Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Ik heb sinds een half jaar een m1 pro, en ik ben eigenlijk sinds het begin heel teleurgesteld over de batterijduur, ik kwam van een m1 die echteen hele dag meegaat en nooit warm wordt. Met de m1 pro haal ik nog niet eens 4 uur bij gelijkaardig gebruik. Ik bedacht gisteren om een benchmark te laten lopen om aan te kunnen tonen aan apple hoe slecht het effectief is met mijn m1 pro, want de winkel waar ik moet gaan voor service is erg onvriendelijk en ik wil voorbereid zijn.

Ik draaide tegelijk Heaven op ultra kwaliteit en Cinebench en ik haal nog geen uur tot 3 procent. Tegelijk draaide ik dezelfde test op mijn m1 en die had nog 40 procent terwijl de m1 pro op 3 zat. De cpu liep tegen de hele tijd tegen de 100 graden aan, maar de fans wilden toch niet boven de 6k rpm gaan, terwijl de m1 nooit hoger ging dan 70 graden en de fans boven de 7k rpm gingen. Ook idle merk ik tussen beide laptops een temperatuurverschil van minstens 20 graden.

Ik weet dat de benchmark niet volmaakt is, als iemand een idee heeft hoe ik kan aantonen aan apple dat dit echt niet ok is, laat me aub weten.

Oh ja, de m1 pro laptop had ik gecloned van de m1, dus OS en programma's zijn allemaal dezelfde. Allebei een hele nacht geladen tot 100 procent, en uiteraard de test tegelijk gestart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cm2TCEow4GqCjLjCiNzNWnwlJdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Haw2HPbU21OFDg72nihNwXja.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08

RnB

Even kijkende naar de Current Max en Original Max en de macOS Health Status uit jouw screenshot, lijkt de accu in orde te zijn. Dit zou je nog even kunnen bevestigen door naar About This Mac > System Report > Power te gaan. Hier krijg je de macOS waardes te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZswNvXBguajFIIZCxigA3EEC9Do=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MyujvDLuUMxwjv6hq8OSy4RP.png?f=fotoalbum_large

Ik zou het eerder in de software zoeken, misschien een proces die continu om resources vraagt?
Dit zou je uit de Activity Monitor kunnen halen door o.a. naar de Energy Tab te gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1NdyzvzqeFBUaZv8wcx4HflVC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B6CCPB8hfsl6GtUvvkRq8WlS.png?f=fotoalbum_large

Als hier niets uit komt, zou je nog een clean install van macOS kunnen overwegen om in ieder geval de software kant uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Bedankt RnB voor de reactie. Ik was daar al eens gaan kijken en zit op 97 maximum capacity. De processen hou ik ook in de gaten, daar zit niets tussen die eruit springt. Herinstalleren heb ik nog niet gedaan, maar als ik niet verder geraak probeer ik dat ook.

Ik ben momenteel de temperatuur van de cpu aan het monitoren terwijl mijn laptops naast elkaar staan en terwijl ik dezelfde taken op beide aan het doen ben. De idle temperatuur van mijn m1 pro zit al op 50 graden terwijl dit bij de m1 op 30 of soms zelfs lager zit. Via de battery health 2 app zie ik ook de wattage en steevast zit de m1 pro aan een dubbel verbruik, dus dan is het logisch dat hij maar de helft van de andere meegaat..

Ik denk dat de batterij in orde is, maar dat ik een cpu heb die te warm is, en daardoor teveel verbruikt. Ik las links en rechts al dat sommige mensen die 2 maal dezelfde mbp met m1 pro hebben gekocht ook die temperatuurverschillen hebben. De warmste is degene die ze dicht bij release hebben gekocht en de koelere een latere versie. Ik heb ook een redelijke early release. Maar hoe pak ik dit aan bij apple? Ik vind het toch een te dure laptop om hiermee alleen maar een uur of 4 met te kunnen werken.

Ik zou eigenlijk een benchmark moeten laten lopen die niet de cpu aan 100 procent belast, maar die een identieke taak uitvoert, zodat ik het wattage verschil tussen de 2 kan vergelijken. Ik dacht aan prime95 maar die draait niet op apple silicon.

[ Voor 9% gewijzigd door crazyheinz op 29-06-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:06
crazyheinz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:26:
Bedankt RnB voor de reactie. Ik was daar al eens gaan kijken en zit op 97 maximum capacity. De processen hou ik ook in de gaten, daar zit niets tussen die eruit springt. Herinstalleren heb ik nog niet gedaan, maar als ik niet verder geraak probeer ik dat ook.

