“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley
Vraag
Beste antwoord (via MvdO79 op 28-06-2022 21:55)
Anoniem: 1027889
Ik heb een ING creditcard en daar kan dit ook niet. Via een kleine omweg is het wel mogelijk maar dan moet je bijvoorbeeld een creditcard van Revolut hebben. Je kunt dan bijvoorbeeld bedrag x storten op je Revolut creditcard vanaf je Rabobank creditcard en vervolgens het geld overboeken van je Revolut creditcard naar je bankrekening.MvdO79 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:36:
Mijn vraag is of ik via een omweg geld van mijn (Rabo) creditcard naar mijn (Rabo) bankrekening kan overmaken. Ik weet dat dit officieel niet kan maar zijn er gratis sluipweggetjes zodat ik niet geld hoef te pinnen (4.50 euro per 300 euro) en weer te storten?
Ik kan b.v. via Coinbase crypto kopen met creditcard en weer laten storten op mijn rekening, maar dat kost dan weer 23 euro...
Mocht iemand ideeën hebben dan hoor ik ze graag!
Alle reacties
Saldo van je creditcard overboeken naar je betaalrekening
Saldo op je creditcard kan op verschillende manieren ontstaan. Bijvoorbeeld door:
- Een terugboeking van een creditcardbetaling door een verkoper na teruggave van een artikel dat je met je creditcard betaalde
- Het terugdraaien van een creditcardbetaling na een gewonnen geschil met een verkoper
Het overboeken van geld van je betaalrekening naar je creditcard
- Het is goed om te weten dat we tegen het einde van elke kalendermaand, op de dag van verrekening, kijken of er daarna nog saldo op je creditcard staat. Is dat het geval, dan boeken we dat automatisch naar je betaalrekening. Daar hoef je niets voor te doen.
Maar het is ook mogelijk om vóór het moment van automatische verrekening geld over te maken van je creditcard naar je betaalrekening. Dat kan alleen als je saldo op je creditcard hebt.
[ Voor 82% gewijzigd door President op 28-06-2022 21:46 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 00:02
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
De TS wilt volgens mij andersom: dus geld op zijn bankrekening krijgen door het “uit te geven” via zijn CC. Ik snap het doel hiervan niet (TS geeft ook geen uitleg)
The devil is in the details.
Ik ga uit van geen ruimte op betaalrekening, creditcard kan verder in de min, maar geld opnemen uit de muur daarmee is duur.We Are Borg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:47:
[...]
De TS wilt volgens mij andersom: dus geld op zijn bankrekening krijgen door het “uit te geven” via zijn CC. Ik snap het doel hiervan niet (TS geeft ook geen uitleg)
Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator
Anoniem: 1027889
Ik heb een ING creditcard en daar kan dit ook niet. Via een kleine omweg is het wel mogelijk maar dan moet je bijvoorbeeld een creditcard van Revolut hebben. Je kunt dan bijvoorbeeld bedrag x storten op je Revolut creditcard vanaf je Rabobank creditcard en vervolgens het geld overboeken van je Revolut creditcard naar je bankrekening.MvdO79 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:36:
Mijn vraag is of ik via een omweg geld van mijn (Rabo) creditcard naar mijn (Rabo) bankrekening kan overmaken. Ik weet dat dit officieel niet kan maar zijn er gratis sluipweggetjes zodat ik niet geld hoef te pinnen (4.50 euro per 300 euro) en weer te storten?
Ik kan b.v. via Coinbase crypto kopen met creditcard en weer laten storten op mijn rekening, maar dat kost dan weer 23 euro...
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Dit laatste kan bij sommige CCs het nadeel daarvan is echter dat hier geen rentevrije periode geld. Vanaf het moment dat je overmaakt gaat de rente gelijk lopen, totdat je je CC rekening aflost.Qwerty-273 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:51:
Het is de vraag of je nu een + saldo op je cc staat dat je naar je betaalrekening wilt overzetten (dat gaat automatisch aan het einde van de maand zoals al gemeld). Of wil je de lening ruimte van je cc benutten om geld nu via je betaalrekening uit te kunnen geven ( en dat later aflossen met je ontvangen loon?)
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Om dat te kunnen moet je dan ook niet een BKR registratie op je CC hebben? Juist de creditcards met verplichte maandelijkse aflossing hoeven niet BKR geregistreerd te worden, dus lijkt me dat als je wel het rood in kan en rente moet betalen je die registratie wel weer krijgt?Mr Pingu schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:53:
[...]
Dit laatste kan bij sommige CCs het nadeel daarvan is echter dat hier geen rentevrije periode geld. Vanaf het moment dat je overmaakt gaat de rente gelijk lopen, totdat je je CC rekening aflost.
