace rot is?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja… een videokaart van Von Lendorf Fashion…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Topicstarter
pagani schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:20:
Dus n=2 en het is gelijk dat de hele marketplace rot is?
Ik ben niet de enige die dit ervaart hoor, wat een defensieve reactie trouwens...
https://tweakers.net/shop...-marketplace/shopreviews/

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:23
eamelink schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:21:
Tsja… een videokaart van Von Lendorf Fashion…
CPU... Maar idd van een fashion store 8)7 |:( :? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:23
Blue_Entharion schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Ik ben niet de enige die dit ervaart hoor, wat een defensieve reactie trouwens...
Maar wat is eigenlijk je doel van dit topic? 2 zaken zijn kennelijk niet top en nu staat marketplace vol scammers ofzo?

Ik zeg slotje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Blue_Entharion schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Niks defensiefs aan, maar als je bij twee zure pruimen al een complete marketplace afschrijft dan kun je ook je lokale dorpsmarkt wel afschrijven...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als je zelf besluit iets aan te schaffen van een totaal onbekende partij zonder enige reviews, die pardoes een populair product onder de marktwaarde aanbiedt, vind ik het vrij bijzonder dat je überhaupt dacht kans te maken op levering.

Datzelfde platform dat je A-Z-garantie biedt zodat je zelfs als een een niet bijzonder slim besluit neemt, je in ieder geval je geld terug krijgt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Topicstarter
Dracula schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:25:
[...]

Maar wat is eigenlijk je doel van dit topic? 2 zaken zijn kennelijk niet top en nu staat marketplace vol scammers ofzo?

Ik zeg slotje
Mijn oproep is om die Amazon.nl marketplace van de pricewatch te halen. Waarom? Niet "omdat 2 voorbeelden" maar omdat deze verkopers regelmatig bovenaan de pricewatch staan met stuntprijzen voor producten die vervolgens toch niet geleverd worden.

Een oplossing van Amazon.nl verwacht ik in elk geval niet.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
@pagani je hebt gelijk 1 zwaluw maakt nog geen zomer, of in dit geval een winter.

maar tis wel zorgelijk dat dit gebeurd. het is duidelijk dat amazon zijn zaken niet voor elkaar heeft en dat resellers niet goed ( of goed genoeg ) gecontroleerd worden. Ik vraag mij af in hoevere amazon zijn verantwoordelijkheid neemt en de ts schadeloos stelt, zal mij inziens wel moeten. Het artikel is immers via hun platform verkocht.

Ik heb het zelfde wel is gehad bij bol met een lullig product waar ik vervolgens 3 weken op heb zitten wachten. 2 keer het bos in gestuurd door bol. Maar toen ik ze verantwoordelijk hield gezien ik bij bol besteld heb en een factuur van bol had. Zijn ze toch over de brug gekomen.

t begint een beetje wild westen te worden op deze manier wanneer elke reseller maar gewoon zich kan aanmelden bij dit soort platforms!

Mijn advies contact amazon en stel ze verantwoordelijk! Jij hebt op hun website iets gekocht, wie dat vervolgens leverd moet jouw niets uitmaken.

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 13:46
Waarom review je (ook) de amazon.de Marketplace terwijl je ervaring is met de .nl versie?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Topicstarter
BJBoes schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:29:
Mijn advies contact amazon en stel ze verantwoordelijk! Jij hebt op hun website iets gekocht, wie dat vervolgens leverd moet jouw niets uitmaken.
Is gebeurd hoor, ik heb netjes het bedrag teruggekregen :)
TheOmen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:33:
Waarom review je (ook) de amazon.de Marketplace terwijl je ervaring is met de .nl versie?
Ja ik was mis in eerste instantie, maar hoe verwijder ik mijn review? (weet ik echt niet sorry)

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blue_Entharion schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:28:
[...]

Mijn oproep is om die Amazon.nl marketplace van de pricewatch te halen. Waarom? Niet "omdat 2 voorbeelden" maar omdat deze verkopers regelmatig bovenaan de pricewatch staan met stuntprijzen voor producten die vervolgens toch niet geleverd worden.

Een oplossing van Amazon.nl verwacht ik in elk geval niet.
34.570 producten en 36.813 uitvoeringen

Ik denk dat jouw 'regelmatig' niet zal zijn gebaseerd op het controleren van al deze ~35.000 producten?