Ik ben momenteel de temperatuur van de cpu aan het monitoren terwijl mijn laptops naast elkaar staan en terwijl ik dezelfde taken op beide aan het doen ben. De idle temperatuur van mijn m1 pro zit al op 50 graden terwijl dit bij de m1 op 30 of soms zelfs lager zit. Via de battery health 2 app zie ik ook de wattage en steevast zit de m1 pro aan een dubbel verbruik, dus dan is het logisch dat hij maar de helft van de andere meegaat..

Ik denk dat de batterij in orde is, maar dat ik een cpu heb die te warm is, en daardoor teveel verbruikt. Ik las links en rechts al dat sommige mensen die 2 maal dezelfde mbp met m1 pro hebben gekocht ook die temperatuurverschillen hebben. De warmste is degene die ze dicht bij release hebben gekocht en de koelere een latere versie. Ik heb ook een redelijke early release. Maar hoe pak ik dit aan bij apple? Ik vind het toch een te dure laptop om hiermee alleen maar een uur of 4 met te kunnen werken.

Ik zou eigenlijk een benchmark moeten laten lopen die niet de cpu aan 100 procent belast, maar die een identieke taak uitvoert, zodat ik het wattage verschil tussen de 2 kan vergelijken. Ik dacht aan prime95 maar die draait niet op apple silicon.
Je legt een incorrect verband. Een warmere CPU verbruikt niet meer stroom dan een koude CPU. De warmere CPU is iets aan het doen, wat energie verbruikt en daarmee warmte opwerkt.

Dit is er vanuit gaande dat je 2 identieke processors hebt uiteraard. Als er een productieverschil tussen verschillende batches zit, dan zou je daar de oorzaak in kunnen zoeken, maar dat is mij over de M1 pro in ieder geval niet bekend.

Een schone installatie zou eigenlijk een van je eerste troubleshooting stappen moeten zijn, niet de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:31
Temperatuur is gewoon een producteigenschap van een hele hoop apple producten. De koeling word minimaal gehouden, en de processor lost het wel op door terug te klokken.

Ik zou het ook niet gek vinden als de rest word veroorzaakt door het klonen. Daar gaan wel eens dingen mis, met vreemde problemen. Zoals hierboven gezegd word, herinstallatie is een van de eerste stappen, zo niet de eerste.

En van wat ik zie heeft de pro versie een veel krachtigere gpu. Dat kan natuurlijk ook gewoon het verschil verklaren.
En misschien gaat daar ook wel iets mis met de drivers oid, omdat het gekloond is.

[ Voor 21% gewijzigd door WEBGAMING op 29-06-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@crazyheinz Over welke 2 laptops heb je het nu precies en wat doe je er in de echte wereld precies mee waardoor de accu zo snel leeg loopt?

Welke applicaties heb je allemaal geïnstalleerd en (op de achtergrond) draaien? Verder zou ik altijd een Clean Install adviseren als je dit soort problemen hebt er valt nu niks over te zeggen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 13:58
Je zou ook eens kunnen wachten op een volgende update, of een beta versie draaien. Het zou mij niet verbazen dat het OS nog niet helemaal geoptimaliseerd is voor deze cpu ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Deze laptop is al wel even op de markt hoor. :D Dit klinkt voor mij ook eerder alsof er wat is meegekomen met de overgezette installatie. Ik zou in dit geval ook een schone installatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweazer schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:01:
Je zou ook eens kunnen wachten op een volgende update, of een beta versie draaien. Het zou mij niet verbazen dat het OS nog niet helemaal geoptimaliseerd is voor deze cpu ...
Uhh wat? Mijn M1's (Mini, Air en Pro) doen het echt vanaf dag 1 zonder dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 13:58
Wat mij trriggerde was: "Oh ja, de m1 pro laptop had ik gecloned van de m1, dus OS en programma's zijn allemaal dezelfde. Allebei een hele nacht geladen tot 100 procent, en uiteraard de test tegelijk gestart. " Opnieuw, blanko installeren, of wezenlijk patchen/updaten maakt dat het power management / cpu profiel weer gecalibreerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Greatsword schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:01:
[...]

Uhh wat? Mijn M1's (Mini, Air en Pro) doen het echt vanaf dag 1 zonder dit soort problemen.
Inderdaad. Mijn M1 mini uitgezonderd, die was gekloond van een Intel 2018, die deed raar in Big Sur, was gefixt met een herinstallatie. Daarna geen enkel probleem meer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-06 20:47
Zoals eerder vermeld zou ik lekker een schone installatie doen van MacOS. Natuurlijk wel eerst je bestanden backuppen en na de installatie alleen de bestanden terugzetten en de applicaties opnieuw installeren. Is even wat werk maar je hebt er zeker profijt van ;). Zelf een gelukkige gebruiker van de 14pro en kan makkelijk een hele werkdag met de batterij doen.

