Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuw hue bridge koppelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jaspervelde
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-10-2023
Deze week heb ik een nieuw google mesh wifi aangelegd. Hierdoor mijn hele smart home opnieuw ingesteld waarbij perongeluk de oude philips hue bridge kapot ging. Nieuwe bridge gekocht en aangesloten. Alle lampen weer opnieuw gekoppeld.

Nu wil ik dus mijn lampen weer koppelen aan google home. Hiervoor moest ik waarschijnlijk ook buitenhuisgesturing inschakelen. Dit lukt alleen niet. Ik krijg de melding:

De hue bridge die aan de account gekoppeld is, is niet bereikbaar.

Nu moet deze nieuwe hub dus gekoppeld worden en de oude verwijderd. Ik krijg het niet voor elkaar..

Toevallig iemand met hetzelfde probleem die dit wel opgelost heeft? Zal mij erg helpen!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten Jasper

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb zelf geen Hue, maar volgens de website zou je moeten kunnen switchen tussen je oude en nieuwe hub met een simpel knopje:
Switch between Hue Bridges

Have more than one Hue Bridge? No problem! You can easily switch between them by tapping the Hue Bridge icon in the Home tab.
Dus is het niet een kwestie van de nieuwe hub kiezen alvorens je de buitenhuisaansturing activeert?

Overigens lijkt het me sterk dat je echt je oude hub kapot hebt gemaakt door je netwerk opnieuw in te stellen. Waarschijnlijk is het gewoon een issue met een ip-adres in een andere reeks dan je oude netwerk of iets dergelijks. Ik hoop dat je de oude niet hebt weggegooid. Heb je tijdens het instellen van je nieuwe netwerk een emmer water over je oude hub gegooid of iets dergelijks, dan is het een ander verhaal en kan hij inderdaad stuk zijn ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Jaspervelde
De oude hub heb ik perongeluk met een 12v voeding aangesloten ipv een 5v. Dit is waarschijnlijk de reden. Toch bedankt!

Ik kan dus niet switchen tussen 2 hubs. In de app heb ik de oude dus verwijderd en de nieuwe toegevoegd maar dit is niet zo in het account.

Op moment dat ik de hue wil koppelen aan google home krijg ik ook de melding could not reach philips hue..

Erg raar want werk al jaren met hue en nooit een probleem mee gehad verder

Bedankt voor het meedenken!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Onder linked services kan je toch kiezen voor unlink en daarna weer opnieuw linken met je nieuwe bridge ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jaspervelde
Dit kon dus allemaal niet. Kreeg constant foutmeldingen.

Maar heb het eindelijk opgelost! Heb m'n hele hue account verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Toen was alles ineens over en alles werkt weer met elkaar!

Bedankt en een fijne avond!