Bol.com plaza, amazon, marktplaats, ebay, dat is het probleem van een geautomatiseerd systeem. Amazon warehouse heeft wel degelijk soms behoorlijke acties (lage prijzen), die gewoon legitiem zijn, maar daar zitten dus ook wel eens de pogingen tussen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:38:
[...]

34.570 producten en 36.813 uitvoeringen

Ik denk dat jouw 'regelmatig' niet zal zijn gebaseerd op het controleren van al deze ~35.000 producten?

Bol.com plaza, amazon, marktplaats, ebay, dat is het probleem van een geautomatiseerd systeem. Amazon warehouse heeft wel degelijk soms behoorlijke acties (lage prijzen), die gewoon legitiem zijn, maar daar zitten dus ook wel eens de pogingen tussen.
In die ~35000+ producten staat ook een hoop dat "niet leverbaar" is en is daardoor eigenlijk ook niet relevant, als je dat allemaal langs moet om te controleren op scammers is gekkenwerk, maar je punt is duidelijk...

En prima dat hier dan een slotje op komt, ik wilde alleen het probleem ergens delen om te voorkomen dat anderen hier ook last van kregen, als niemand iets doet blijft dit namelijk zo.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:18

Bene

list incomprehension

Niet helemaal relevant, maar ik klikte ook door die eerstgenoemde aanbieiding op Amazon tot ik zag dat het geen directe verkoop was. Ik gok dat deze verkoper zich met een naam en adres op Amazon heeft geregistreerd die hij vaker gebruikt. Als je zoekt op de details zoals die op zijn Amazon seller pagina staan kom je uit op deze oude pagina: http://ralfheiser.blogspot.com/ - met bijvoorbeeld een cursus "hypnotiserende verkooptechnieken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben het wel eens met het feit dat de marketplaces met een warning geplaatst mogen worden. Ook op de .de marketplace een keer opgelicht met een roeimachine. Evengoed haalt het geen MaxICT achtige niveau's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
En zoals altijd: je kunt niet al het risico in de wereld uitbannen en de verantwoordelijkheid volledig ergens anders beleggen.

Jij bent degene die uiteindelijk op de kop knoop drukt.

En dus:
onbekend bedrijf, geen reviews, lage prijs -> niet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Topicstarter
jeroenkb schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:58:
En zoals altijd: je kunt niet al het risico in de wereld uitbannen en de verantwoordelijkheid volledig ergens anders beleggen.

Jij bent degene die uiteindelijk op de kop knoop drukt.

En dus:
onbekend bedrijf, geen reviews, lage prijs -> niet doen
Dat is wel erg makkelijk de schuld bij de consument leggen zo...
Amazon is geen onbekend bedrijf, en ik (de consument) koop dus iets bij Amazon.

Dat Amazon vervolgens 3rd party verkopers toelaat op hun platform en Amazon controleert daar zelf niet op, je meldt het en ze doen er niks aan... Dan is duidelijk waar het probleem ligt toch?

Het probleem ligt dus niet bij de consument, maar bij de webwinkel die het verkoopt.

Dan hebben we nog een extra stap ertussen zitten; de pricewatch die vrolijk ALLES indexeert van Amazon marketplace. Gevalletje shit in = shit out en het bereik van de scammers is daardoor veel groter.

Tweakers.net/DPG heeft nu ook de keuze om daar mee te stoppen of hier wél curatie op toe te passen om het gebrek aan controle bij Amazon tegen te gaan... Maar eigenlijk is het een probleem van Amazon.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 10:50
Bij Amazon gaan toch ook gelijk alle alarmbellen af.. vraag me af hoe deze scam ooit gaat werken. Begreep dat je bij Bol.com met vetraging je geld krijgt als nieuwe seller op dat platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Blue_Entharion schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:18:
[...]

Dat is wel erg makkelijk de schuld bij de consument leggen zo...
Amazon is geen onbekend bedrijf, en ik (de consument) koop dus iets bij Amazon.

Dat Amazon vervolgens 3rd party verkopers toelaat op hun platform en Amazon controleert daar zelf niet op, je meldt het en ze doen er niks aan... Dan is duidelijk waar het probleem ligt toch?

Het probleem ligt dus niet bij de consument, maar bij de webwinkel die het verkoopt.

Dan hebben we nog een extra stap ertussen zitten; de pricewatch die vrolijk ALLES indexeert van Amazon marketplace. Gevalletje shit in = shit out en het bereik van de scammers is daardoor veel groter.