Wat ik zelf zou doen is in de recovery modus opstarten (internet recovery) schijf eerst wissen met het Schijfhulpprogramma en dan MacOS opnieuw installeren. Dan begin je weer alsof je hem net uit de doos haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Een schone installatie van macOS gedaan. Heeft niets uitgehaald, er staat zo goed als niets geïnstalleerd maar ik zie bijna continue wattages die dubbel zo hoog zijn als op mijn mbp m1, waardoor de batterij natuurlijk maar de helft of minder lang volhoudt. Vind dit echt een teleurstellende MacBook.

In activiteitenweergave zie ik ook niets dat de batterij leegzuigt.

[ Voor 10% gewijzigd door crazyheinz op 15-07-2022 10:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik zie niet in wat je wilt bewijzen met een stresstest. Alle cijfers die Apple communiceert over batterijduur gaan over normaal gebruik. Een stresstest waarbij je CPU/GPU continu 100% doen is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crazyheinz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:44:
Een schone installatie van macOS gedaan. Heeft niets uitgehaald, er staat zo goed als niets geïnstalleerd maar ik zie bijna continue wattages die dubbel zo hoog zijn als op mijn mbp m1, waardoor de batterij natuurlijk maar de helft of minder lang volhoudt. Vind dit echt een teleurstellende MacBook.

In activiteitenweergave zie ik ook niets dat de batterij leegzuigt.
Hoe lang houdt hij het op een schone installatie vol dan en loop je dan weer alleen maar benchmarks te draaien of wat doe je er nu precies mee?

Als het echt een probleem is met de hardware of batterij kan je gewoon aanspraak maken op je garantie en het door apple laten reproduceren voor eventuele vervanging o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Tom schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:22:
Ik zie niet in wat je wilt bewijzen met een stresstest. Alle cijfers die Apple communiceert over batterijduur gaan over normaal gebruik. Een stresstest waarbij je CPU/GPU continu 100% doen is dat niet.
Ik wilde ermee bewijzen dat mijn mbp m1 effectief het veel langer uithoudt dan mijn nieuwe MacBook met m1 pro. Maar inderdaad is dit geen goede test.

[ Voor 5% gewijzigd door crazyheinz op 15-07-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Greatsword schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:24:
[...]

Hoe lang houdt hij het op een schone installatie vol dan en loop je dan weer alleen maar benchmarks te draaien of wat doe je er nu precies mee?

Als het echt een probleem is met de hardware of batterij kan je gewoon aanspraak maken op je garantie en het door apple laten reproduceren voor eventuele vervanging o.i.d.
Haha nee, heb maar 1 keer de stresstest gerund. Ik gebruik mijn laptop enkel voor traden, en gebruik daar identiek dezelfde programma's voor op beide laptops dus erg makkelijk te vergelijken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat apple dit probleem gaat erkennen. Het idee om een stresstest te doen lopen was eigenlijk om te kunnen aantonen aan apple dat er effectief een probleem is met mijn laptop, maar eigenlijk is dit geen goede test want de m1 pro is krachtiger en verbruikt meer energie dus is het normaal dat hij eerder leeg is. Ik zou eindelijk een test moeten hebben die dezelfde load doet op beide laptops, waarbij de cpu niet meer power gaat trekken omdat hij krachtiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01

talin

ES-MA

crazyheinz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Ik wilde ermee bewijzen dat mijn mbp m1 effectief het veel langer uithoudt dan mijn nieuwe MacBook met m1 pro. Maar inderdaad is dit geen goede test.
maar wat zeggen de beste mensen bij Apple hier nu over?
neem aan aangezien je bijna elke post wel aanhaalt hoe teleurgesteld je bent die al een paar keer aan de telefoon hebt gehad en dat je bezig bent met een omruiling want een half jaar oude macbook die zo slecht op een aantal programma's regeerd que batterij duur zullen ze wel niet moeilijk over doen om ff om te ruilen.

ook omdat het terugzetten van gegevens of een schone install niet onbekend voor je is zoals hier boven te lezen kan dit toch binnen afzienbare tijd de wereld uit geholpen zijn?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-05 07:22
Maar....je vergelijkt een v8 met een 4 cilinder. Met beide geef je vol gas, een v8 geeft een bak meer vermogen, maar goed, je tank is wel eerder leeg. Met normaal gebruik zou die v8 met 15% van zijn kracht het werk kunnen doen, terwijl die 4 cilinder gewoon 30/40% moet doen.

