Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMfx
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Mijn vraag

Kan ik popup notifications helemaal uitschakelen op android/Samsung? Die bubbles boven in je scherm.

Notificaties op het home screen & notification center wil ik graag behouden. Alleen niet meer gestoord worden tijdens uitvoeren van een taak.

Of is hier een speciale App voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0sSdDW9VTE0bI9IuCjUMrVVZ1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEyEu7dG3oTW337I4QBVz9oc.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android / Samsung OneUi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle setting combinaties
YouTube videos

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:59
Meldingen>Niet storen>Meldingen verbergen>Pop-upmeldingen niet weergeven. Je moet zelf maar even vertalen. Je kunt het overigens ook per melding uitzetten bij de instellingen van de desbetreffende melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMfx
  • Niet online
Do not disturb had ik net ook gevonden. Maar is toch niet een nette oplossing, moet je dat permanent aanhebben. Dat zorgt voor een permanente notificatie op je lockscreen (niet uit te zetten)

Hoe bedoel je dit?
Je kunt het overigens ook per melding uitzetten bij de instellingen van de desbetreffende melding.

[ Voor 19% gewijzigd door JMfx op 29-06-2022 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMfx
  • Niet online
Ok uiteindelijk dit gevonden
Maar bij mij Samsung/ Android 11 zit het nog veel meer dieper verstopt:
Je moet het inderdaad per app uitzetten.
* Ga naar Settings
* Gaan naar de Notifications
* Selecteer een specifieke App: bv WhatsApp (niet schuif je uitzetten!)
* Klik op een specifieke categorie: bv Group notifications (niet schuifje uitzetten!)
* Vink uit: "Show as pop-up"

En dat dan voor elke App, voor elke Categorie die je niet wil.
Echt heel veel werk om dat aan te passen (geen masterswitch). Maar het is wel mogelijk.

https://us.community.sams...notifications/m-p/2252647