Tweakers.net/DPG heeft nu ook de keuze om daar mee te stoppen of hier wél curatie op toe te passen om het gebrek aan controle bij Amazon tegen te gaan... Maar eigenlijk is het een probleem van Amazon.
Het is wel erg makkelijk om je zo het slachtoffer te voelen. Maar ja, die kant gaat de hele maatschappij op.

Je koopt niets bij Amazon. Je koopt wat op een marktplaats waar de naam Amazon op staat. Is echt heel makkelijk te verifiëren, voordat je op de Koop knop drukt.

Of koop jij ook iets van Marktplaats als bedrijf??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Topicstarter
jeroenkb schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:50:
[...]

Het is wel erg makkelijk om je zo het slachtoffer te voelen. Maar ja, die kant gaat de hele maatschappij op.

Je koopt niets bij Amazon. Je koopt wat op een marktplaats waar de naam Amazon op staat. Is echt heel makkelijk te verifiëren, voordat je op de Koop knop drukt.

Of koop jij ook iets van Marktplaats als bedrijf??
Ik koop wel wat bij Amazon, ik ga naar Amazon.nl, zet een product in de winkelmand bij Amazon, log in bij Amazon met mijn Amazon account en betaal vervolgens aan "Amazon Payments Europe SCA" via iDeal... Heb ook netjes het geld teruggekregen van Amazon...

De vergelijking met marktplaats gaat al helemaal scheef, want Amazon is een webwinkel en Marktplaats is een 2e hands site...

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Blue_Entharion schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:58:
[...]

Ik koop wel wat bij Amazon, ik ga naar Amazon.nl, zet een product in de winkelmand bij Amazon, log in bij Amazon met mijn Amazon account en betaal vervolgens aan "Amazon Payments Europe SCA" via iDeal... Heb ook netjes het geld teruggekregen van Amazon...

De vergelijking met marktplaats gaat al helemaal scheef, want Amazon is een webwinkel en Marktplaats is een 2e hands site...
Ik kan op Marktplaats ook nieuwe spullen kopen van aanbieders. En dan betalen via de betaalfunctionaliteit van Marktplaats.

Amazon biedt een verkoopkanaal dienst aan. Laat anders even zien op je factuur wie de verkoper is?

Ik zal een voorbeeld van mijzelf toevoegen.

Bottom line: jij kunt vinden wat je wilt (is je goed recht), maar in ieder geval juridisch gezien koop jij niet bij Amazon (als Amazon niet de aanbieder is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3b8rEG8H9xCJygXb_829GF0kao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6DKMiGxmGkZ9NUt2rrD1r9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Blue_Entharion schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:58:
Ik koop wel wat bij Amazon, ik ga naar Amazon.nl, zet een product in de winkelmand bij Amazon,
...en dan zie je staan: "Verkocht door ...":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9wMsDxA3cWfx7bxuHW4zOOr_w4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iScqQ6MJ6mdFN1HOXWvtxfzh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
wat een onzinnig onderwerp, zomaar pats boem alles over 1 kam scheren! Dan kan je dus niks nergens meer, overal zitten wel rotte peren tussen, ook hier op tweakers....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Topicstarter
jeroenkb schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:06:
[...]

Ik kan op Marktplaats ook nieuwe spullen kopen van aanbieders. En dan betalen via de betaalfunctionaliteit van Marktplaats.

Amazon biedt een verkoopkanaal dienst aan. Laat anders even zien op je factuur wie de verkoper is?

Ik zal een voorbeeld van mijzelf toevoegen.

Bottom line: jij kunt vinden wat je wilt (is je goed recht), maar in ieder geval juridisch gezien koop jij niet bij Amazon (als Amazon niet de aanbieder is)

[Afbeelding]
Tja ik heb geen factuur beschikbaar, maar op mijn rekeningafschrift en in het betaaloverzicht staat gewoon Amazon bij die afschrijving. Toen ik Amazon belde om de bestelling alsnog te annuleren werd er geen woord over 3e partijen of verantwoording vuil gemaakt en de volgende dag stond het bedrag weer op mijn rekening afkomstig van Amazon.

Ik heb wel het gevoel dat dit langzamerhand een kinderachtig welles nietes spel aan het worden is en wellicht moeten we het eens worden dat we het oneens zijn. ;)

Ik ga nog een poging doen om mijn punt duidelijk te maken.