I have stability. The ability to stab.
“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley
Strict genomen is het dan ook geen creditkaart maar een “facturatiekaart”SmurfLink schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:00:
[...]
Om dat te kunnen moet je dan ook niet een BKR registratie op je CC hebben? Juist de creditcards met verplichte maandelijkse aflossing hoeven niet BKR geregistreerd te worden, dus lijkt me dat als je wel het rood in kan en rente moet betalen je die registratie wel weer krijgt?
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Vroeger wel gedaan met gok sites (unibet b.v.). Saldo storten met de creditcard en weer direct laten uitkeren naar de bankrekening. Zitten geen kosten aan, maar willen nog wel eens moeilijk doen dat je niet direct kan uitkeren zonder iets ingezet te hebben (wat dan vaak weer te omzeilen is door niet het hele bedrag in één keer te laten uitkeren, maar in meerdere kleine stappen). Zo wel eens maanden lang krediet gebruikt zonder rente te betalenMvdO79 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:36:

Mooie tip en goed verhaalMorty schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:13:
[...]
Vroeger wel gedaan met gok sites (unibet b.v.). Saldo storten met de creditcard en weer direct laten uitkeren naar de bankrekening. Zitten geen kosten aan, maar willen nog wel eens moeilijk doen dat je niet direct kan uitkeren zonder iets ingezet te hebben (wat dan vaak weer te omzeilen is door niet het hele bedrag in één keer te laten uitkeren, maar in meerdere kleine stappen). Zo wel eens maanden lang krediet gebruikt zonder rente te betalen(tot de bank er genoeg van had en m'n creditcard blokkeerde
)
http://www.noizystudios.net
Dit is niet waar, bij ING kan je gewoon bellen om geld van je credit card over te boeken naar je bankrekening (https://www.ing.nl/partic...-regelen/extra-saldo.html).Anoniem: 1027889 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:50:
[...]
Ik heb een ING creditcard en daar kan dit ook niet.
Dat moet bij de Rabobank ook kunnen lijkt mij zolang je bestedingsruimte hebt. Maar dat zal allemaal telefonisch gaan.
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Overigens houdt er rekening mee dat contant geld storten op je rekening tegenwoordig ook al geld kost
Kan je gewoon overboeken naar je bankrekening.
Uit positief saldo is dat gratis. Ga je het krediet gebruiken dan kost het 2.5% over het opgenomen bedrag. Vergelijkbaar met pinnen van je Cc dus.
De overschrijding is ook niet instant zoals van bank naar bank, duurt enkele dagen meen ik...
[ Voor 18% gewijzigd door GeeEs op 29-06-2022 05:09 ]
Bij Paypal kost het 3.99 om geld te storten naar je rekening met een max van 500.MeesterPieter schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 04:11:
Mocht je paypal hebben dan kun je ook geld overmaken met je cc en terugstorten naar je normale rekening, was voorheen in ieder geval zo en overmaken is (of was) niet direct dezelfde dag.
Overigens houdt er rekening mee dat contant geld storten op je rekening tegenwoordig ook al geld kost
Aha, dat is dan anders als vroeger, helaas voor TSMvdO79 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 05:24:
[...]
Bij Paypal kost het 3.99 om geld te storten naar je rekening met een max van 500.
Bij Rabo is geld storten bij jongeren rekening (tot 18 jaar dus) 4x kosteloos. Hoe het bij de rest zit geen idee.MeesterPieter schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 04:11:
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
We Are Borg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:47:
[...]
Ik snap het doel hiervan niet (TS geeft ook geen uitleg)
Waarom kunnen mensen op tweakers niet gewoon antwoord geven ipv alles willen weten? Waarom is het relevant om te weten waarom iemand iets wilt doen?Hahn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:48:
Wat is precies je doel hiermee?
Aanname van mijn kant is onvoldoende geld op de rekening voor een afschrijving of niet meer rood willen staan oid. Boeit verder niet. Totaal niet relevant voor de vraagstelling.
Hij vraagt ook niet naar een alternatief, dus ook om die rede is het totaal niet relevant.
Geld opnemen van cc en dan weer storten kost geld.
Kan je geld overmaken naar bv. Paypal met je creditcard? En dan weer terug naar je gekoppelde bankrekening?
Of kost dat ook weer extra zoals hierboven vermeld. Laatste keer dat ik Paypal gebruikte was nl. Jaren geleden. Toen koste dat niks.
[ Voor 5% gewijzigd door tilburgs82 op 29-06-2022 08:51 ]
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Omdat zoals al hier blijkt uit bepaalde reacties van TS dat zijn vraagstelling anders was dan in eerste instantie leek.tilburgs82 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:49:
[...]
