Omdat ik mijn werklaptop over mag nemen maar deze eerst terug gezet moet worden naar fabrieksinstellingen, wilde ik mijn eigen bestanden er nog afhalen. Door een probleempje met disabled gebuikersaccount/verlopen wachtwoord en daardoor niet meer in kunnen loggen, wilde ik via een usb stick opstarten om via een linux distro die bestanden uit te zoeken.
Daarvoor heb ik in de bios secure boot uitgezet zodat ik van usb stick kan starten. Maar door die wijziging krijg ik nu de vraag om een bitlocker sleutel. Die heb ik nagevraagd bij mijn werk, maar daar kunnen ze nergens een bitlocker herstelsleutel vinden.
Zijn er nog opties om toch nog naar die bestanden te kunnen kijken?
Simpel secure boot weer aanzetten en dan hopen dat je met een ander lokaal account in kunt loggen werkt ook niet helaas. Ik blijf het scherm met de vraag om de bitlocker code krijgen.
Zijn er nog opties die ik nog kan proberen?
Daarvoor heb ik in de bios secure boot uitgezet zodat ik van usb stick kan starten. Maar door die wijziging krijg ik nu de vraag om een bitlocker sleutel. Die heb ik nagevraagd bij mijn werk, maar daar kunnen ze nergens een bitlocker herstelsleutel vinden.
Zijn er nog opties om toch nog naar die bestanden te kunnen kijken?
Simpel secure boot weer aanzetten en dan hopen dat je met een ander lokaal account in kunt loggen werkt ook niet helaas. Ik blijf het scherm met de vraag om de bitlocker code krijgen.
Zijn er nog opties die ik nog kan proberen?