Kijk eens even wat je als consument ziet voordat je het koopt... Dit product staat op dit moment door dezelfde verkoper te koop vér onder de marktprijs.
https://www.amazon.nl/dp/B09VCJ2SHD

Screenshot van wat ik zie iig...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9BsUybOygrOA1xdcSTxSB3bdIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FdBqMJd2BGQgLeBBNRjDTPMY.png?f=fotoalbum_large

Voor een gemiddelde consument is hieraan niet meteen duidelijk dat je van een 3e partij iets aan het kopen bent en dat daar risico's aan vastzitten. Naast een kleine vernoeming van de naam onder de dikke oranje "Nu kopen" knop is er aan deze pagina niet aan af te leiden dat je geen zaken doet met Amazon op dat moment.

Natuurlijk had ik zelf ook bedacht dat een "Fashion" bedrijf normaliter geen CPU's zou verkopen, ik ging op de prijs af en ging uit van de kopersbescherming van Amazon. Daar heb ik uiteindelijk ook gebruik van gemaakt.

Gezien de groeiende aanwezigheid van scammers op het platform is duidelijk geworden dat Amazon haar 3e partij verkopers beter dient te controleren en daarmee haar klanten tegen misbruik dient te beschermen.

En dat verzaken ze op dit moment waardoor misbruik plaatsvindt. De werking van indexing sites zoals bijv. de Tweakers.net pricewatch werkt dit effect nog eens in de hand door onbedoeld het bereik van de misbruikers te vergroten.

De verantwoordelijkheid om niet opgelicht te worden kun je niet alleen bij consumenten leggen, hoe je het ook wendt of keert.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 10:50
Blue_Entharion schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Tja ik heb geen factuur beschikbaar, maar op mijn rekeningafschrift en in het betaaloverzicht staat gewoon Amazon bij die afschrijving. Toen ik Amazon belde om de bestelling alsnog te annuleren werd er geen woord over 3e partijen of verantwoording vuil gemaakt en de volgende dag stond het bedrag weer op mijn rekening afkomstig van Amazon.

Ik heb wel het gevoel dat dit langzamerhand een kinderachtig welles nietes spel aan het worden is en wellicht moeten we het eens worden dat we het oneens zijn. ;)

Kijk eens even wat je als consument ziet voordat je het koopt... Dit product staat op dit moment door dezelfde verkoper te koop vér onder de marktprijs.

[Afbeelding]

Voor een consument is hieraan niet meteen duidelijk dat je van een 3e partij iets aan het kopen bent en dat daar risico's aan vastzitten. Naast een kleine vernoeming van de naam onder de dikke oranje "Nu kopen" knop is er aan deze pagina niet aan af te leiden dat je geen zaken doet met Amazon op dat moment.

En natuurlijk had ik zelf ook bedacht dat een "Fashion" bedrijf geen CPU's zou verkopen, ik ging uit van de kopersbescherming van Amazon en daar heb ik ook gebruik van gemaakt.

Gezien de groeiende aanwezigheid van scammers op dat platform is duidelijk geworden dat Amazon haar 3e partij verkopers beter dient te controleren en daarmee haar klanten tegen misbruik dient te beschermen.

Dat verzaken ze op dit moment en de werking van bijv. de Tweakers.net pricewatch werkt dit nog eens in de hand door onbedoeld het bereik van de misbruikers te vergroten.

De verantwoordelijkheid om niet opgelicht te worden kun je niet alleen bij consumenten leggen, hoe je het ook wendt of keert.
Ben het hiermee eens. Het is niet verborgen ofzo, maar ook makkelijk te missen. Voor de consument is het wel vervelend, snap niet dat Amazon hier geen betere alerting op heeft. Die processoren, playstations, etc. staan er nu al de hele dag op, gaat om duizenden orders waarschijnlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 08:18
Geen idee waarom die initiële reacties hier zo zuur zijn, terechte constatering dat mensen het over het hoofd kunnen zien en het vervuilt de pricewatch. Het is absoluut geen N=2. Dit begint een structureel probleem te worden van Amazon waar ze duidelijk onvoldoende aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Blue_Entharion schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:53:
[...]

