Keukenschouw recirculatie afzuigkap

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bruni23
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Hoi,
Voor onze keuken gaan we een keukenschouw zelf maken. Omdat we geen luchtafvoer naar buiten kunnen maken, hebben we een inbouw afzuigkap (Bosch DLN53AA70) gekocht met recirculatie mogelijkheid,
We vroegen ons nu alleen af of we een opening of rooster in de zijkant(en) bovenin schouw moeten maken, zodat de lucht weer terug de kamer in kan en niet opgesloten zit in de keukenschouw. Zo ja, is een opening voldoende en vindt de lucht zelf wel zijn weg, of moet je de lucht naar deze opening leiden met een afvoerslang?
Alvast bedankt!

Alle reacties

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat zegt de handleiding?

• Bruni23
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
De handleiding zegt alleen dat er een recirculatieset (DWZ0IN0T0) nodig is, die bestaat uit een koolstoffilter en steunrooster. Maar hoe en wat verder staat niks van in.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:36

PB-powell

Mr. Laziness

Onze Candy afzuiger heeft gewoon een pijp/koker naar boven met daarin een rooster waar de lucht uit kan. De motor blaast hard genoeg dat de lucht door de pijp/koker omhoog gaat zonder een extra slang. Ik denk dat je, zolang je geen rare bochten of hoeken in je koker hebt, je prima zonder extra buis kan.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bij mij zitten er roosters in de pijp van de kap (Ikea keuken).

Grootste nadeel vindt ik dat het vocht dat niet naar buiten afgevoerd wordt. Daarom hebben we ook een luchtontvochtiger in de keuken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1