Is het met normaal gebruik dan ook zoveel slechter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Een 14" M1 Pro heeft een 70Wh batterij en gebruikt ongeveer 70W 60-ish watt onder full load. Die 1 uur klopt dus wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Kanarie op 16-07-2022 16:10 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
ChristianBurger schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:02:
Maar....je vergelijkt een v8 met een 4 cilinder. Met beide geef je vol gas, een v8 geeft een bak meer vermogen, maar goed, je tank is wel eerder leeg. Met normaal gebruik zou die v8 met 15% van zijn kracht het werk kunnen doen, terwijl die 4 cilinder gewoon 30/40% moet doen.

Is het met normaal gebruik dan ook zoveel slechter?
Je hebt volledig gelijk met uw vergelijk. Jammer genoeg is het normaal gebruik zoveel slechter ja, ik doe er met geluk een uur of 4 mee, terwijl ik met de mbp m1 een hele dag doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-06 11:23
Nu vraag ik me af of je die nieuwe macOS installatie nog hebt uitgevoerd, want dit klinkt klaarblijkelijk als iets wat simpelweg door het overzetten van je data komt. Bij stap 1 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
combimagnetronn schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:54:
Nu vraag ik me af of je die nieuwe macOS installatie nog hebt uitgevoerd, want dit klinkt klaarblijkelijk als iets wat simpelweg door het overzetten van je data komt. Bij stap 1 beginnen.
Ja ondertussen gedaan, heeft niets uitgemaakt. Moet eens gaan aankloppen bij apple.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een MacBook Pro 16" met M1 Pro, gekocht kort na release. Als je aangeeft wat je precies hebt getest kan ik het ook doen, om te kijken of er gelijkwaardige resultaten uit komen. M'n batterijduur is wel wat ik ervan zou verwachten trouwens, en daar ben ik heel tevreden over. Meestal gebruik ik de laptop niet onder load uiteraard :p.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
kamerplant schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:23:
Ik heb een MacBook Pro 16" met M1 Pro, gekocht kort na release. Als je aangeeft wat je precies hebt getest kan ik het ook doen, om te kijken of er gelijkwaardige resultaten uit komen. M'n batterijduur is wel wat ik ervan zou verwachten trouwens, en daar ben ik heel tevreden over. Meestal gebruik ik de laptop niet onder load uiteraard :p.
Unigene heaven op de hoogste instellingen en Cinebench tegelijkertijd.

Om trouwens even mijn normaal gebruik te tonen: dit staat er open wanneer mijn laptop maar een uur of 4-5 haalt (terwijl 1st gen m1 mbo 13 met identiek hetzelfde gebruik makkelijk een dag overleeft), uiteraard gesorteerd op hoogste load. Laptop is ook praktische de hele tijd warm, terwijl mijn m1 mbo 13 nooit of te nooit warm word. Mijn vingers zweten terwijl ik dit typ, echt vervelend. Ik merk gewoon dat ik dubbel zo veel wattage verbruik op batterij, zit hier hele tijd boven de 10W.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s13UjVixt6CKRux6gl8hmaITnak=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QrcYJaAQ0JnUgBaMAo8wFTUN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDVEVnA_J2k9qYyhpj4Mn0nPUZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pMLdTa7A1rUDDSVuVrfUouaz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oopeEuXRisB0FpEmWSVHr94VYhk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UFucxfh6CNOKuOTHuCiPG28j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
crazyheinz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

Unigene heaven op de hoogste instellingen en Cinebench tegelijkertijd.

Om trouwens even mijn normaal gebruik te tonen: dit staat er open wanneer mijn laptop maar een uur of 4-5 haalt (terwijl 1st gen m1 mbo 13 met identiek hetzelfde gebruik makkelijk een dag overleeft), uiteraard gesorteerd op hoogste load. Laptop is ook praktische de hele tijd warm, terwijl mijn m1 mbo 13 nooit of te nooit warm word. Mijn vingers zweten terwijl ik dit typ, echt vervelend. Ik merk gewoon dat ik dubbel zo veel wattage verbruik op batterij, zit hier hele tijd boven de 10W.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe heet die bovenstaande tool die je gebruikt?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
kamerplant schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:25:
[...]