[Afbeelding]

Voor een gemiddelde consument is hieraan niet meteen duidelijk dat je van een 3e partij iets aan het kopen bent en dat daar risico's aan vastzitten. Naast een kleine vernoeming van de naam onder de dikke oranje "Nu kopen" knop is er aan deze pagina niet aan af te leiden dat je geen zaken doet met Amazon op dat moment.

Natuurlijk had ik zelf ook bedacht dat een "Fashion" bedrijf normaliter geen CPU's zou verkopen, ik ging op de prijs af en ging uit van de kopersbescherming van Amazon. Daar heb ik uiteindelijk ook gebruik van gemaakt.

Gezien de groeiende aanwezigheid van scammers op het platform is duidelijk geworden dat Amazon haar 3e partij verkopers beter dient te controleren en daarmee haar klanten tegen misbruik dient te beschermen.

En dat verzaken ze op dit moment waardoor misbruik plaatsvindt. De werking van indexing sites zoals bijv. de Tweakers.net pricewatch werkt dit effect nog eens in de hand door onbedoeld het bereik van de misbruikers te vergroten.

Let's agree to disagree inderdaad.

Voor mij is het overduidelijk door wie dit product verkocht wordt. En dat is niet Amazon. Maar ja, ik ben ook niet van de generatie die blind op van alles klikt zonder er even bij stil te staan.

Tot slot: ik ben erg blij met deze functionaliteit van Amazon. Scheelt mij een hoop zoeken en ik kan nu een bewuste keuze maken met welke van de vele aanbieders ik in zee ga. Met daarbij het voordeel dat Amazon er tussen zit en dus ondersteuning kan bieden bij het afhandelen van problemen.

Want draai het om: stel deze aanbieders staan niet op Amazon. En natuurlijk ga je zoeken naar een goede deal: kom je op de website van die partij en blijkt het slecht te zijn. Ga dan maar eens je geld terug krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-03 18:11
Via t.net ook wel eens op Amazon besteld en dat waren absoluut prijzen die te mooi waren om waar te zijn. Je geniet dikke kopersbescherming en niet geschoten is altijd mis. Wel ben je tijdelijk je geld kwijt en moet je er zelf achteraan.

Ik heb verkeerd geleverde spullen liggen maar wel mijn geld terug gehad.

Het is vrij vervelend valse prijsalerts te krijgen. Wat mij betreft mag iemand daar wel voor bloeden. Of de webshops die het terug moeten betalen of Amazon omdat ze dit toelaten. Het is een probleem en dat moet opgelost worden, dan eerst maar flink laten escaleren, misschien word het daarna minder.

In ieder geval heb ik er aan bijgedragen dat er twee webshops niet meer op Amazon staan. Waarschijnlijk zijn die zelf vertrokken.

Edit om toe te voegen:

Je kan eventueel voor de koop vragen aan de verkoper of de prijs klopt en of het voorradig en het juiste artikel is. In ieder geval moeten Nederlandse webshops dan ook echt gaan leveren. Dit heb ik zelf nooit van te voren gevraagd. Mochten ze zelf eerlijk toegeven dat het een prijsfout betreft dan zou ik dat wel accepteren maar dat is ook niet voorgekomen.

[ Voor 20% gewijzigd door M.l. op 29-06-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 20:15
Ik heb een accu gekocht bij Amazon.DE voor mijn fiets en heb een Chinese fake accu ontvangen.

Na een korte rit al leeg.

Zal ik mijn geld terug krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 12-08-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-03 18:11
LEX63 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:42:
Ik heb een accu gekocht bij Amazon.DE voor mijn fiets en heb een Chinese fake accu ontvangen.

Dat denk ik wel. Je zal wel moeilijk moeten doen. Als je aantoont met een kWh-meter o.i.d. dat de accu heel snel oplaad van 0 naar 100% en dus een lagere capaciteit heeft dan zou je garantie kunnen claimen. Misschien kan je ook nog het voltage vlak na het leegrijden en het voltage vlak na (en evt ook tijdens) het opladen meten, dan heb je wel aangetoond dat het niet ligt aan je lader.

Zelf heb ik er ook nogal een ervaring bij met een scammer (verkocht via .nl), maar dat verhaal is nog niet afgerond, dit verdient later nog een post in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:46

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

LEX63 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:42:

Maak een nieuw topic aan met alle details e.d.

Niet als commentaar op een oud topic.

Enneh, is toch echt iets wat je met Amazon moet regelen, niet met 'ons'.
Pagina: 1