Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Beste mede Tweaker,

Mijn zonnepanelen en Growatt (2000TL-X) draaien goed. Om de omvormers uit te lezen hebben ik de Shinelink X RF aangeschaft.

Nu heb ik een probleem en ik weet eigenlijk niet goed wat ik fout doe. Ik hoop dat iemand een tip of zelfs een oplossing heeft.

Mijn ShinelinkLanbox heeft verbinding met het internet alleen krijg ik deze niet gepaired met de RF stick in de omvormer. De RF stick blijft snel blauw knipperen. Hoe vaak ik ook de lanbox in pairing mode zet ze weigeren te pairen. Ik heb ze zelfs de lanbox en de rf stick 20 CM van elkaar gehouden, zelfs dit maakte niets uit.

Wie heeft er nog ideeen of tips om ze toch gepaired te krijgen?

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniak
Ondertussen heb ik zelf het probleem opgelost. Het lijkt erop dat de stick zelf "vast" zat. Doordat de stick zelf geen reset knop heeft is dit niet op een normale manier op te lossen.

Wat ik heb gedaan is voorzichtig de plastic behuizing eraf gehaald. Dit kan eenvoudig zonder te schroeven. Druk aan beide zijkanten de knop in (zie afbeelding hieronder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlS3Kgs3zvsRAc27sO0zevXBv7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZfQMybirJPIPEVSVOgOTKkWL.jpg?f=user_large

De bovenste helft van de behuizing is vervolgens makkelijk eraf te schuiven. Onthoud wel even hoe de behuizing erop zat anders zit die verkeerdom wanneer je alles weer in elkaar zet.

Op de printplaat zit een kleine knoopcel batterij. Haal deze eruit en wacht een aantal minuten (ik heb 30 min gewacht).

Wat ik vervolgens heb gedaan, en dit raad ik niet echt aan, is de USB stick in de omvormer doen zonder dat de behuizing weer in elkaar was gezet. Ik wilde zeker weten dat de behuizing het pairen niet in de weg zat.

Ik drukte op de pairing knop van de USB stick en, dit moet binnen 2 sec!!, de pairing van de lanbox. Het pairen ging als een zonnetje.

Hopelijk heeft er iemand in de toekomst iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:20
Even hierop inhakend, weet iemand of je de Shinelink X ook kunt koppelen als je hem alleen met USB voed (dus niet in de omvormer steekt?
Want die belachelijk korte tijd die je hebt ben ik ook al achter gekomen. Mijn omvormer hangt in de schuur en de Shinelink box staat op zolder.... dat is niet echt te halen in die paar seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Heb je het al eens andersom geprobeerd? De box, zonder internet kabel, bij de stick te houden?