Hoe heet die bovenstaande tool die je gebruikt?
battery health 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gINM_V7njDUo-oyAPw7oFJYiGRk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/goimGs0lVTrwwIxRO6C0iHwK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/el068arObSApNoh-3s4ShlZ6Myw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dtXmPY6kBt8EI4pzygL4QU4l.png?f=fotoalbum_large
Dit is na 15 minuten Cinebench en Heaven te hebben gedraaid (volle CPU en GPU usage). Dit betreft overigens de 16" MacBook Pro (10 cores). Deze is groter en daarmee betere thermals, en een grotere batterij. Het is dus niet helmaal te vergelijken. M'n display was op 33% brightness. De fans van de laptop heb ik nog niet eerder gehoord trouwens, dat is nu voor het eerst :P

Als ik dit doortrek zou ik 1 uur 44% stroom over hebben.
Als ik naar het mAh kijk (15m kost 2183), dan zou ik een uur niet eens redden. Dan klopt het gegeven percentage ook niet eens. Weird, ik snap er niks van :P.

Wel. Je kunt best Apple hierover bellen. Het verbaast mij niet als ze tools hebben om specs met meer details uit te kunnen lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 29-08-2022 23:05 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
kamerplant schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:00:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is na 15 minuten Cinebench en Heaven te hebben gedraaid (volle CPU en GPU usage). Dit betreft overigens de 16" MacBook Pro (10 cores). Deze is groter en daarmee betere thermals, en een grotere batterij. Het is dus niet helmaal te vergelijken. M'n display was op 33% brightness. De fans van de laptop heb ik nog niet eerder gehoord trouwens, dat is nu voor het eerst :P

Als ik dit doortrek zou ik 1 uur 44% stroom over hebben.
Als ik naar het mAh kijk (15m kost 2183), dan zou ik een uur niet eens redden. Dan klopt het gegeven percentage ook niet eens. Weird, ik snap er niks van :P.

Wel. Je kunt best Apple hierover bellen. Het verbaast mij niet als ze tools hebben om specs met meer details uit te kunnen lezen.
apple gebeld, veel meer dan een diagnostic kunnen ze niet runnen. Er kwam een mogelijks probleem met mijn trackpad uit, daarna nog even gerund en dan was het weg... Als je Tg pro runt, wat voor temperaturen en fan speeds heb je zo in het dagelijkse leven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
crazyheinz schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:33:
[...]

apple gebeld, veel meer dan een diagnostic kunnen ze niet runnen. Er kwam een mogelijks probleem met mijn trackpad uit, daarna nog even gerund en dan was het weg... Als je Tg pro runt, wat voor temperaturen en fan speeds heb je zo in het dagelijkse leven?
Dit zijn dezelfde waardes als ik Tg Pro zou hebben, maar dan een andere app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmqGBgsPnsaCgpcn5u1lxsmaZaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6aYrbIfFC3NDO9VPgobVXdQ8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hULB2jndaDEASvAnIqeUqAiBaaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hfEmYY3fkfGXchaU2IwIPspS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_vDtu49kbqZybz60teDaoMU7t8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/61giXOiQTrMiC7v9xxMsLqBL.png?f=fotoalbum_large

Dus zo rond de 50 graden, en normaliter staan de fans uit. Dit is tijdens een beetje browsen en wat achtergrond dingetjes aan.

Tjsa ik weet het ook niet :p

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 05-09-2022 20:50 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
kamerplant schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:50:
[...]

Dit zijn dezelfde waardes als ik Tg Pro zou hebben, maar dan een andere app.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus zo rond de 50 graden, en normaliter staan de fans uit. Dit is tijdens een beetje browsen en wat achtergrond dingetjes aan.

Tjsa ik weet het ook niet :p
toch een graad of 10 minder warm dan de mijne. Ik ga ermee naar de genius bar binnenkort, benieuwd of ze het probleem gaan erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
crazyheinz schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:07:
[...]

toch een graad of 10 minder warm dan de mijne. Ik ga ermee naar de genius bar binnenkort, benieuwd of ze het probleem gaan erkennen.
Eindelijk bij de Genius Bar geraakt, toestel werd naar Tsjechië gestuurd voor herstelling, top case met batterij werden vervangen. Vrees dat het niet veel oplost, laptop wordt nog altijd een pak warmer dan de 1st gen m1 13 inch, power usage is ook nog altijd te hoog. Zit nog altijd aan 5-6 batterijduur dus, met hetzelfde gebruikspatroon heb ik met de m1 13inch gewoon 10h+.

Wat wel grappig is het symptoom die Apple heeft gevonden in de hersteldienst: 'keyboard letter typed does not match' :+
Pagina: 1