[...]
Waarom kunnen mensen op tweakers niet gewoon antwoord geven ipv alles willen weten? Waarom is het relevant om te weten waarom iemand iets wilt doen?
Aanname van mijn kant is onvoldoende geld op de rekening voor een afschrijving of niet meer rood willen staan oid. Boeit verder niet. Totaal niet relevant voor de vraagstelling.
Hij vraagt ook niet naar een alternatief, dus ook om die rede is het totaal niet relevant.
Geld opnemen van cc en dan weer storten kost geld.
Kan je geld overmaken naar bv. Paypal met je creditcard? En dan weer terug naar je gekoppelde bankrekening?
Of kost dat ook weer extra zoals hierboven vermeld. Laatste keer dat ik Paypal gebruikte was nl. Jaren geleden. Toen koste dat niks.
Maar de vraag van TS is: hoe kan ik het krediet van mijn creditcard gebruiken om mijn tekort op mijn bankrekening aan te zuiveren. En dat is duidelijk een ander uitgangspunt.
Gezien de CC maatschappijen dat absoluut proberen te vermijden, gok ik dat dat aardig dichtgetimmerd is.
Nuja, misschien een gat in de markt, een bedrijf starten waar je een betaling aan kan doen, dat vervolgens dat geld overmaakt op de door jou opgegeven rekening tegen een commissie van 0,5% ofzo.
*Als iemand erin slaagt, ik zou graag 1% van de winst claimen als aandrager van het idee
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Omdat context belangrijk is, en mogelijk tot hele andere oplossingen kan leiden. Dat iemand niet vraagt om alternatieven, betekent niet dat 'ie er niet op zit te wachten.tilburgs82 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:49:
[...]
[...]
Waarom kunnen mensen op tweakers niet gewoon antwoord geven ipv alles willen weten? Waarom is het relevant om te weten waarom iemand iets wilt doen?
Om er een mooi cliché in te gooien, zoals Henry Ford ooit zei: "If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses."
Jij, en ieder ander hier, gaat nu alleen maar af op allerlei aannames, omdat TS niet duidelijker wil zijn. Dat TS niet duidelijker wil zijn, geeft aan dat het mogelijk om vreemde/niet-helemaal-legale redenen is dat 'ie het wil. Maar ook dat is natuurlijk weer een aanname. Door gelijk zo duidelijk en compleet mogelijk te zijn, voorkom je een hoop speculatie (en argwaan).
[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 29-06-2022 11:09 ]
The devil is in the details.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Sommige proberen dat te vermijden blijkbaar (geen idee waarom, want je kan er wel mee pinnen...) , maar niet alle dus.Jebus4life schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:53:
Ik gok dat OP 1 of ander voordeel krijgt (miles, punten) bij elke uitgegeven euro; enkel, die telt niet bij cash afhalingen e.d. net om dit te vermijden.
Gezien de CC maatschappijen dat absoluut proberen te vermijden, gok ik dat dat aardig dichtgetimmerd is.
Nuja, misschien een gat in de markt, een bedrijf starten waar je een betaling aan kan doen, dat vervolgens dat geld overmaakt op de door jou opgegeven rekening tegen een commissie van 0,5% ofzo.
*Als iemand erin slaagt, ik zou graag 1% van de winst claimen als aandrager van het idee![]()
ICS heeft deze optie voor houders van hun CC standaard dus wel. Dat is ook geen kleine speler volgens mij.. Kosten als je je krediet gebruikt zijn vergelijkbaar met pinnen met je CC (2.5% van opgenomen bedrag). Uit positief CC saldo is't gratis.
https://www.skrill.com/en/siteinformation/fees/#deposit
Visa of mastercard 0%
https://www.skrill.com/en/siteinformation/fees/#withdraw
bank 0%
Verder zijn alle genoemde bedragen zeker niet gek. transacties voor consumenten zijn in Nederland zeer goedkoop.
[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 29-06-2022 16:25 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Je kunt bij Lidl en aldi betalen met creditcard, je kunt iedere keer max 100 euro bij pinnen. Zo doe ik het al jaren, credit card denkt dat je boodschappen doet hier zit geen 4,5EUR transactie kosten bijMvdO79 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:36:
[ Voor 6% gewijzigd door Timmie60 op 29-06-2022 21:05 ]
Paypal heeft een service genaamd Xoom. Hiermee kan je geld overmaken. Voor < 150,- kost dit 0,99 aan fee.MvdO79 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 05:24:
[...]
Bij Paypal kost het 3.99 om geld te storten naar je rekening met een max van 500.
https://www.xoom.com/netherlands/send-money
9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc